Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
*
Registrerad
Sep 2003

chippa en Xbox

hej jag har några frågor om X box, jag hade tänkt att chippa den men nu så har man hört att det är olagligt

vad är sant, är det olagligt ?

om det är lagligt finns det då några bra butiker som ni rekommenderar

mvh Keefa

Gammal

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bollnäs
Registrerad
Maj 2002
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2002

Som sagt, inte olagligt än.

psxcare är väl mest kännt av butikerna som säljer chippen, och chippar åt en.

Kandidatexamen i Data- och Systemvetenskap vid Stockholms Universitet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
X
Registrerad
Dec 2002

Ska det inte bara bli så att man inte får leverera chip med BIOS som kan starta backuper, eller ska själva chippningen också bli olaglig?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Jan 2005

Dajton.com funkar finfint. De hävdar att de är billigast i sverige.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
GBG
Registrerad
Apr 2004

Det blir olagligt att leverera chip med BIOS:ar som tillåter "Backup"-spel etc. Du kommer ist få flasha din konsoll själv. Själva chippningen blir ej olaglig.

// http://www.bornofsin.se
We use them in a terminal sometimes called a console. You may think of them as DOS-boxes with attitude.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2004

Skit i att flasha den, och programmera om den istället. Det gjorde en kompis åt mig, och jag spelar alla spel, ser film utan fjärren o regionsfri o så.... Har inte sabbat garantin en tum för det är busenkelt att avinstallera programmet om man skulle behöva, ojag har inte ens öppnat lådan....

Kolla in xbox scene..där finns det kunskap...o säkert här också..

AMD Phenom II X4 965 BE @ 3.8 GHz[] 8 Gb Corsair XMS3 1600 MHz [] HIS 6950 2Gb [] Creative X-Fi Platinum [] Antec P182 [] Corsair 550W []

Asus EEE PC 1000H (2 gb minne)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
,
Registrerad
Aug 2002

Exakt vad menar du med att "Programmera om den"?

,

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
ludvika
Registrerad
Mar 2003

Bra många steg svårare än att chippa den.. men Du har kvar garantin.. du måste ha ett speciellt "bond Spel" med en bugg i och en hel del annat.. De e drygt.. Jag rekommenderar www.divineo.se som är världsledande inom chipp, dom har också lägsta pris garanti.. alltså hittar du billigare på ett annat ställe så sänker dom priset!

Dator: a64: 3200+ s939, ABIT AN8-SLI, C3D x800GTO@ 16pipes, 1gb Elixir, 2*200gb S-ata.
Beware Of ONOFF: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54085...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Jan 2005

Devineo sänker ej sina priser... Har testat.

Kollade på Dajton.com....där kostade ett SmartXX LT OPX 299:-
På Devineo kostar samma chip 379:- Devineo kunde inte sälja så billigt! . Då gick de minus menade dom.