Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Landvetter
Registrerad
Maj 2005

Åsknedslag

Fick åsknedslag hemma och mina 2 datorer blev snabbt ombyggda till brödrostar. (LOL) Stort tack till Länsförsäkringar för ett supersnabbt agerande och för att jag fick tilbaka mina datorer redan dagen efter.

Även datornördar är vanliga människor!!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tullinge
Registrerad
Feb 2003

Vadå tog de in datorerna på reparation?
Vad bytte de för delar då, nätagg?

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Landvetter
Registrerad
Maj 2005

De bytte nätagg i båda burkarna samt moderkort och modem i en av dom.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Nov 2003

är det lika bra saker i dom nu då?
Så dom inte satt i nåt skit bara..

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Landvetter
Registrerad
Maj 2005

Tja, nätaggen heter q-tec 300w. Vet inte om dom e bra men dom är tysta i alla fall.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jul 2001

lol q-tec... inte helt oväntat

[ Adopt, Adapt and Apply ]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Nov 2003

hahaha!
Grattis till ett så "jättebra" (skit) q-tec nätagg

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2004

AJ! det var inte så schysst att byta ut dom till q-tec, såvida du inte hade det innan.....
Dessa brukar vara aningens överspec'ade, förmodligen inte riktigt lika stadiga och "bra".
Jaja.. funkar det så funkar det iofs.

Vad jag menar är, hade du något slags märkes agg innan typ, Antec, Levicom, thermaltake, Tagan, så skulle jag bli kanonsne' om jag fick Q-tec istället.

Det hemska med att bli klokare är att man tyvärr inser hur lite man egentligen vet!
Everything good in life is about nitrous compounds. I mean: liquid nitrogen-Fun with CPUs! Nitromethane-Gets 5000HP from 8 litre engine! Nitrous oxide-A laughing matter! Btw, 78% of the atosphere contains pure nitrogen!!! That's probably why you are smiling now!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Landvetter
Registrerad
Maj 2005

Det var ju inte så kul att ni dissade mina nya nätagg. Vad e det för fel på dom?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Götheborg
Registrerad
Nov 2004

Qtec är lågbudgetskräp.

//FotoBullen

"My girlfriend always laughs during sex - no matter what she's reading." - Steve Jobs

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Landvetter
Registrerad
Maj 2005

Ok....Och vad skall jag i så fall byta dom mot om det blir problem framöver???

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
STHLM
Registrerad
Jul 2001

Hett tips, skaffa ventilavledare så det inte händer igen

Sen angående nätagget så är det säkert inget som helst fel på Q-Tec, vore det så totalt värdelöst som folk vill påstå att det är hade dom inte sålts. Det är möjligt att dom är "överspeccade" och inte kanske fullt så kraftfulla som påstått, men det innebär inte att det inte duger fint åt dig.

"..make the move over to a rackmount case, because rackmount cases get you chicks.."
-- Routermonkey

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2002

Har aldrig haft några problem med mina q-tec iaf.

Folk klagar för att du fick nya grejer som inte var superbra pga åsknedslag? Håhåjaja.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Nov 2003

nisslass: klagar inte på att han fått nytt nätagg, bara lite taskigt med Q-tec

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2004

Om dom krånglar dina q-tec så begär annat fabrikat såsom jag nämnde i mitt förra post.
Något som inte är bottom-of-the-line typ q-tec, sweex, codegen

Det hemska med att bli klokare är att man tyvärr inser hur lite man egentligen vet!
Everything good in life is about nitrous compounds. I mean: liquid nitrogen-Fun with CPUs! Nitromethane-Gets 5000HP from 8 litre engine! Nitrous oxide-A laughing matter! Btw, 78% of the atosphere contains pure nitrogen!!! That's probably why you are smiling now!