TViX M3000U... Ny intressant produkt... Värd intresset !!

Permalänk
Medlem

TViX M3000U... Ny intressant produkt... Värd intresset !!

TViX M3000U Externt Multi-media HDD Kabinett (för 3,5"HD) spelar DivX, XviD, mp3, mm

• Hårddisk ingår ej.

TVIX är en digital jukebox som klarar en inbyggd hårddisk på upp till 400 GB där du kan spara digital media . TViX kopplas till en TV eller stereo med vanliga RCA j(SCART) kablar eller S-Video kabel och klarar sedan av att spela upp följande format:

• Multimedia: MPEG-1, MPEG-2 (AVI, VOB) och MPEG-4 (AVI, DivX, Xvid)
• DVD: IFO eller ISO filer (Spelas upp på samma sätt som en vanlig DVD. Dvs med vanliga menyer & möjligheter)
• Foto: Jpeg
• Musik: MP3, Ogg Vorbis och WMA

Specifikationer
• Gränssnitt: USB 2.0
• Upplösning: NTSC 720x480, PAL 720x576
• Uppskalning: 1920x1080i, 1280x720p
• Format: 16:9, 4:3
• Video UT:j Komponent, Composite, S-Video, Scart adapter
• Ljud UT: Digital: Optisk ioch koaxial Analog: Stereo
• Storlek: 122,5 x 171,8 x 68,5 (mm)

Paketet jinnehåller
• TViX Fjärrkontroll
• A/V kabel
• USB-kabel
• Strömkabel

Lite som ett kinderägg, många överraskningar i 1:
Multimedia spelare
DVD Jukebox
Fotoalbum
Musik Jukebox
Portabel hårddisk

Verkar ligga på runt 1200 kr på exempelvis webbhallen eller jmedata, dock hårddisklös Jag är grymt sugen på att köpa 1 & stoppa i nån gammal 120gb disk eller nått.

Funderar skarpt på å köpa en till sovrummet... Nån annan som provat den?

Manual

Hemsida

EDIT:
Ändrade stavfel som en tok då infon var saxad från webhallen..

Permalänk
Medlem

Är det som en liten dator då Htpc. Hur är det med nätverket, kan man koppla den mot internet.
Den är inte dyr så det är nog värt pengarna. Bara slänga i en HD så är det klart att använda.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av agent
Är det som en liten dator då Htpc. Hur är det med nätverket, kan man koppla den mot internet.
Den är inte dyr så det är nog värt pengarna. Bara slänga i en HD så är det klart att använda.

Som jag fattade det så fanns det ingen "native" nätverkslösning... den funkade som en extern hårddisk & bara att koppla via usb till närmsta dator för "påfyllning".... dock borde nån "usb2 to wlan" adapter lösa problemet... exempelvis...

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=122942&cks=PRL

Jag bara gissar nu........

Permalänk
Medlem

Du gissar rätt , det ska funka och jag skulle satsat på en sån hellre än en chippad Xbox, mycket coolare och ovanligare i hemmet

Permalänk

Helcool..

Många sådana lösningar på Cebit för några månader sedan.

KÖP!:-)

Visa signatur

[1] Asus A7N8X-E Deluxe- AMD 2500+-HDD 2* 120 Sata Seagate -1Gb RAM-Asus 9600SE-Nec 1300

[2]Server @ 1800+ und 512 RAM und 600Gb @ My Network

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikabob
Som jag fattade det så fanns det ingen "native" nätverkslösning... den funkade som en extern hårddisk & bara att koppla via usb till närmsta dator för "påfyllning".... dock borde nån "usb2 to wlan" adapter lösa problemet... exempelvis...

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=122942&cks=PRL

Jag bara gissar nu........

Kanon funkar den så förändrar det ju situationen genast för det blir enkelt att överföra saker och ting. Lösa så att det funkar trådlöst oxå så är det mumma. Angående DEN länken är det bara SÄNDARE eller ingår MOTAGARE oxå eller får man köpa en sån liten dongle och trycka in den. Överföringshastighetne är inte viktig bara funktionen finns för man steamer inte direkt utan överför och spelar upp vid senare behov. 400gb räcker ett bra tag sen kan man ju rensa lite och fylla på med nya grejor. Backupp kan man ha på sin dator.

Låter intressant..

mikabob funderar du på att köpa för jag blir oxå sugen. Har velat bygga en htpc ett tag men får inte tiden att räcka. Dygnet är bara 24 timmar jag skulle behöva 36 för att göra allt som jag vill göra .

Permalänk
Korsordsguru

Åh trevligt, kollade på en sån förra året och funderade på att importera från Korea. Bra att den har kommit till Sverige!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det finns ju ingen scart
S-video och composit är ju inget att hurra för direkt..
Går det även spela in saker på den? Då är jag väldigt intresserad isåfall!
Annars kan jag lika gärna spela upp från datorn så som jag har det nu ..

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=fredrik=-
Det finns ju ingen scart
S-video och composit är ju inget att hurra för direkt..
Går det även spela in saker på den? Då är jag väldigt intresserad isåfall!
Annars kan jag lika gärna spela upp från datorn så som jag har det nu ..

ALLA har ju inte datorn i samma rum som tvn... för min del så har jag dator i vardagsrummet (avlångt härke.. antagligen stenfull arkitekt..), varav 1 tv i andra ändan av rummet + en ytterligare tv i sovrummet..........

Permalänk
Medlem

Freecom mediaplayer då ?

Videoformat MPEG-1, MPEG-2, MPEG-4, DivX 3.11/4.0/5.0 & XviD
Filformat: DAT, VOB, MPG, MPA, M1V, M2V & AVI

http://www.dustinhome.se/dacsaportal/?ProdID=5010078206 ?

Permalänk
Medlem

Det verkar vara en rätt fiffig pryl det där. Men är den bara ca 12x17x7 cm?
Man får ingen hårddisk till, hur läger man in os då? Elelr det går köra utan kanske? Vart hittar man så små hårddiskar?

Visa signatur

c:\>format c:

Permalänk
Medlem

NORPAN84: Jag kan tänka mig, iomed att den faktisk funkar som en extern hårddisk, att operativet finns i nått rom-minne precis som vilken dvd eller så som helst.........

Små hårddiskar? det är ju 3.5 som alla andra...

Permalänk
Medlem

mikabob: Så man kopplar en externhårddisk till den. JAg trodde man tryckte in en hårddisk i själva prylen, men så är det inte?

Visa signatur

c:\>format c:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norpan84
mikabob: Så man kopplar en externhårddisk till den. JAg trodde man tryckte in en hårddisk i själva prylen, men så är det inte?

Du stoppar in en hårdisk i den... usb2-anslutningen är mer för anslutning till en en dator för "påfyllning"...

Permalänk
Medlem

Jaha nu fattar jag
Kollade på linjalen, en hårddisk är inte så stor så.....
Tyckte det verkade så litet när själva prylen var 12x17x7 cm

Edit: Ingen som köpt en sådan eller har något liknande?
Skulle vilja höra för- och nackdelar med en sådan.

Visa signatur

c:\>format c:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
Freecom mediaplayer då ?

Videoformat MPEG-1, MPEG-2, MPEG-4, DivX 3.11/4.0/5.0 & XviD
Filformat: DAT, VOB, MPG, MPA, M1V, M2V & AVI

http://www.dustinhome.se/dacsaportal/?ProdID=5010078206 ?

Är säkert ok, men den blir tusenlappen dyrare.