Hur länge kör posten med paket?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2004

Hur länge kör posten med paket?

Hur lång tid arbetar dom kör med paket på posten? Har beställt lite saker, och jag är lite orolig att alla saker inte kommer imorgon

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2003

menar du hur längsta tiden de kör ut paket till folk ?

Corsair Carbide 200R chassi med 2x120mm
i3-4370 @ 3,8GHz, 8GB DDR3
Asus Geforce GTX 1050 Ti 4GB
Windows 8.1 64Bit

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
...
Registrerad
Jul 2001

kolla på postens hemsida, där kan du se tider för paketen. man anger pakettyp och mellan villka riktnummerområden så får man se hur lång tid det tar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mental
kolla på postens hemsida, där kan du se tider för paketen. man anger pakettyp och mellan villka riktnummerområden så får man se hur lång tid det tar.

Okej, tusen tack Vet du kanske eller någon annan om dom skickar ut avi under lördagar? Står så här på sidan "En dag tillkommer för avisering, förutom då e-brevsavisering valts som tilläggstjänst."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Edsbruk - Småland
Registrerad
Maj 2004

Eller så kan du kolla med ditt kollinummer vart paketet är!
Du behöver inte få hem nån avi för att kunna hämta ut paketet!

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dj_labbo
Eller så kan du kolla med ditt kollinummer vart paketet är!
Du behöver inte få hem nån avi för att kunna hämta ut paketet!

Kollinummret verkar inte uppdateras så ofta verkar det som om det jag beställde från overclockers (i luleå) har inte uppdaterats sen igår eftermiddag (17:00 typ)
Är du säker på att det går att hämta paketet utan avi? (!! ) För jag har 3st paket som ska komma, ett från komplett, ett från overclockers och ett från en sak jag köpte begagnat här på markaden @ swec. Är det bara att gå fram till hjälten på posten och fråga om det finns några paket till mig? (:D)

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
...
Registrerad
Jul 2001

Om du har kollinummret så brukar de sammarbeta, annars inte.
Ta med legimitation bara.

Jag bytte service center. blir lite längre att gå, men trevligare personal, coop äger ica

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Farner
Kollinummret verkar inte uppdateras så ofta verkar det som om det jag beställde från overclockers (i luleå) har inte uppdaterats sen igår eftermiddag (17:00 typ)
Är du säker på att det går att hämta paketet utan avi? (!! ) För jag har 3st paket som ska komma, ett från komplett, ett från overclockers och ett från en sak jag köpte begagnat här på markaden @ swec. Är det bara att gå fram till hjälten på posten och fråga om det finns några paket till mig? (:D)

Nja, gå dit och fråga känns onödigt.
Statusen på postens hemsida uppdateras så fort något nytt registrerats för just ditt paket.
Du kommer se direkt på hemsidan när paketet kommit fram så då är det bara som sagt att ta med dig leg samt kolli-id och traska till ditt utlämingsställe. Postens system har nu mer stöd för att skriva ut en annan sorts avi som du får skriva på direkt på utlämingsstället. Avin kommer dock komma på måndagen men den kan du ju bara kasta.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gbg
Registrerad
Nov 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nisslass
Nja, gå dit och fråga känns onödigt.
Statusen på postens hemsida uppdateras så fort något nytt registrerats för just ditt paket.
Du kommer se direkt på hemsidan när paketet kommit fram så då är det bara som sagt att ta med dig leg samt kolli-id och traska till ditt utlämingsställe. Postens system har nu mer stöd för att skriva ut en annan sorts avi som du får skriva på direkt på utlämingsstället. Avin kommer dock komma på måndagen men den kan du ju bara kasta.

Det tar ungefär två timmar från att dom scannar in paketet tills det kommer upp på hemsidan.

Det man inte vet, har man inte ont av.

Människan är fortfarande i beta-stadiet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yngve_olsson
Det tar ungefär två timmar från att dom scannar in paketet tills det kommer upp på hemsidan.

Ok, då vet vi.
Har gått snabbare med mina leverenser iaf men det kanske varierar.