Ebay - Paypal, Hur säkert är det?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg/Vargön
Registrerad
Feb 2005

Ebay - Paypal, Hur säkert är det?

Hur säkert det om man kör med ett kort som är obegränsat?

Appetite for Destruction

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Feb 2005

Du kan ju öppna ett nytt konto särskilt för PayPal och sen föra över pengar dit när du ska betala. Om jag har förstått det rätt. Jag har använt PayPal flera gånger och inte haft några problem iaf. Dock har jag inte kredit på mitt visa-kort.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Maj 2002

Jag har blivit "blåst" på Ebay då jag betalade in genom Paypal (paypal connected med mitt Visa), då säljare inte svarade mig då jag skrev en massa jädrans email varför inte mina saker dök upp, kontaktade jag Paypal. Efter två veckor fick jag full betalning tillbaks av PAYPAL! Dom provade under dom två veckorna att kontakta säljaren och så. Men lyckades inte och ansåg det som bedrägeri och valde efter min återbetalning att fortsätta luska i säljarens användandet. Efter en månad igen fick jag ett mail att han nu har blivit avstängd ifrån Ebay och Paypal.

Så jag anser Paypal som ett stort + och kommer under mina år som trogen Ebay köpare använda mig av Paypal så mycket som möjligt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Öfre Rågsved
Registrerad
Nov 2001
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2003

jepp den där paypalsucks sidan får mig att rysa varenda gång jag hade lust att skaffa det men sket i det.. nejtack.

Corsair Carbide 200R chassi med 2x120mm
i3-4370 @ 3,8GHz, 8GB DDR3
Asus Geforce GTX 1050 Ti 4GB
Windows 8.1 64Bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2004

jag har använt paypal flera ggr och det har funkat fint
det var dock med banköverföring och inte kort, och jag fick maila för att pengarna skulle komma fram

--- > Snälla RÖSTA på min teckning (VAMPYR-TOMATEN) på felixketchup.se !!! xD xD Jag heter Alexandra! =)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Jul 2001

Tycker paypal funkar utmärkt, har köpt mycket bildelar för lagom stora summor =)!

xp2200 @ xp2800
SkeaggbiEF

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bollnäs
Registrerad
Maj 2002

Haft paypal kopplat mot mitt visakort i minst ett år nu, aldrig varit några problem..

Gäller att välja tillförlitliga säljare på ebay bara..

Lite uppmärksam så att man inte blint litar på rösterna säljaren fått, då det finns folk som kapar stora säljares konton och lägger upp bluffauktioner..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
...då det finns folk som kapar stora säljares konton och lägger upp bluffauktioner..

Var kan man läsa mer om detta? Aldrig hört talas om det men det betyder ju naturligtvis inte att det inte behöver ha skett/ske.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bollnäs
Registrerad
Maj 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalinski
Var kan man läsa mer om detta? Aldrig hört talas om det men det betyder ju naturligtvis inte att det inte behöver ha skett/ske.

Har varit med om det själv några gånger..

säljare med 5000 positiva röster som helt plötsligt säljer "Lifetime chance, instructions on how to get 4 cellulars for free" och massa saker...för att 2-3 dagar senare vara avstängda.