Några trogna gammla Ultima Online spelare? :)

Permalänk
Medlem

R.I.P UO
Lirade ett gäng år under den gyllende eran på OSI EU. saknar PvPn, saknar buccs, saknar deciet, saknar serverwars...*snyft* världens bästa onlinespel all time.

haha, ganska komiskt att se OSI nu, med samurajer och jävligt över hypade items osv. fan, gammla hederliga tiden var det bara GM saker som gällde i pvp (om man inte räknar factions

Visa signatur

Gula tankar sover bäst

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kirch
R.I.P UO
Lirade ett gäng år under den gyllende eran på OSI EU. saknar PvPn, saknar buccs, saknar deciet, saknar serverwars...*snyft* världens bästa onlinespel all time.

haha, ganska komiskt att se OSI nu, med samurajer och jävligt över hypade items osv. fan, gammla hederliga tiden var det bara GM saker som gällde i pvp (om man inte räknar factions

håller med, vilket guild lirade du med?

Visa signatur

Bara för idag

Permalänk

JAG VILL SPELA UO.
GIck in www.defianceuo.co. Ladda ner alla jävla filer förutom den där CS grejen. Spelar nån annan av er på www.defianceuo.co server???

Permalänk
Medlem

Man blir nästan lite tårögd då man tänker tillbaka på den gamla goda tiden.
Tyvärr finns det inte en endaste freeshard som kommer i närheten av känslan från originalet

Permalänk
Avstängd

defiance är KORRUPT!!! spelade där ett tag men slutade illa kvickt när guilden försökte ganka xlordx karaktär(han som driver servern). Vi var 4mot 1, (och vi var organiserade) och han healade fullt på varje In Mani.

Nä, UO var mmorpgs mästare innan UO:R. Det var då den riktiga pvp'n existerade där spelarens skicklighet verkligen spelade in och inte vilka saker man hade à la wow. Red runt på min häst som magiker i bara kläder och mina blessed svarta sandaler och krigade, fyfan vad skoj det var. Idag är UO ett skämt, och det skyller jag på EA-games.

Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kirch
R.I.P UO
Lirade ett gäng år under den gyllende eran på OSI EU. saknar PvPn, saknar buccs, saknar deciet, saknar serverwars...*snyft* världens bästa onlinespel all time.

haha, ganska komiskt att se OSI nu, med samurajer och jävligt över hypade items osv. fan, gammla hederliga tiden var det bara GM saker som gällde i pvp (om man inte räknar factions

KIRCH din gamle lallare Stick o spela med tdc på dfi

Permalänk
Medlem

DEt snacka om att OSI(EA) ska skapa en helt ny shard med pre UO:R regler. Alltså inget Trammel, inte en massa hypade items och annat lull. Kan ju hoppas att det blir bra, hade varit riktigt kul att köra lite oldschool UO igen...

Visa signatur

......................................................
Hmm...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av quDos
DEt snacka om att OSI(EA) ska skapa en helt ny shard med pre UO:R regler. Alltså inget Trammel, inte en massa hypade items och annat lull. Kan ju hoppas att det blir bra, hade varit riktigt kul att köra lite oldschool UO igen...

Källa?

Permalänk
Medlem

Jag är UO newbie, spelade en kort stund 00 tror jag, eller 01. Iaf, så red jag runt på en grön ödla som ibland sprang iväg och sen var man tvungen att tämja den igen

Sen så satt jag med en trumma (eller var det en lyra?) och spelade hela tiden så jag blev bättre i nån musikgrej :S Visste inte vad macro var då så jag hade ont i pekfingret

Jag la ner UO kort därefter och började spela det äckliga spelet tibia istället, förlåt.

Visa signatur

HEJA ERROLL!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av quDos
DEt snacka om att OSI(EA) ska skapa en helt ny shard med pre UO:R regler. Alltså inget Trammel, inte en massa hypade items och annat lull. Kan ju hoppas att det blir bra, hade varit riktigt kul att köra lite oldschool UO igen...

Mjo säkert att dom tänker, dom ryktena florerade dygnet runt när Trammel och allt kom och håller på fortfarande ser jag
Litar inte ett skvatt på OSI.

Visa signatur

Bara för idag

Permalänk

Vill minnas om att det stog nåt om ett pre uo:r shard strax efter releasen av AoS. Antagligen för att såna enorma mängder lämnade spelet då.

Å andra sidan var det lika många, om inte fler, som började spela då också

AddeC >> Vem är du igentligen? Jag trodde jag hade koll på alla UO-spelare hemma i Varberg

Permalänk

Har ni testat lira på pol- shard? Bästa servertypen enligt mig. Osi/runuo/sphre har jat aldrig hittat nån riktigt bra shard på. Det roliga med pol är att det finns så grymmt många fördelar som spelare, hjälpcommands som hjälper dig.
Och ja Uo har lätt bästa pvpn som finns

Permalänk

Själv föredrar jag OSI-clones, då säger det väl sig själv att pol-shards inte funkar

Permalänk
Permalänk
Medlem

Det är ett stort "möte" på Atlantic nu på lördag vid 12-tiden CET för att visa intresse för denna ev. nya shard. Sen om det blir en eller inte får man väl se. orkar inte leta efter källan nu men det står om det på uo.stratics.com

Visa signatur

......................................................
Hmm...

Permalänk
Avstängd

Jag tror det blir så att om något ska göras om så är det Siege Perilious som blir en riktig veteran- shard. Inte mig emot alls faktiskt. Siege är/var skoj. SKulle faktiskt inte vilja spela på någon annan shard än Siege och Europa. Vi i ELR stänger väl ned nu tror jag så chansen/risken att börja blir bara mindre och mindre

Permalänk
Medlem

Spiro: Hehe jag vet vem du är
Jag är Dajs bror, Femme/McCain m.m

Visa signatur

Bara för idag

Permalänk
Avstängd

haha jag har koll på dig med isåfall

Tarmon Gai'don skriver på här. Eller ja, fram tills förra sommaren då. Nu är det en polare som använder kontot.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
haha jag har koll på dig med isåfall

Tarmon Gai'don skriver på här. Eller ja, fram tills förra sommaren då. Nu är det en polare som använder kontot.

Hah, Tarmon är min granne på isön. Känner honom lite vagt, kontot jag spelar på är förresten ett buddy-konto han fixade.
Haha, värsta inaveln här.

Permalänk
Medlem

spelade med tdc, Ukos, www och ett gäng till under årens lopp.

Visa signatur

Gula tankar sover bäst

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kirch
spelade med tdc, Ukos, www och ett gäng till under årens lopp.

Har också spelat ganska mycket med WWW. Det var ett bra tag sen nu dock.

Permalänk
Avstängd

joo

Rätt skön kille som har hand om kontot. Dock inte lika häftig som originalet Lite synd att EA gjorde så många "snedsteg" med UO, tycker fortfarande det är det bästa onlinespelet för att man verkligen kan göra så mycket. Och så handlar det inte om levels.

Permalänk
Medlem

Ännu en expansion på gång till UO, http://www.uo.com/uoml.html
Jag har iof börjat lira GW nu så får la se om jag fortsätter med UO i höst eller inte...

Edit: Glömde länken...

Visa signatur

......................................................
Hmm...

Permalänk
Medlem

bump+

för er som är sugna på det gammla goda. inget trammel, mycket spelare. bra server. precis som UO var förr.
http://www.uosecondage.com/

Visa signatur

Gula tankar sover bäst

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kirch:

för er som är sugna på det gammla goda. inget trammel, mycket spelare. bra server. precis som UO var förr.
http://www.uosecondage.com/

Problemet är väl att det aldrig blir som förr när det dels är ungefär 0-10 personer inloggade förutom en själv + att alla nybörjare per automatik försvinner när man spelar på såna shards