Frågor ang reklamation från JoS

Permalänk
Medlem

Frågor ang reklamation från JoS

Har köpt en MP3-spelare, ruskigt nöjd osv. Men nu så har en knapp slutat fungera. Den vägrar svara när man trycker på den, kontaktar JoS då det var ca 3 månader sen jag köpte spelare, får hem brev om hur jag ska skicka in osv.

i brevet står följande:

. Om det visar sig att produkten inte innehåller några fel, felen eller felet
inte täcks av garantin eller garantin har slutat gälla utgår alltid en avgift på
350 kr inklusive moms för felsökning och administration. Detta gäller även om vi
inte kan reparera felet om du skickar in produkten för kostnadsförslag.

och

. Garantitiden är 12 månader för mp3-spelare och 6 månader för tillbehör.

jag köpte som sagt spelaren 2005-03-xx och då borde detta täckas av garantin? har formaterat och bytt firmware och testat allt, men knappen vägrar funka.. kommer jag åka på en kostnad?

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk

Ja det borde göra det... Din garanti gäller till 2006-03-xx om du köpt den 2005-03-xx.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Tycker det är bra att de upplyser om att det finns en risk att garantin inte gäller för att man klantat sig ordentligt eller något sådant. En polare stod o tjafsa med en säljare i en affär om att han ville att de skulle fixa hans telefon fastän det var helt uppenbart att den legat i vatten. Garanti betyder inte att vad som helst ersätts. Har du inte klantat dig på något sätt så kommer det nog inte vara några problem.

Permalänk
Medlem

Nej har inte klantat mig.. vad jag vet iaf, bara att knappen har slutat funka

efter att ha sett plus när onoff lr vad det var skyllde varenda fel på fuktskada så...

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.