Frågor angående dator och fel på varan.(konsumentverket)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lookkee
Men har du inte köpt den hos JME i Sverige? De står ju under KO-lagen och om Acer tycker något så är det mellan JME och Acer. Du knöt ett avtal med JME vid köpet inte med Acer.

Men passa dig för att skicka datorn på reperation till någon annan än JME. Du ska inte prata med Acer över huvudtaget.

JME skickar vidare till Acer..

Visa signatur

Но если есть в кармане пачка сигарет,
Значит все не так уж плохо на сегодняшний день.

Permalänk
Sötast

Har fått samtal från JME nu *suck*

Acer har kollat datorn, samt testat (3dmark) i X timmar - Inga Fel
Jme har kollat datorn, samt testat (3dmark) i 8 timmar - Inga Fel

Ska hämta datorn ikväll.....

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Har fått samtal från JME nu *suck*

Acer har kollat datorn, samt testat (3dmark) i X timmar - Inga Fel
Jme har kollat datorn, samt testat (3dmark) i 8 timmar - Inga Fel

Ska hämta datorn ikväll.....

Det låter som att du ska ta kontakt med Robert i Bulltoftabutiken. Han är väldigt hjälpsam och den jag träffat som är mest insatt i konsumenträtt av alla i butikerna. Har haft många duster med honom men alltid kännt mig nöjd när vi varit klara.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Sötast

Startade just datorn, scandisk rullar igång.... jag ljuger inte om den hittade 500-1000 fel på disken.... alltså korrupt skit helt enkelt, datorn var även nyformaterad när dom fick in den..... Detta verkar lovande!