TNT levererade till fel person

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Feb 2002

TNT levererade till fel person

För ett tag sedan beställde jag en iBook G4 för ca 10000kr som jag betalade online med mitt VISA-kort. Detta skickades sedan från Singapore till Eindhooven med budfirman Kuehne-Nagel för att sedan transporteras till Luleå med TNT.
Jag hade höll hela tiden koll på var mitt paket var mha Appletrack och såg efter ett tag att ETA var 24:e maj.

Nu är det så att datorn levererades till en annan kille i närheten med samma namn som mig. Lyckligtvis känner vi varandra och han sprang med den till mig så det löste sig iaf på så sätt.

På paketet står namn, postadress samt portkod (fyllde i den i fältet "Övrig adressinformation") samt lägenhetsnummer. Sedan har dom fyllt i med kulspetspenna gatunamn och husnummer (den andra killens alltså).
Var mitt gatunamn har trillat bort kan man alltid undra.

Hur kan detta ha gått till när jag tydligt ser min adress på leveransbekräftelsen som skickades med mail från applestore?
Har någon annan varit med om något liknande med TNT?

Jag har inte ringt till TNT ännu men tänkte göra det imorgon.

Scud: The other day, in the park, I was wondering why frisbees look bigger and bigger as they get closer to you
Scud: And then it hit me

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trollhättan
Registrerad
Dec 2002

LOL vad är det för skit om han din kompis inte var din kompis skulle det bli ett himla liv ju

Dator: Intel 5820k 4,5Ghz - 16Gb - EVGA 1080 ti FTW3 - 256 m.2 NVMe - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 4st WD red 6Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Feb 2002

Kom på att jag inte står med i Eniro men att den andra killen gör det.
Min gissning är att delar av adressen trillade bort och dom drog en chansning med eniro om var jag bodde.
Rätta saken att göra vore givetvis att ringa mig då jag har uppgett telefonnummer.

Scud: The other day, in the park, I was wondering why frisbees look bigger and bigger as they get closer to you
Scud: And then it hit me

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2002

Låter otroligt roligt att råka ut för det. *not*

Jag råkar heta exakt samma sak som en kille på våning tre i mitt hus. Både förnamn och efternamn. Snacka om att det blir problem med vår post stup i kvarten. Vi råkar ha brevlådor vid entrén också. Står N Olofsson på min brevlåda och N Olofsson på hans.. jätteroligt. Undrar vad oddsen är...

Jag väntar på en Canon EOS 350D. Hoppas den inte skickas till honom

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Jun 2003

Jobbade som brevbärare ett tag. I ett hus så bodde det två stycken "E Andersson" bredvid varandra. Två gamla tanter, båda vägrade sätta ut sitt fulla namn - och ingen ville heller gå över till den andre med post som kommit fel. Det var intressant.

c[_]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kode
Registrerad
Jul 2002

Om den andre killen varit oärlig så hade det hela löst sig när man kollat vem som skrivit under för paketet. Det är i såna fall en namnunderskrift med namnförtydling är guld värd.

Att det blivit fel är som du säger, att du inte står med i telefonkatalogen medans den andre gör det. Du vet inte om TNT ringde din polare innan leveransen ? Man brukar ringa före man åker till privatpersoner så att man vet att dom är hemma. Får man inte tag på personen så brukar man skicka en typ av AVI där man meddelar när man kan ta emot paketet, det skiljer sig säkerligen mellan olika transportörer.

Asus M5 A97 R2.0| Corsair Vengance DDR3 16GB| AMD FX 8350| Gigabyte HD 7950 3072Mb *2| Nätagg Corsair AX1200| Logitech Z4 samt QPAD QH-90 vid spelande eller lyssnade på film/musik| Det styrs av Windows 7