http://www.security-discount.de

Permalänk
Medlem

http://www.security-discount.de

Hallå,någon som vet om http://www.security-discount.de är en seriös sida?
den ser så ut iaf men man kan ju aldrig vara säker,och om någon har handlat där någon gång skriv gärna hur lång tid det tog och får man det direkt hem eller måste man betala via kort eller något sånt,hade tänkt att beställa därifrån för att det är ett par hundraa kronor billigare än när jag beställer på USA!

EDIT: Råkad eskriva fel sida,ordnat nu!

Permalänk
Medlem

Mycket av det på sidan är olagligt i sverige , Passa dig för tullen.

Permalänk
Medlem

tullen?
allt kommer väll från Tyskland och jag hade tänkt att köpa en stun gun åt min jobbarkompis son som blev bestulen av en 3G Mobiltelefon förra veckan,köper den åt självförsvar åt grabben,tycker det är en dålig lag att stun guns är olagliga,visst jag kan förstå att små barn kommer springa runt med sådana och leka,men tycke ändå dem ska vara lagliga,men när jag skickar efter en sån tittar väll dem inte vad som finns i paketet?

Permalänk

Varför ska du köpa något som inte ens polisen är berättigad att använda?

Visa signatur

:D "Det är roligare att ha kul" :D
<@L/\/\()$t-Üñ®è@L>

Permalänk
Medlem

Kanske för att det är en bra grej? Stun guns skadar ju inte den som "stunnas" så det är ju ett bättre sätt att försvara sig på än en kofot eller kniv.
Glöm inte att polisen använder ammunition som är förbjuden i krig enligt geneve-konventionen. Mot oss. Så dom ska vi väl inte ens prata om.

Men angående paketen så har tullen rätt att öppna paketet och kolla vad som är i. De gör inte det om de inte fått tips i förhand eller om det är en misstänkt avsändare. Förhoppningsvis är företaget medvetna om detta och skickar ett diskret paket.

Jag tycker plisen skulle börja använda såna här istället:

http://www.security-discount.de/DE/dynamic/shop_details.asp?a...

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Kanske för att det är en bra grej? Stun guns skadar ju inte den som "stunnas" så det är ju ett bättre sätt att försvara sig på än en kofot eller kniv.
Glöm inte att polisen använder ammunition som är förbjuden i krig enligt geneve-konventionen. Mot oss. Så dom ska vi väl inte ens prata om.

Men angående paketen så har tullen rätt att öppna paketet och kolla vad som är i. De gör inte det om de inte fått tips i förhand eller om det är en misstänkt avsändare. Förhoppningsvis är företaget medvetna om detta och skickar ett diskret paket.

Stun gud SKADAR!

Förstår inte vart folket har hört att det inte gör det? Sett för mycket på film?. Har man dåligt hjärta eller så kan man lätt dö av en stun gun. Personer med andra sjukdomar kan även tas allvarlig skada av det.

Om man nu vill skydda så får han väl gå någon självförsvarutbildning, eller lämna ärendet till Polisen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trackmaster
Stun gud SKADAR!

Förstår inte vart folket har hört att det inte gör det? Sett för mycket på film?. Har man dåligt hjärta eller så kan man lätt dö av en stun gun. Personer med andra sjukdomar kan även tas allvarlig skada av det.

Om man nu vill skydda så får han väl gå någon självförsvarutbildning, eller lämna ärendet till Polisen.

så du menar att man kan dö av 100 volt?
jo visst om det är en missbrukare ja men en helt vanlig person kan jag säkra med att han/hon ej dör för "ynka" 100 volt

Permalänk
Medlem

nej men du kan väl omöjligt veta info om varenda människa eller kan du ?

Permalänk
Medlem

Polisen är tydligen berättigad att använda dum-dum kulor som man inte får använda i krig.
Ett vapen som dessutom är i händerna på en person som uppenbarligen begöver mer vapenträning än vad dom generellt gör.
Det gäller givetvis inte alla Poliser, har sett ett mycket professionellt ingripande själv.
Dock händer det alldeles för mycket "olyckor" med 9mm Glock'n för at det ska vara bra,

Permalänk

Hur som helst torde det inte vara lämpligt att ens diskutera ett köp av sådana på detta forum antar jag...

Visa signatur

Probably the best Hkkathome© in the world...
*** Borde inte C++ heta ++C istället? ***

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av
så du menar att man kan dö av 100 volt?
jo visst om det är en missbrukare ja men en helt vanlig person kan jag säkra med att han/hon ej dör för "ynka" 100 volt

Pröva 100'000 volt... för övrigt är det snarare mängden ström som avgör i detta fall och inte spänningen.

Visa signatur

Acer 3820TG | Samsung 840pro 250Gb | Dell U2311H
Praeterea censeo Carthaginem esse delendam.

Permalänk
Medlem

Jupp ström dödar. Men även lite ström kan vara farligt för vissa då det påverkar muskler och hjärtat är en muskel.

Gillade annars "Security-set" :). Skulle kunna vara nåt som ligger i leksakshyllan jämte "Den lille kemisten"

Visa signatur

AMD Mobile 2400+ @ 2300 Mhz (11,5x200) 1,625 V, Gf4 Ti 4200 @ 360/760, 512mb SP bh-5, Vmodds, vatten och TEC på gpu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av
tullen?
allt kommer väll från Tyskland och jag hade tänkt att köpa en stun gun åt min jobbarkompis son som blev bestulen av en 3G Mobiltelefon förra veckan,köper den åt självförsvar åt grabben,tycker det är en dålig lag att stun guns är olagliga,visst jag kan förstå att små barn kommer springa runt med sådana och leka,men tycke ändå dem ska vara lagliga,men när jag skickar efter en sån tittar väll dem inte vad som finns i paketet?

Nädå, tullen kontrollerar inga paket, men säg inget till knarksmugglare och dyl för det är en hemlis...

Förövrigt borde du inte köpa en stungun, det är farliga och olagliga saker och inget du (eller din "jobbarkompis son") ska leka med.

Permalänk
Hedersmedlem

Min storasysters pojkväns kompis får ha en el-pistol på sig. Fast det är för att han har blivit rånad 3 gånger.

Detta har jag bara hört, vet ej om det är hela sanningen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Macrint
Pröva 100'000 volt... för övrigt är det snarare mängden ström som avgör i detta fall och inte spänningen.

spänning kan också döda, speciellt om man inducerar hjärtattacker och annat trevligt... fast oftast är det ju effekten som tar livet av en.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Jag har inte köpt från butiken, men skulle inte tveka själv om jag skulle anse mig behöva någonting därifrån. Jag tycker inte de verkar oseriösa på något vis. Däremot så är det skitsamma om man har stungun eller kniv - åker man dit för innehav så är det samma straff med all rätt. Folk ska inte springa runt med vapen.

Lite tankegångar;

1) Jag förstår inte varifrån fått 100 V ifrån. De svagaste stungunsen jag sett ligger på 30 kV och ett genomsnitt på 100 kV. kanske borde kolla vad han ger sig in på.

2) Normalt är det strömmen som dödar men även spänning kan göra det - vem fan bryr sig? Man kan döda en person med en stungun och vem fanken vill ha det på samvetet för att personen skulle sno min telefon/plånbok/klocka?

3) Frågan är hur jävla effektivt det är med en stungun och hur väl genomtänkt det egentligen är? Som med alla vapen behöver man träna. De som skjutit med riktiga pistoler vet att det inte bara är att krama avtryckaren på samma vis som de gör på Miami Vice! De som tränat med tonfas (batongerna på sidan) vet att det är effektiva vapen - efter mycket träning. Vem tränar man med elpistoler med? Jag vet inte - jag har dock tränat med en massa andra vapen.

4) En snorig unge kommer fram till din son och vill ha hans lur. Din son plockar upp sin stungun och försöker zappa snorisen, men misslyckas. Snorisen drar sin kniv och snittar din son, vilket han inte skulle gjort om han fått luren efter lite hårda ord och hot. Vill du ha på ditt samvete att du gav din son en stungun? Situationen är absolut inte omöjlig. Känns det bättre om det är din arbetskamrats son?

4.1) Din son lyckas zappa snorisen, som råkar ha ett hjärtproblem, som han själv kanske inte ens visste om. (Nu för tiden dör ungarna bara de spelar fotboll). Vill du att din son ska ha det på samvetet resten av sitt liv? Om du gav din son detta vapen, kommer du säkerligen bli åtalad för vållande till annans död om din son är minderårig. Känns det bättre om det är din arbetskamrats son?

4.2) Vad gör förrövaren om din son lyckas zappa honom, precis som tänkt? Vad tar han med sig nästa gång han rånar? En pistol kanske och det gör hela samhället mycket bättre antar jag? Vad gör han nästa gång han ser din son?

Det enkla tankar för sådana här situationer! Försök fly! Verkar det orimligt att fly, så försök diskutera dig ur, inom rimligheternas gränser. Se det inte som "nödfall" att ge ifrån dig vad personen önskar ta från dig. Bättre gå därifrån oskadad.

Permalänk
Medlem

Personer med pacemaker tycker heller inte om stun-guns..
Den kan slå ut pacemakern vilket kan resultera i döden..

Visa signatur

// QuInT

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |