Telia refill - drog pengar men fick inga.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2004

Telia refill - drog pengar men fick inga.

Hej! Jag har Telia refill och ikväll så skulle jag fylla på det via internetbank. Telia drog pengarna från mitt konto men jag har inte fått in några på kortet. Det är nu säkert 5 timmar sedan och pengarna bör ju absolut ha kommit fram.

Kan jag på något vis bevisa för Telia att detta är sanning? Att de har dragit pengarna går ju att bevisa, men kan de titta till vilket nummer dessa pengar sedan skickades. Det kan ju vara så att jag råkade skriva in fel tel nummer.

Kundtjänst har inte öppet och tills de öppnar: Är det någon som har något tips på vad jag ska göra?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm, Rådhuset
Registrerad
Mar 2005

Tror inte alls det är något problem att bevisa. Tror det har koll på det här och att de löser det manuellt. Har alltså inte Telias kundtjänst öppet nu alltså...hmm...

Probably the best Hkkathome© in the world...
*** Borde inte C++ heta ++C istället? ***

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2001

Jag har råkat ut för en liknade sak.

Jag fyllde på med 100:- via telia.se och direktbetalning via internetbank (SEB), dock efter jag signat betalordern så uppstod det ett fel på telias sida. Stod att jag skulle kontakta telias kundtjänst och så fick jag ett referensnummer. Så jag ringde 90200, lite knep att få tag på någon att prata med, man får leta runt lite i menyerna. När jag lyckades få tag på någon att prata med så berättade jag vad som hänt, uppgav referensnumret och då sa hon att hon inte kunde se min betalning förrän måndagen (var en lördag det hände) och sa att hon sätter in 50:- så länge på mitt kort. När de fått betalningen bekräftad skulle jag få pengarna insatt. På måndagen fick jag 100:- insatt på mitt kort. Så jag fick totalt 150:-.

Kundtjänsten har väl alltid öppet??

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
S-Ö Sverige
Registrerad
Jul 2001

Jag vet inte hur Telia gör men hos oss på Vodafone är allt spårbart och jag slår vad om att Telia har likadant.

Maila deras kundtjänst så hjälper de dig med största sannolikhet. Det blir ibland fel hos alla operatörer och jag slår vad om att Telia har felloggar som dyker upp varje dag, samt att de har någon som går igenom felen och kollar om folk ska ha pengar på kontot eller bara försökt lura sig till cash.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Nov 2003

Hände nåt liknade för mig, jag ringde bara o sa att inga pengar kommit in på kortet.
Fick 300kr iställer för 100kr som jag betalt.
Så bara ring.

Asus P48X-X P4 2.66 512 PC-2700 Hercules 9800 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Aug 2002

Det verkar vara ett vanligt problem hos Telia.
Flera gånger har det hänt att min fru inte har fått in pengar på kortet när hon betalt in via Handelsbankens internetbank (Från Telias hemsida).
Ett telefonsamtal har då alltid löst problemet. De kan se att pengarna kommit in, men av någon anledning har de inte förts in på kontantkortet med automatik.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Makati, Filippinerna
Registrerad
Okt 2002

De har nog koll på sånt. Surfade med mobilen för under en helg och alla pengar försvann. Ringde och fick 120kr (hade 30kr innan).

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Härnösand
Registrerad
Jan 2005

Är rätt enkelt att få grejjer av telia.

Jobbade på Telia Fördel kundtjänsten förrut (är visserligen fortfarande anställd där, men inte jobbat sen i början av året) och när folk ringde in och klagade eller inte hade fått nått eller fått fel eller bla bla bla, så sade alltid cheferna att vi skulle "lita på kunden, alltid".

Så när dom klagade på att dom hade fått fel varor så kompenserades det hejvilt med biobiljetter för 2 pers och refillcheckar för både 250 och 500 kronor. Telia är många saker, men dom kompenserar alltid bra när det är nått som är fel. Vilket tyvärr är rätt ofta.

Min signatur, inte din, MIN.
Bort med tassarna O.o