Permalänk
Avstängd

Internetbankkonto?

Hej!

Säger bara HERREGUD.
Har suttit och letat på google nån timme men hittar inte, och året är 2005...

Finns det ingen internetbank som BARA är internetbank som man BARA behöver regga på nätet UTAN att gå ner och höra på massa skit? Vissa kanske inte kan ta sig ner på stan, men det har dom vanliga skitbankerna missat.

Söker alltså: En sida. www.nånting.nåt, där jag kan skapa ett konto, och till det kontot kan jag skicka in pengar och skicka vidare till ett annat konto precis när jag vill, med en kod. UTAN att behöva ringa nånstans eller gå ner på stan.

Tacksam för svar, innan jag blir för less.

/Fordie (som hoppas att denna får ligga här, annars får ni gärna flytta den rätt, tyckte många kunde fungera)

Permalänk
Medlem

Hur ska du föra över pengar till det kontot från början då?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Paypal och payson går fetbort.

TheGimp, jag ska ha det som sparkonto, så när man säljer osv så sätts pengarna in där och sen när jag vill ha ut så för jag över till vanliga kontot och tar ut. (jag vet att fsb tex har e-konto, men vill inte ha från dom)

SUMITOMO, ska kolla. tack.

EDIT: Har beställt ett skandiabankentjosa nu. Så får vi se om det är något värt. Tackar.

Permalänk
Medlem

de flesta banker vill ju att du som person går ner så att dem vet att det är just du som skapar kontot, dvs du visar leg osv, men det borde ju ha ändrats nu med e-legitimation.. men för att skaffa e-legitimation så är det en fördel att man har bank då man skaffar via dem.. lite runt i en ring där

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Skandiabanken funkar så.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kukilon
Skandiabanken funkar så.

Precis...asbra! Regga med BankId så funkar det på studs. Du kan skapa konton och låna pengar och flytta pengar och ALLT på nätet typ.

Var nåt jag skulle göra som krävdes en pappersunderskrift på (typ enligt lag). Då skicka Skandiabanken ut ett rekommenderat brev som jag signerade när jag hämtade ut. Brevet var tomt men de fick sin signatur. Assmart!

Visa signatur

Probably the best Hkkathome© in the world...
*** Borde inte C++ heta ++C istället? ***

Permalänk
Avstängd

Vän,

ICA-banken är bra.