Köp av motorcykel utomlands!

Permalänk
Medlem

hur har du tänkt att gatregga den hojjen undrar jag bara? ingen lampa ens...

Permalänk
Medlem

Jag tror innerst inne att han inte tänkt överhuvudtaget.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Hehe, jag tycker att du ska köpa en Suzuki GSX-R 1000 och sätta ditt ett Yoshimura avgas :), vill du se en fet video som min klanmedlem gjort med den där MCn så gå gärna in på www.clan-sud.tk

Permalänk
Medlem

Vet inte om detta är nått av intresse, hittade en nyss av en slump.
http://www.blocket.se/view/5194224.htm?caller=vnl_s&l=0&c=1&c...

Citat:

välvårdad Yamaha yzf750R,
blå 4900 mil,
omgjord bak till en R1, mycket fin.
Den är en 93:a men utagen juli 94, 9 ägar med mig o handlarna.
sport avgassystem, 125HK+.
ser ut som en R1, bra försäkring och bra nybörjar hoj,

Jag kan inget om sånt här. Jag ser orden Yamaha R1, bra försäkring, nybörjarhoj. Om det är nått eller inte vet jag ej.

Visa signatur

Min signatur, inte din, MIN.
Bort med tassarna O.o

Permalänk
Medlem

Jodå.. är det, citat "precis en sådan" så kommer du säkerligen ha kul med att byta slicks och en massa bankörning. Inte en chans att man får igenom en sådan vid regbesiktningen. Den saknar blinkers, frontlampa, sannolikt baklampa. Avgasröret kommer sannolikt heller inte passera. Hojen på bilden är en typisk banhoj och ingenting man FÅR köra på vanlig väg. När du skriver att det är "precis en sådan", så drömmer du min vän.

För övrigt så är det overkill att som 20 åring ha en R1a, särskilt eftersom du sannolikt inte ens får köra den förrän om ett år. Det finns många exempel på folk som har övertro på sina kunskaper. Försäkringarna är snuskigt dyra för en ny hoj, särskilt om man är ung, kille och bor i städer större än ~30000 invånadre.

En splitt ny CBR 600 går som billigast på 14000 i halvförsäkring/helår för mig och då har jag kollat i stort sett alla bolag. Jag har haft kortet i ett år och fyller 24 i år. En splitt ny Fireblade skulle kosta mig 35000-40000 halv/helår. En Fireblade från -98 går på 6800:- halv/helår för mig, men då vill jag betona att det bara bor 10000 pers i vår kommun.

En ny R1a, som statistiskt sett ligger illa till, eftersom "alla" vill ha en är inte att tänka på. Inte helförsäkring heller ("bara" 12000 hel/helår för Firebladen av årsmodell -98).

Att försäkra en bil på farsan kanske går bra, men när man kör sportbil och särskilt sporthoj så är försäkringsbolagen på sin vakt. De kontrollerar noga vem som kört hojen och finns det minsta misstanke om att den som äger hojen inte är den som kör den vanligtvis (detta brukar vara en klausul i avtalet) så ryker alla ersättningar, eller självrisken mångdubblas. Trafikförsäkringen gäller dock alltid, förutsatt att man varit nykter m m.

Idag kör jag en offroad på 600 cc och har gjort i 1,5 år. Om jag köper en sporthoj kommer jag sannolikt köpa en 600 eller 750 först, eftersom det är ganska mycket effekt / kg i en vanlig 1000 cc sporthoj. Klarar du hantera 0-100 på runt 3 sekunder?

Editerade in lite om försäkringar m m.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gren
.......
För övrigt så är det overkill att som 20 åring ha en R1a, särskilt eftersom du sannolikt inte ens får köra den förrän om ett år. Det finns många exempel på folk som har övertro på sina kunskaper. Försäkringarna är snuskigt dyra för en ny hoj, särskilt om man är ung, kille och bor i städer större än ~30000 invånadre.

En splitt ny CBR 600 går som billigast på 14000 i halvförsäkring/helår för mig och då har jag kollat i stort sett alla bolag. Jag har haft kortet i ett år och fyller 24 i år. En splitt ny Fireblade skulle kosta mig 35000-40000 halv/helår. En Fireblade från -98 går på 6800:- halv/helår för mig, men då vill jag betona att det bara bor 10000 pers i vår kommun.

En ny R1a, som statistiskt sett ligger illa till, eftersom "alla" vill ha en är inte att tänka på. Inte helförsäkring heller ("bara" 12000 hel/helår för Firebladen av årsmodell -98).

Att försäkra en bil på farsan kanske går bra, men när man kör sportbil och särskilt sporthoj så är försäkringsbolagen på sin vakt. De kontrollerar noga vem som kört hojen och finns det minsta misstanke om att den som äger hojen inte är den som kör den vanligtvis (detta brukar vara en klausul i avtalet) så ryker alla ersättningar, eller självrisken mångdubblas. Trafikförsäkringen gäller dock alltid, förutsatt att man varit nykter m m................

Vet inte riktigt, men har du kollat vad IF ska ha i försäkring?
Dom har ju specialdeal på Honda nuförtiden.

Visa signatur

//

Permalänk

Varför inte en 95:as FZR1000? Kan fås för 35-50 beroende på skick och är garanterat tillräckligt snabb alt. efterföljaren YZF1000 Thunderace för 45k och uppåt. Har inga direkta fel heller utan är robusta.

Permalänk
Medlem

Man kan få 98:or thunderace för 43-45k... 96:or för under 40 papp...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Man kan få 98:or thunderace för 43-45k... 96:or för under 40 papp...

Har inte kollat priserna på sistone men det är säkert så. Meningen var väl mest att visa att det finns fina hojar med mycket effekt för rimliga priser. Man MÅSTE inte ha det senaste och värsta, i synnerhet om man är relativt ny i hojsvängen.

Permalänk
Medlem

Javisst är det så, bara inflikade priserna för en polare har precis köpt en 98:a för 43 papp.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Tråkigt att LucasT försvann. Undrar om verkligheten kom ikapp honom?

Hade varit kul att veta hur det gick.

*tråd låst*

Detta är ett datorforum och det är ett under att tråden inte blivit låst tidigare. Jag redigerar detta inlägg för att undvika bumpning.

/GAPa 2005-10-29