Kass Jens of sweden och en Samsung D-500.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
borås
Registrerad
Dec 2003

Kass Jens of sweden och en Samsung D-500.

Hejsan, om min ena knapp på min jens of sweden har lagt av som är sedan julas, så borde jag få en ny va ? Har dock inte kvar kvitto, men kan man skicka in dom till till tillverkaren då ?

Sak två, min samsung D-500 var med om en blöt upplevelse för ett tag sedan, nu så är batteriet slut efter ca 24h, om man säger att det blivit kass, får man ett nytt då ? Kanske inte ska säga något om att den varit blöt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm/Tumba
Registrerad
Jan 2003

Re: Kass Jens of sweden och en Samsung D-500.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av joakim_r
Hejsan, om min ena knapp på min jens of sweden har lagt av som är sedan julas, så borde jag få en ny va ? Har dock inte kvar kvitto, men kan man skicka in dom till till tillverkaren då ?

Sak två, min samsung D-500 var med om en blöt upplevelse för ett tag sedan, nu så är batteriet slut efter ca 24h, om man säger att det blivit kass, får man ett nytt då ? Kanske inte ska säga något om att den varit blöt.

JoS vill ha kvitto om du ska skicka in den. Om dom nu inte är schyssta och tar in den. Sen så skickar du en mp3 som du ahr fuktskadat själv så gäller inte garantin och du får då betala felsökning, frakt och reparations avgift....

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
borås
Registrerad
Dec 2003

Mp3 har inte varit fuktsladad utan mobilen, därav den kassa batteritiden som uppstog.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hovmantorp
Registrerad
Jun 2004

Vad gäller mobilen så lär verkstaden se att den är fuktskadad så då repareras den inte på garantin utan om du vill ha den lagad så får du stå för den kostnaden själv.

Sen din JoS så om du har kvar något som kan bevisa när den är köpt så är det bra men om inte så är du nog rökt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
På jobbet eller i bingen
Registrerad
Jul 2001

Har du inget kvitto är du rökt..

Man är tyvärr tvungen till sådant eftersom många människor helt enkelt står och blåljuger en upp i synen för att slippa betala för det de själva söndrat

- Gammal gubbe -

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Årsta, Stockholm
Registrerad
Jan 2003

Ska själv skicka in en JoS som en knapp slutat funka, lite surt att dem skriver "Om vi inte kan laga felet får du betala för våran felsökning, dvs 350kr"

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hovmantorp
Registrerad
Jun 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oobum
Ska själv skicka in en JoS som en knapp slutat funka, lite surt att dem skriver "Om vi inte kan laga felet får du betala för våran felsökning, dvs 350kr"

Nja ska nog vara "om vi inte hittar något fel på din produkt så får du betala en felsökningsavgift" för om dom inte är kappabla till att laga felet så får dom ge dig en ny i så fall.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Årsta, Stockholm
Registrerad
Jan 2003

Nope, så är det inte,

". Om det visar sig att produkten inte innehåller några fel, felen eller felet
inte täcks av garantin eller garantin har slutat gälla utgår alltid en avgift på
350 kr inklusive moms för felsökning och administration. Detta gäller även om vi inte kan reparera felet om du skickar in produkten för kostnadsförslag."

har ju iofs inte skickat in för kostandsförslag, utan som garantiärende

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hovmantorp
Registrerad
Jun 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oobum
Nope, så är det inte,

". Om det visar sig att produkten inte innehåller några fel, felen eller felet
inte täcks av garantin eller garantin har slutat gälla utgår alltid en avgift på
350 kr inklusive moms för felsökning och administration. Detta gäller även om vi inte kan reparera felet om du skickar in produkten för kostnadsförslag."

har ju iofs inte skickat in för kostandsförslag, utan som garantiärende

Konstigt i så fall för om dom är inkompetenta till att laga din produkt så ska ju du inte bli lidande för det utan i så fall få en ny i utbyte så där kan du vara lugn att om din produkt inte funkar så ska dom fixa den annars får du gå till ARN för det vilkoret är i högsta grad oskäligt.

Men som jag tolkar det så gäller andra stycket bara om du inte har gällande garanti så har du garanti på din produkt så är det grönt