Prisändring efter beställning

Permalänk
Medlem

Prisändring efter beställning

Beställde en MX510 från ACP.nu för 295kr. Men nu är jag tydligen skyldig att betala 374kr+frakt för den. Gick givetvis in på sidan och såg då att priset har höjts till dessa 374 kronorna. Kan de ändra priset efter att jag har beställt och tvinga mig att betala?

Permalänk

Normalt är det pris vid beställning som gäller. Titta i villkoren när där du handlade..

Permalänk
Medlem

Vad står det i din orderbekräftelse?

Permalänk
Medlem

Det är ju ganska självklart att ett företag inte får sälja en vara för låt säga 10:-, +10 000 personer beställer varan och innan order går ut höja priset till 50:-. Lättförtjänta pengar kan man lugnt säga.

Beställer du en vara för ett visst pris så är det det priset som gäller, höjer butiken priset efter din beställning så gäller det inte dig. Om du trots allt blir fakturerad höjt pris ska du ha möjlighet att avbeställa varan, eller det har du ändå ha enligt lagen om distansköp (inom 14 dagar).

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Medlem

Du har inte på något sätt lyckats se sidvisningen utan moms? Tror iofs inte på den teorin.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem

Re: Prisändring efter beställning

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NemroD
Beställde en MX510 från ACP.nu för 295kr. Men nu är jag tydligen skyldig att betala 374kr+frakt för den. Gick givetvis in på sidan och såg då att priset har höjts till dessa 374 kronorna. Kan de ändra priset efter att jag har beställt och tvinga mig att betala?

Ta kontakt med dom på acp.nu och tala om för dom att du inte vill ha varan isf och om dom vägrar ta kontakt med konsumentvägledaren på din ort.

Permalänk
Hedersmedlem

Vad är det för fel o läsa köpvilkoren nuförtiden?
Skjut först, fråga sen?

"Priset på varan bestäms vid beställningstillfället. Om väsentliga prisförändringar sker efter lagd beställning förbehåller sig Alien Computer Parts rätten att justera kundens pris. Kunden informeras alltid om detta och har rätt att häva beställningen om denne önskar."

Antagligen nått knas kontakta kundtjänst.
Kan ju vara så att du la order precis när dom höll på och updatera sin databas, ingenting är omöjligt som Gunde brukar säga

Permalänk
Medlem

Sambeställde med en kompis, och han har inte fått någon mail övh taget från ACP... :/

Har iaf dratt iväg ett mail till dom... Får se vad de svarar...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NemroD
Sambeställde med en kompis, och han har inte fått någon mail övh taget från ACP... :/

Har iaf dratt iväg ett mail till dom... Får se vad de svarar...

Med sambeställning brukar man mena att flera samköper på samma order.
Hur skulle han kunna få mail då?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Med sambeställning brukar man mena att flera samköper på samma order.
Hur skulle han kunna få mail då?

För att det var han som gjorde själva sambeställningen gissar jag på!

Visa signatur

Probably the best Hkkathome© in the world...
*** Borde inte C++ heta ++C istället? ***

Permalänk
Medlem

Han beställde en hårddisk och jag beställde en mus i samma order. Vi skrev in hans namn, adress, mail osv... ?

Permalänk
Medlem

Avbeställ och handla någon annanstans.

Webhallen tar 299:-

Dustin Home tar 315:-. fraktfritt.
Eftersom du slipper frakten kanske mus och hd blir billigare där
än vad du räknade med från första början?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Avbeställ och handla någon annanstans.

Webhallen tar 299:-

Dustin Home tar 315:-. fraktfritt.
Eftersom du slipper frakten kanske mus och hd blir billigare där
än vad du räknade med från första början?

Joo, men varför skulle min kompis vilja det? Tror paketet bör ha kommit/kommer när som helst och han har ingen anledning att skicka tillbaka hårddisken för att vänta ytterligare en vecka innan han får den, dessutom är ACP billigast på den hårddisken...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NemroD
Joo, men varför skulle min kompis vilja det? Tror paketet bör ha kommit/kommer när som helst och han har ingen anledning att skicka tillbaka hårddisken för att vänta ytterligare en vecka innan han får den, dessutom är ACP billigast på den hårddisken...

Menar givetvis att avbeställa innan de hunnit skicka.

Bara för de höjt priset innebär ju inte det att du skall betala det högre priser. Du har väl fått en orderbekräftelse?
Eller rättare sagt din kompis.

Det är inte alltid fördelar med att sambeställa.

Permalänk
Inaktiv

Håll inne pengarna för din del eller betala det du skulle från början. Det där avtalsvilkoret skulle jag kalla oskäligt. Meddela detta till ACP och prata sedan med KO som är vana vid sådana fall.

Pratar ni med ACP borde du i vilket fall få häva den delen av köpet.

Permalänk
Medlem

Har fått en mail från ACP nu, där de säger att priset i ordern är på 295kr+priset för hårddisken+99kr frakt

Antingen ljuger de, eller så kan inte min kompis räkna, eller så försöker han sno åt sig lite pengar Ska iaf kolla upp det ordentligt med honom