Permalänk

koppla in usb minne till bil stereo?

tejna... nån som har en tanke på om det går? då menar jag en cd spelare och inte en bandare.. Kan man kanske tex löda om så man snor AM funktionen i stereon och har mp3´n där istället?

MVH//rj

Permalänk

kolla om det finns nån input/AUX det brukar finnas ibland

Visa signatur

Moderkort:Fic vi35l | processor:P4 2.4ghz | Ram:2st 256ddr | Grafikkort:ATI all in wonder 9800 | Hårddiskar:Maxtor (80gb 7200rpm) Seagate (200gb 7200rpm) | Ljudkort:Integrerat | Bildskärm:AOC 17tum

Permalänk
Medlem

säger som oscar.. kolla upp det.. då kanske du kan använda en adapter av något slag..

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem

Det ska finnas, min tyske polare har gjort sådära med sin mp3 spelare, fastän om jag inte har helt fel för mig så kopplade han någon sladd till Bandet som sedan han satte in i bandspelaren

Permalänk

finns ingen sån som jag kan hitta.... Det finns utttag för slutsteg.. Och om man kopplar in en cd spelare där tex så kommer det ju ut i högtalarna, men man kan ju inte få det ljudet ensamt.. kommer ju från radion och cd med.. om man kunnde få cd spelaren i ett slags neutralt läge, så den varken spelade upp ljud från radion, eller cd men ändå vore på skulle det ju funka...

Wilco>Finns adaprar till bandspelare vet jag där man sätter in ett band och sen till hörlurar uttaget, men jag har ju cd...

Kanske en dum fråga, men man kan inte koppla in mp3 till antenen på nått sätt? Iof så används ju antennen och ljudet "blir till" inne i stereon efteråt och inte av antennen... men ändå...

Vet att det finns spec bil stereo med usb uttag i fronten, men vem fan vill köpa färdigt dessutom dyrt....

Permalänk
Medlem

http://www.danmobility.se/product.asp?c=490963146&n=120026649...

Den funkar fin fint, köpte två st nyligen.

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk
Medlem

På min har jag cd-växlaringång, den går det att köpa en adapter till så att man får en AUX ingång istället. Kolla upp om du har något liknande. Vad har du för huvudenhet?

Permalänk
Medlem

Det svåraste är nog att få bilstereon att läsa usb-minnet.

Visa signatur

The free will shall carry the day
drop the bomb and wash the filth away
let the napalm rain

Permalänk

Annars kan man "sända" ut mp3-spelaren på fm-nätet. FM-modultator. Då kan du t.ex. ställa in att den ska sända på fm 105. Räckvidd typ 50 m beroende på schema. Det krävs dock licens för sånt, men jag vet inte hur hårt det är.

Det ska även finnas färdigbyggda.

Här finns en sida med massa sånt:
http://www1.shellkonto.se/icom2002/fmsandare/

En sån lösning kommer jag att använda i framtiden när jag ska koppla dator i bilen.

Lycka till!

Permalänk
Medlem

En kompis till mig kör med sin iPod mini plus köpt fmsändare till den. Den når inte långt. Men han kan ha den i bilen som ni även föreslår. Det fungerar utmärkt. Olagligt men det stör ingen för den når ju som sagt nästan ingenstans.

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk
Medlem

På min bilstereo sitter det usb uttag orginal!

Visa signatur

Don't Panic

Permalänk
Inaktiv

varfför inte göra det enkelst för sig och köpa en sån här för endast 199kr, den är gjorde för protabla cd spelare men borde nog fungeara lika bra med mp3 spelare:

CD-adapter till bil

Se bilden i större format

Nu kan du lyssna på CD via din vanliga bilstereo. Stick in kassetten i uttaget och anslut sedan till line-/luruttaget på din portabla CD! Ljudet blir i stort sett lika bra som om du köpte en bilstereomed inbyggd CD. Passiv teknik gör att adaptern ej kräver batterier.

Pris: 199 kr

http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?template_file=db_sto...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av no title found
varfför inte göra det enkelst för sig och köpa en sån här för endast 199kr, den är gjorde för protabla cd spelare men borde nog fungeara lika bra med mp3 spelare:

CD-adapter till bil

Se bilden i större format

Nu kan du lyssna på CD via din vanliga bilstereo. Stick in kassetten i uttaget och anslut sedan till line-/luruttaget på din portabla CD! Ljudet blir i stort sett lika bra som om du köpte en bilstereomed inbyggd CD. Passiv teknik gör att adaptern ej kräver batterier.

Pris: 199 kr

http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?template_file=db_sto...

Han har en CDspelare i bilen, inte en bandare

Visa signatur

Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en Swecare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chrille112
Annars kan man "sända" ut mp3-spelaren på fm-nätet. FM-modultator. Då kan du t.ex. ställa in att den ska sända på fm 105. Räckvidd typ 50 m beroende på schema. Det krävs dock licens för sånt, men jag vet inte hur hårt det är.

Det ska även finnas färdigbyggda.

Här finns en sida med massa sånt:
http://www1.shellkonto.se/icom2002/fmsandare/

En sån lösning kommer jag att använda i framtiden när jag ska koppla dator i bilen.

Lycka till!

Ingen licens på dessa då endast du själv kan höra det som sänds...
Det brukar vara så man kopplar om man skall ha en DVD spelare till sin bilstereo och köra ljudet via stereon.

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erkaa^
Det brukar vara så man kopplar om man skall ha en DVD spelare till sin bilstereo och köra ljudet via stereon.

Du tänker på USA, i sverige krävs licens för alla sändare inom dessa frekvensområden, även dom som bara går några meter. Det talas om att göra dessa tillåtna, men det har inte hänt än.

Således är användande av dessa inom sverige olagligt, men kan antagligen klassas likadant som att gå mot rött ljus, dvs du kommer antagligen inte straffas för en sändare som bara når ett par meter.

Den enda lösning av den här sorten som är laglig i sverige är en FM-sändare som sänder via tråd, dvs du kopplar den direkt till antennen på mottagaren.

Visa signatur

Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en Swecare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ghlargh
Du tänker på USA, i sverige krävs licens för alla sändare inom dessa frekvensområden, även dom som bara går några meter. Det talas om att göra dessa tillåtna, men det har inte hänt än.

Således är användande av dessa inom sverige olagligt, men kan antagligen klassas likadant som att gå mot rött ljus, dvs du kommer antagligen inte straffas för en sändare som bara når ett par meter.

Den enda lösning av den här sorten som är laglig i sverige är en FM-sändare som sänder via tråd, dvs du kopplar den direkt till antennen på mottagaren.

Ok då vet man det.

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erkaa^

ehh alla som är inom räckvidden kan ju höra?
klart man får störa andra radio kanaler helt fritt;) *ironi*

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gameresource

Hahah danmobility vilket skämt

Permalänk

har man aux in eller cd-växlaringång kan man bara koppla med en adapter från 3,5 stereokontakt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av millepromille
ehh alla som är inom räckvidden kan ju höra?
klart man får störa andra radio kanaler helt fritt;) *ironi*

Ja klart du får det

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Ghlargh va fan, okej då

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gOry
Hahah danmobility vilket skämt

okej

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Varför inte köpa en bilstereo som läser mp3 skivor redan? Eller en som man kan koppla in usb minnen i? Mkt lättare, och så slipper man krångla och svära över att det inte funkar som man tänkt sig

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gameresource

Kan man använda vilken Mp3spelare/USB-Minne som helst eller måste det vara det med följande?

/n

Visa signatur

P5:a | 16Ghz | Geforce 17900 | WD 15tb | 20gb Ram|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nallon
Kan man använda vilken Mp3spelare/USB-Minne som helst eller måste det vara det med följande?

/n

jo allt funkar, alla minnen och alla mp3spelar som vi testat, apple ipod funkade dint och Jos och andra. inga problem för mig i någona v dem.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ghlargh

Allt som sänder på FM bandet via "luftledning" är olagligt... så man kan koppla in en sån här:

57-133 på kjell o co
http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av diggarn
Allt som sänder på FM bandet via "luftledning" är olagligt... så man kan koppla in en sån här:

57-133 på kjell o co
http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx...

Citat:

[Tillfälligt slut] Postorder/web tillf. slut
[Tillfälligt slut] Triangeln tillf. slut
[Tillfälligt slut] Östra tillf. slut
[Tillfälligt slut] Lund tillf. slut
[Tillfälligt slut] CenterSyd tillf. slut
[Tillfälligt slut] Helsingborg tillf. slut
[Tillfälligt slut] Väla tillf. slut
[Tillfälligt slut] Kristianstad tillf. slut
[Tillfälligt slut] Jönköping tillf. slut
[Tillfälligt slut] Borås tillf. slut
[Tillfälligt slut] Nacka tillf. slut
[Tillfälligt slut] Solna tillf. slut

vad synd..

Visa signatur

Last FM - Slappis.Net - Petterssons.Org - Årets idiot 2004

Botten upp, resten i håret!

Bahnhof 100/100/Mb/s villafiber

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BoLLeN

vad synd..

aj då...... men dom lär ju beställa hem iaf man kan ju hoppas på d!!

Permalänk

nån som vet nått ställe i linköpign som säljer de där? till axeptabelt pris?