BF2 tråden, använd gärna denna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jeyta
hur mycket har du/ni i ram? har samma problem med 1024ram, har läst att man kan bli av med dessa freeze om man har 2056ram.

jag lider av samma problem som dig ibland. Har märk att på vissa banor har jag fps drops!!! från 99 i fps till ca 35.. Helt sjukt roligt är det att spela då!!--> NEJ! någon som har samma problem med fps drops ??

Visa signatur

Spelburk: Cpu: A64 FX 55 |--| DFI NF4 SLI-DR|--| Gpu: EAX800XT-P/2DHTV/256MB PCI-E |--| Kylning: DD - H20 |--| Minne:PC4000 BallistiX Tracer 1024 x 2 |--|Server: Cpu: 2.8 Prescott |--| Minne: Ocz 1024 rev 2|--| Space: 1.5 TB |--| OP : Linux |--|
Kolla in Galleri för bilder på burkarna..

Permalänk

uppgraderade till 1,5 i RAM, hade inga fps-drops vad jag vet.... men jag var iprincip sist in vid spawnen med 1 gig.... dvs... alla fordon borta det blev betydligt bättre med 1,5. Vid lön blir det en sticka till.

Visa signatur

bomärke

Permalänk

Frenell, har testat att köra en offline version i väntan på att mitt paket skall komma, och då har alla fordon vart borta. Jag kör med systemet i sign. Så jag borde nog som plastdunk säger skaffa en gig till..

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jeyta
hur mycket har du/ni i ram? har samma problem med 1024ram, har läst att man kan bli av med dessa freeze om man har 2056ram.

Känns som att det är uppkopplingsrelaterade hack. Connection problems meddelande hela tiden när det var som värst för mig.
Har allt på medium och 2xAA i 1280*960 på ett X800XL. Fps:en är bra, 50-80 hela tiden.
Har 1 gig ram.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Hoppas jag aldrig hamnar på samma server som dig.

Hehe. vadådå

Visa signatur

| ASUS P5W DH Deluxe | Intel C2D E6600 | 4GB Corsair DDR2 6400 | Gainward 7950GX2 1GB | Raptor 74GB (system) + 1.7TB (lagring) |
| Samsung 20" Wide TFT | Hyundai L90D+ | Plextor 708A | Nec 3520A | Logitech MX518 | Enermax 550W |
| Laptop: 2.0GHz | 1GB | 6800go | 17" Wide 1920x1200 | DVD-RW | 4618 3DMark05 | (Dell Ins 9300) Dell 9300-Tråd

Permalänk
Medlem

Har assault upg vapen granatkastare?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ThAnOs
Känns som att det är uppkopplingsrelaterade hack. Connection problems meddelande hela tiden när det var som värst för mig.
Har allt på medium och 2xAA i 1280*960 på ett X800XL. Fps:en är bra, 50-80 hela tiden.
Har 1 gig ram.

samma för mig, connection problems, fast ett tag efter jag installerat Panda antivirus gick det mkt bra. Men sen kom det tillbaka. Du kan ju pröva å köpa 1gig till i ram.

Visa signatur

----BF2----

abit AX78/ Hiper 480W/ AMD X2 6400+/ HIS 3870 ICQ T/Powercolor 3870/ Corsair DDR2 PC2-6400 4gb/ 200gb/ 320gb / 500gb / 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Har assault upg vapen granatkastare?

Nej

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nixdorf
Nej

Kanske är lika bra att inte upg det vapnet isf? kanske skulle ta medic lr spec ops svårt deta, får snart min 3 unlock första tog jag på sniper ochså har jag sparat en. Frågan är bara vilken jag ska ta den på.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk

På tal om Hazzia's fråga: Vad är det mest skillnad i attt upg? Inte sniper för det är jag kass på

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Medlem

Medic vapnet skulle jag tro, den har ett fint sikte. funderar på att ta den samt spec ops. Fast än jag spelar mest som assault men granatkastare är bra att ha!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk

Jag har funderat i dom banorna också..

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Medlem

Jag tycker att G3 med granater är myyyycket bättre än M20(0?)3
Jag kommer inte alls överens med granatkastaren. G3 är en härlig bössa.
L-85 använder jag knappt. Tycker inte om den.

Permalänk
Medlem

om jag installerar om BF2, försvinner mina stats då? är trött på att bli kickad ur server för att jag har för hög ping, har 16 men sedan så laggar det till och pingen flyger upp över 300.. jäkligt skumt, kanske hjälper med en om installation.

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ganescha
om jag installerar om BF2, försvinner mina stats då? är trött på att bli kickad ur server för att jag har för hög ping, har 16 men sedan så laggar det till och pingen flyger upp över 300.. jäkligt skumt, kanske hjälper med en om installation.

nej dina stats försvinner inte.. dom är knutna till ditt användarnamn

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem

ominstalation funka inte.. fortfarande svaj på pingen.. börjar bli knäpp på det här.

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ganescha
ominstalation funka inte.. fortfarande svaj på pingen.. börjar bli knäpp på det här.

Snarare din lina det är fel på om det laggar och inte spelet...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ganescha
om jag installerar om BF2, försvinner mina stats då? är trött på att bli kickad ur server för att jag har för hög ping, har 16 men sedan så laggar det till och pingen flyger upp över 300.. jäkligt skumt, kanske hjälper med en om installation.

Är du med i en Squad när detta händer?? Hade nämligen exakt samma problem. Stäng av VOIP i AUDIO-menyn och du skall se att problemet försvinner.

Permalänk
Medlem

Nu är jag trött på det här, ni har säkert tagit upp det tidigare.
JAG ! kan inte installera bf2 patchen!!! inte den nyaste heller! VARFÖR?? HJÄLP ! jag spårar ur snart! j***a uppdatering misslyckad! UaH!

Visa signatur

Gamer: AMD RYZEN 1800,MSI X370 Gaming Pro, DDR4 32gb 2666Mhz, Vega 56 8GB,OCZ Trion 240GB, Samsung SSD 830 128gb, 2TB HD, WD HD 650GB, XFX 850W HTPC: i5 2500, 16gb ram, samsung ssd 500gb, Gefroce 1030

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Martin Nordgren
Hehe. vadådå

Folk som bara spelar för att få poäng. Man deltar inte särskillt mycket i spelet om man bara sitter i hörn på ett hustak och skjuter folk som ligger vid en flagga hela tiden. Lägg ut några minuter på att hitta en hyffsad squad istället och spring runt på marken efter order istället så ska du se att det kan bli lite ös i spelet också.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BigganD
Nu är jag trött på det här, ni har säkert tagit upp det tidigare.
JAG ! kan inte installera bf2 patchen!!! inte den nyaste heller! VARFÖR?? HJÄLP ! jag spårar ur snart! j***a uppdatering misslyckad! UaH!

Jag hade också ordentliga problem med att patcha till 1.03.

Patchningsprogrammet skapar korrupta filer. Varje gång man installerar blir någon ny fil korrupt.

.md5 filerna i de här undermapparna [C:\Documents and Settings\{ditt namn}\mods\bf2\*.*] är till för att kolla filers integritet, informationen i en av dem stämmer inte överens med informationen i en av dina filer. Om du tänker göra en fräsh installation av spelet kan det kanske hjälpa att manuellt ta bort den här mappen. Det kan glädja punkbuster om den stökar.

Patcha spelet genom genom kör %tmp% + kör cmd tricket. http://www.bf2.se/forums.php?m=posts&q=3922. Kolla slutmenyn i prompt fönstret. Alla patchfiler måste ha blivit "succesfully" installed, inga "fails" eller kunde inte skriva över ska finnas, det blir korrupta filer. Om du får korrupta filer får du bläddra i promptfönstret tills du hittar dem. Radera aktuell fil från hårddisken och installera om, blir en ny fil korrupt ta bort den också, och fortsätt så tills installationen slutförts. Nu måste du dock kopiera de aktuella filerna från någon som lyckats installera korrekt är ett möjligt tillvägagångssätt. Om du har två datorer pröva att installera på den andra. Se till att skriva ner vilka filer du raderat tidigare, dessa ska hämtas. De filer som blivit korrupta brukar vara .zip filer.

Om du har överklockat minnena lite och det framstår som stabilt kan det ändå vara instabilt och det kan vara värt att klocka ner igen vid installationen.

Återkom gärna och säg till om det funkat. Det är inte helt säkert att min metod hjälper men det är bättre för dig att pröva nya metoder än att ge upp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Strogge
Snarare din lina det är fel på om det laggar och inte spelet...

mm.. kanske, har telia 8/0.8 uppkoppling, funkar prima i alla andra spel dock, som Quake 3-4 mfl.
Med Telia har jag aldrig haft problem med på något sätt, så varför just BF2?

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Folk som bara spelar för att få poäng. Man deltar inte särskillt mycket i spelet om man bara sitter i hörn på ett hustak och skjuter folk som ligger vid en flagga hela tiden. Lägg ut några minuter på att hitta en hyffsad squad istället och spring runt på marken efter order istället så ska du se att det kan bli lite ös i spelet också.

Spelar mest så också.

såg du spelat 50 timmar mer än mig och jag har mer combatpoäng så jag spelar inte allt för mycket defensivt på taken. gillar squad/teamplay bättre men då man inte hittar folk att spela med så blir det så spelar inte offensivt precis utan ligger steget efter de som tar flaggor typ. har bättre kill/min än dig men jag har mer death/min

Visa signatur

| ASUS P5W DH Deluxe | Intel C2D E6600 | 4GB Corsair DDR2 6400 | Gainward 7950GX2 1GB | Raptor 74GB (system) + 1.7TB (lagring) |
| Samsung 20" Wide TFT | Hyundai L90D+ | Plextor 708A | Nec 3520A | Logitech MX518 | Enermax 550W |
| Laptop: 2.0GHz | 1GB | 6800go | 17" Wide 1920x1200 | DVD-RW | 4618 3DMark05 | (Dell Ins 9300) Dell 9300-Tråd

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Martin Nordgren
Spelar mest så också.

såg du spelat 50 timmar mer än mig och jag har mer combatpoäng så jag spelar inte allt för mycket defensivt på taken. gillar squad/teamplay bättre men då man inte hittar folk att spela med så blir det så spelar inte offensivt precis utan ligger steget efter de som tar flaggor typ. har bättre kill/min än dig men jag har mer death/min

Här skröt vi så det ekar. Anledningen till att du har mer kills och kills/min är kanske för att du just brukar sitta gömd vid flaggan och skjuter folk hela tiden som kommer dit och inte har en aning om vart du är? Så ser jag hellre på saken. Sen att jag spelar mycket med polare och har upptäckt att det finns mycket mer att göra i spelet än att sitta mitt i skiten och döda är också värt att tillägga:rolleyes:

Jag har inte sagt att jag är en bättre spelare än dig. Jag påpekade bara stilen med att sitta och flagg-campa. Du fick det att låta så otroligt lamt, vilket det också är.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ganescha
mm.. kanske, har telia 8/0.8 uppkoppling, funkar prima i alla andra spel dock, som Quake 3-4 mfl.
Med Telia har jag aldrig haft problem med på något sätt, så varför just BF2?

Har du testat flera olika servrar? Har också en Telia 8mbit lina och det fungerar prima!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Medlem

tack Entrecote, ska kolla det senare ikväll! jag återkommer..

Visa signatur

Gamer: AMD RYZEN 1800,MSI X370 Gaming Pro, DDR4 32gb 2666Mhz, Vega 56 8GB,OCZ Trion 240GB, Samsung SSD 830 128gb, 2TB HD, WD HD 650GB, XFX 850W HTPC: i5 2500, 16gb ram, samsung ssd 500gb, Gefroce 1030

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte010
Har du testat flera olika servrar? Har också en Telia 8mbit lina och det fungerar prima!

japp det har jag, lika dant på alla.. har kanon bra ping mellan 16-40, sedan flyger den upp i 300 och över det i ett par sekunder. Blir då många gånger kickad av punkbuster pga för hög ping eller så bryts kopplinegn till servern.

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ganescha
japp det har jag, lika dant på alla.. har kanon bra ping mellan 16-40, sedan flyger den upp i 300 och över det i ett par sekunder. Blir då många gånger kickad av punkbuster pga för hög ping eller så bryts kopplinegn till servern.

Det är inte så att du har brandvägg?
Jag får samma bekymmer nämligen när jag har zonealarm aktiverat. Det händer inte bara i Bf2 utan även i dod:source och CS:source.
Problemet visar sig hos mig genom våldsamma hack och som kommer med jämna mellanrum.

Hoppas det kan vara lösningen för dig med.

Trizz

Visa signatur

Life begins at 9000rpm. S2000 for life!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Jag påpekade bara stilen med att sitta och flagg-campa. Du fick det att låta så otroligt lamt, vilket det också är.

En liten nyfiken fråga bara. Var går gränsen för att någonting är lamt eller inte?

Sitter man och försvarar en flagga så att den inte blir tagen av motståndarna, då är man en campare. Tar man istället ett flygplan och flyger omkring, då är man en planewhore. Om man tröttnar på att flyga omkring i ett flygplan och istället tar en blackhawk eller tank, ja då kan ni ju gissa vilken sorts whore man kommer bli kallad för.

Vad är egentligen "tillåtet" i det här spelet för att folk inte ska spy galla över en? Måste man dö ett visst antal gånger, inte sitta i ett fordon/på samma ställe längre än en viss tid, eller är det bara så att man blir kallad för både det ena och det andra oavsett vad man gör?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TrIzZ
Det är inte så att du har brandvägg?
Jag får samma bekymmer nämligen när jag har zonealarm aktiverat. Det händer inte bara i Bf2 utan även i dod:source och CS:source.
Problemet visar sig hos mig genom våldsamma hack och som kommer med jämna mellanrum.

Hoppas det kan vara lösningen för dig med.

Trizz

Och hur löser du det då?
Stänger du av brandvägg helt när du kör onlinespel?!?

Jag ska pröva ett tips som skrevs längre upp med att stänga av voip i spelet.