BF2 tråden, använd gärna denna

Permalänk
Medlem

Spelar ingen roll vad man gör i BF2, alltid tycker nån att man horar.
Lagar man artilleri så horar man väl runt med skiftnyckeln.

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
Spelar ingen roll vad man gör i BF2, alltid tycker nån att man horar.
Lagar man artilleri så horar man väl runt med skiftnyckeln.

OMG jaevla base camper arti hora sluta fega vid arti hjäpl till döad fiender ffs!!!!!!!!1

Permalänk
Avstängd

Jag kör teamplay varje dag på Rixgame (wake island)...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Markus H
Varför tappar jag kontakten med servern hela tiden på vissa servrar, ibland kommer jag inte ens in i spelet, ibland kan jag spela i ca 20 sek ibland i kanske en minut. men vissa servrar (ofta de med högre ping) fungerar hur bra som hellst..

Är det ngn som vet ? jag har provat köra utan hårdvarubrandvägg, och det är samma sak. Har en ping på ungefär 15 så det kand det väll inte heller vara...

själv kan jag bara köra på 30% av alla servrar, de resterade servrarna kommer jag inte in på för att så fort jag kommer in dyker en "det är fel på din internetanslutning" fram.

Visa signatur

MSI K8N NEO4-F, AMD 64 X2 3800+, 2gb minne, XFX gf 7800GT

Permalänk

vill ha reda på alla servrar som använder hamachi som ip address skriv ner så många som möjligt

Visa signatur

Winfast A400 Geforce 6800 128Mb DDR 2Ghz 512mb ram 350gb XP Pro
Toshiba M70 1024mb minne moddad

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mange8601
vill ha reda på alla servrar som använder hamachi som ip address skriv ner så många som möjligt

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=55838...

Visa signatur

DualCore AMD Athlon 64 FX-62 @ 3ghz | Radeon X1950Pro | 2048
MB DDR2-667 | 160GB hårddisk |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av King-eleN
http://media.putfile.com/The-APC-Song

den ägde ju

Visa signatur

DualCore AMD Athlon 64 FX-62 @ 3ghz | Radeon X1950Pro | 2048
MB DDR2-667 | 160GB hårddisk |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Malteman
den ägde ju

Mm
Dedicated to all apc whores

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Muahahahaha... "whoring around in my APC" jäkla härlig låt...

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk
Avstängd

"Im l33t, im nine and i fight dirty, whoring around in my apc"

hehe...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
"Im l33t, im nine and i fight dirty, whoring around in my apc"

hehe...

Grym refräng ju

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Det verkar som om allas poäng har blivit nollställda. Hoppas dom får igång servern igen...

Visa signatur

...Gurgel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurgel
Det verkar som om allas poäng har blivit nollställda. Hoppas dom får igång servern igen...

ja mina med, sen är det relativt trögt med connectingen

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem

Hmm... mitt konto stats har precis rensats, hade vid 10 tiden ca 3600 poäng och nu är det noll, hur fan kan det bli det??
Har inte spelat mycket på sistone. Jag fick något problem med spelet tidigare under kvällen så jag ominstallerade och patchade upp till 1.2, och det gick bra.
Men efter att ha tittat på tv och skulle spela igen, så har jag noll poäng.
Och komma åt electronicarts.se/support går inte alls...

någon mer som har detta problem eller haft? för jag tänker inte börja om från början, isf kastar jag spelet om inte EA kan skaffa tillbaka mina kontouppgifter

[EDIT]
Såg visst nu att andra hade samma problem, rätt skönt att veta...

Visa signatur

In the Absence of Light, Darkness Prevails

Permalänk
Medlem

fan är det med claymore mines igentligen blir rätt så störd att klumpa på dom jävlarna när jag är 2 meter ifrån o dö, hur verkligt är det igentligen, sen suger hela patchen, inte för att flyget har blivit mer anpassat för mark cpn, för flyget funkar ändå inte, har jagat flera stycken och dragit iväg missiler emot dom men dom dör tamefan inte alltså skiten sprängs men dom börjar inte ens ryka

Visa signatur

Signatur raderad, max tre rader och max två färger. Se reglerna. - Vicotnik

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cylotec
fjun på pung, fan är det med claymore mines igentligen blir rätt så störd att klumpa på dom jävlarna när jag är 2 meter ifrån o dö, hur verkligt är det igentligen

Har du gjort lumpen? Låter som du inte gjort det. De är dödliga på ett mycket längre avstånd än så... spridningen av kulorna är sjukt stor och de går minst 50m innan de börjar förlora hastighet.
Men sen vad som gör att de sprängs är lite mer knepigt... laser eller vad?

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PointMan
Har du gjort lumpen? Låter som du inte gjort det. De är dödliga på ett mycket längre avstånd än så... spridningen av kulorna är sjukt stor och de går minst 50m innan de börjar förlora hastighet.
Men sen vad som gör att de sprängs är lite mer knepigt... laser eller vad?

nej har inte gjort lumpen men för det betyder det inte att en claymore mine ska detonera när man inte har trampat på den, folk tyckte c4 spammen va jobbigt men blir nog 50ggr argare nu när det ligger claymore mines överallt.

Visa signatur

Signatur raderad, max tre rader och max två färger. Se reglerna. - Vicotnik

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cylotec
nej har inte gjort lumpen men för det betyder det inte att en claymore mine ska detonera när man inte har trampat på den, folk tyckte c4 spammen va jobbigt men blir nog 50ggr argare nu när det ligger claymore mines överallt.

Nu är jag ingen expert på claymores, men jag har råkat ut för liknande incidenter. Såg en claymore tydligt som en sniper som jag nyss knivat lagt ut. Hade ett gott avstånd, strax över 3 meter eller så för att passera den. Lik förbaskat smäller den.
Det tog udden av min fina knivning

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

bhaal: samma för mig. var orolig ett tag att jag hade gjort något dumt men o andra sidan hade jag inte gjort det, bara dominerat en omgång i tank ...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Nu är jag ingen expert på claymores, men jag har råkat ut för liknande incidenter. Såg en claymore tydligt som en sniper som jag nyss knivat lagt ut. Hade ett gott avstånd, strax över 3 meter eller så för att passera den. Lik förbaskat smäller den.
Det tog udden av min fina knivning

På Karkand kan man använda dessa som primär vapen. Bara lägga de och sedan hämta ammo och göra om det...fick mer kills så än med prickskyttegeväret :D...Som sagt massa claymores överallt. Hinner knappt ta ett steg så var man död. Allt i spelet har blirvit oballancerat känns det som. Börjar verkligen bli förbannad nu. Går inte längre att spela om inte många vet vad de gör. Innan spelade det ingen roll om man spelade med newbees men nu funkar det inte längre. Går inte att göra ett skit på egen hand längre utan bara teamwork som gäller. Bra åt ena sidan men inte längre kul att spela på rankade/publicservers ju!

Är så jävla trött på alla idioter förresten. Helt meningslös om laget suger. Folk i apc:s/stridsvagnar som inte är ingenjörer, snipers som campar på ett och samma ställe genom hela spelet, flygplan som skiter i att skjuta ned andra flygplan utan bara bombar för att få mer kills...och det värsta...folk skiter i att ta flaggor!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArtMan
På Karkand kan man använda dessa som primär vapen. Bara lägga de och sedan hämta ammo och göra om det...fick mer kills så än med prickskyttegeväret :D...Som sagt massa claymores överallt. Hinner knappt ta ett steg så var man död. Allt i spelet har blirvit oballancerat känns det som. Börjar verkligen bli förbannad nu. Går inte längre att spela om inte många vet vad de gör. Innan spelade det ingen roll om man spelade med newbees men nu funkar det inte längre. Går inte att göra ett skit på egen hand längre utan bara teamwork som gäller. Bra åt ena sidan men inte längre kul att spela på rankade/publicservers ju!

Är så jävla trött på alla idioter förresten. Helt meningslös om laget suger. Folk i apc:s/stridsvagnar som inte är ingenjörer, snipers som campar på ett och samma ställe genom hela spelet, flygplan som skiter i att skjuta ned andra flygplan utan bara bombar för att få mer kills...och det värsta...folk skiter i att ta flaggor!

Instämmer på precis alla dina punkter.
Det värsta är när laget skiter i och ta flaggor. På Karkand är det livsviktigt för USMC, jag skriver i chatten att jag behöver hjälp att ta flaggo, och av vikten att man skiter i att satsa stenhårt på hotellet, utan försöker ta sig runt till andra strategiska punkter. Men likförbaskat ska ALLA försöka ta hotellet, och då räcker det med att MEC har ett par killar stationerade vid t.ex. förorten så att man ska förlora.
En annan sak på Karkand: När jag väl lyckas ta mig runt, t.ex. simma runt och ta mig till cementfabriken och tar den. Då dröjer det i regel inte särskilt länge innan en APC eller trupper dyker upp för att ta tillbaka punkten. Då är det av mycket stor vikt att folk i laget spawnar där som anti-tank, spec ops och allt, så att man får backup. Skriker backup i radion, begär UAV från commander. Får ingen hjälp, dör och flaggan förloras. Allt för ingenting.

Det är lite trist, speciellt att commandern envisas med att lägga UAV precis vid hotellet där det ändå är så rörigt redan, och inte ger order om att anfalla på andra punkter.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Avstängd

Tja, jag installerade BF2 från CDskivan & Downloadede den 350mb stora 1.2 patchen som du sa Najk, installerade allt helt rätt & perfekt, men sen när jag startar/trycker på Play BF2 online llr bara BF2 på skrivbordet så kommer logon upp den me pansarvagnen & efter 2 - 3 sekunder försvinner den och ingetning händer, varför? och vad kan jag göra? har haft detta problemet förr fast det fixade sig bara, nu så cpar den sig igen och jag början bli jävligt förbannad........

Permalänk
Testpilot

Finns olika sensorer till claymores: snubbeltråd, vibration, ljud, IR och sånt skoj.
Vilken som är i spelet vete fan

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I-8
Tja, jag installerade BF2 från CDskivan & Downloadede den 350mb stora 1.2 patchen som du sa Najk, installerade allt helt rätt & perfekt, men sen när jag startar/trycker på Play BF2 online llr bara BF2 på skrivbordet så kommer logon upp den me pansarvagnen & efter 2 - 3 sekunder försvinner den och ingetning händer, varför? och vad kan jag göra? har haft detta problemet förr fast det fixade sig bara, nu så cpar den sig igen och jag början bli jävligt förbannad........

Vänligen använd inte begreppet CP i din beskrivning hör ej hemma där.
Till ditt problem: Jag tänkte först att problemet låg i att du valde "play BF2 Online", för då kan det hänga att spelet hänger sig, men den teorin föll ganska platt.
Vilken uppdateringsfrekvens kör du med? Kan vara det som är problemet.
Ett tips: regga dig på www.bf2.se där finns det en hel del folk som hänger som kanske råkat ut för samma problem!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Vänligen använd inte begreppet CP i din beskrivning hör ej hemma där.
Till ditt problem: Jag tänkte först att problemet låg i att du valde "play BF2 Online", för då kan det hänga att spelet hänger sig, men den teorin föll ganska platt.
Vilken uppdateringsfrekvens kör du med? Kan vara det som är problemet.
Ett tips: regga dig på www.bf2.se där finns det en hel del folk som hänger som kanske råkat ut för samma problem!

'

ok tack

Permalänk

Claymores ja. Fick se vad dom gick för under en påkostad undervisning om just minor i lumpen. Jag kan säga så att Bengan (Pricktavlorna) såg ut som schweizerost även på 30-40m avstånd. Visst att dom tappar en viss effekt på det avståndet, men det räcker gott och väl för att få en splitterskyddad soldat att inte kunna resa på sig igen utan hjälp.

Sen finns det iof säkert olika sorter där kraft och spridning skiljer sig åt.

Cylotec: Man trampar inte på en Claymore:p Då dom står upp på ett stativ, eller fästs på ett träd eller dylikt så krävs en sorts extern detonator, se Hundens alternativ.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
Jag kör teamplay varje dag på Rixgame (wake island)...

Du har dödat mig ett par gånger där

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

Jag antar att poängen man får i SF blir ihopräknade med sina poäng i vanliga bf2 eller?

Men går det att få t.ex. knife combat badge eller ground defense badge om man klarar kraven i SF?

Permalänk
Medlem

En Fråga:

Varför tar det så lång tid för BFHQ att uppdatera mina medaljer?? fick en medalj för typ 4 Timmar sedan och jag har fortfarande inte den visad i BFHQ

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B