BF2 tråden, använd gärna denna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av *Redrom*

Joox: Jag testade och lira igen, det funkar en stund men sen lägger den av =( fixade hem PCI Latency Tool och satte mitt grafikkort på Latency= 64. *Hoppas du menade så*

Stämmer bra det. Man brukar få en lite stabilare framerate samt tjäna någon enstaka FPS genom att göra det. Om nu inte det skulle fungera så kan du alltid testa nya moderkortsdrivrutiner, eventuellt andra grafikdrivisar.

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| AMD Ryzen 9 3900XT | Sapphire Pro Duo | Asus Prime X370-Pro | Asus BW-16D1HT | Corsair Vengeance LPX 3600MHz 2x8gb | Intel 600P 256GB | Intel 540 240GB | 2 x WD Blue SSD 500GB | EVGA Supernova G3 1000W | Noctua NH-DH14 | Dell Ultrasharp U3415w 34" | Corsair Obsidian 750D Airflow | Logitech Z-680 | Logitech G19 | Logitech MX518 | QPAD CT Medium Black | Win 10 Home |
*Det är synd om människorna* Strindberg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kyro2
http://www.americal.org/awards/ph.htm

Inte ett dugg trovärdigt, det står ju ingenting om 1:4 ratio där ju

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk

Har aldrig riktig fattat det där med 1:4 ration??? alltså jag försökte får det idag när jag spelade, skaffade mina 5 kills och 20 death men inte fan fick jag det?? räknas inte artelleriet eller måste det vara en gubbe som pangar på mig???

Jag tänkter som tidigare skribent skrev, mest prylar vinner

OM man köper SF från man 2 unlockssom man kan andvända på vandliga BF2 vapen men om man köper euro force får man nå unlocks man kan andvända på BF2 då???

Visa signatur

AMD 64 3000+ "Venice" # Epox EP-9NPAJ # Twinmos 4x512Mb Dualmode # Sapphire X1650Pro 512MB # 2 x Maxtor DiamondMax 10 200GB SATA

Permalänk
Avstängd

manual för alla funktioner för commandern vart hittar man det?
provade nyss att vara commander men man fattar ju inte ett jota
tror inte det står nåt i manualen som följer med

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pg_ice
manual för alla funktioner för commandern vart hittar man det?
provade nyss att vara commander men man fattar ju inte ett jota
tror inte det står nåt i manualen som följer med

Ett bra tips är att lära sig vara commander i sin egna tomma server eller köra singlespelare mot bottar. Då har man tid att tramsa med olika kartfilter m.m.

Eftersom commandern stjäl poäng av laget och sig själv indirekt med bland annat onödiga supply drops kan det vara värt att ställa in så att man ser vart alla ingenjörer och sjukvårdare befinner sig för att låta dem få poäng för sitt arbete.

Här följer en länk till en guide jag inte läst ännu.

http://www.webturd.com/content/view/130/26/

Permalänk
Avstängd

hyvens!
jag hörde "shitty commander" nydligen så det kan ju inte ha gått så bra
droppade väl artillery på samma lag..hehe

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norrland2k
Har aldrig riktig fattat det där med 1:4 ration??? alltså jag försökte får det idag när jag spelade, skaffade mina 5 kills och 20 death men inte fan fick jag det?? räknas inte artelleriet eller måste det vara en gubbe som pangar på mig???

Jag tänkter som tidigare skribent skrev, mest prylar vinner

OM man köper SF från man 2 unlockssom man kan andvända på vandliga BF2 vapen men om man köper euro force får man nå unlocks man kan andvända på BF2 då???

Vet inte om det är nya patchen eller vad, hur som helst... jag köpte nyligen SF och trodde jag skulle få två unlocks så jag velade lite vilka jag skulle ta... när jag fick upp unlock rutan hade jag möjligheten att låsa upp 5! vapen så då vart det ju inga problem att välja

Visa signatur

Cooler Master Centurion 5 | MSI K8N NEO4-F | AMD Athlon 64 x2 4400+ 2mb | 2048 mb Corsair Value s | Radeon X1800XT 512MB | Hiper Type-R 580W Blue | Creative X-Fi XtremeMusic | Samsung Spin Point 250gig SATA 2 | Samsung 19" Syncmaster 913V |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Champ
Vet inte om det är nya patchen eller vad, hur som helst... jag köpte nyligen SF och trodde jag skulle få två unlocks så jag velade lite vilka jag skulle ta... när jag fick upp unlock rutan hade jag möjligheten att låsa upp 5! vapen så då vart det ju inga problem att välja

du får låsa upp lika många vapen som du låst upp i BF2, iaf fick jag göra det!

Visa signatur

Ryzen5 3600XT - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - WD Black NVMe 1TB

Permalänk
Hedersmedlem

Är det bara jag men är inte support klassen helt underlägsen de andra klasserna?

Jag kan ta ut en sniper på grymt avstånd utan problem med RPK:n men kan inte döda någon innom 100m så för att ta Basic combat support fick jag använda handgranater för att få mina 10 kills.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Är det bara jag men är inte support klassen helt underlägsen de andra klasserna?

Jag kan ta ut en sniper på grymt avstånd utan problem med RPK:n men kan inte döda någon innom 100m så för att ta Basic combat support fick jag använda handgranater för att få mina 10 kills.

USMC basic support vapnet suger, det kan man inte döda en j*vel med... men MEC supportern, yeah!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Är det bara jag men är inte support klassen helt underlägsen de andra klasserna?

Jag kan ta ut en sniper på grymt avstånd utan problem med RPK:n men kan inte döda någon innom 100m så för att ta Basic combat support fick jag använda handgranater för att få mina 10 kills.

Överlägsen menar du?

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av King-eleN
Överlägsen menar du?

På avstånd ja den är bättre än sniper då.

Och något är fel med Iron siktet då den sprider skotten mycket mer om man siktar.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
På avstånd ja den är bättre än sniper då.

Och något är fel med Iron siktet då den sprider skotten mycket mer om man siktar.

PKM är fan en av dem bästa vapnen i spelet just nu.
Dem har gjort vapnet FÖR bra, men egentligen borde jag inte klaga, jag äger bara mer nu

EDIT: Har aldrig använt de andra support vapnen, så om dem suger eller nåt vet jag inte

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av King-eleN
PKM är fan en av dem bästa vapnen i spelet just nu.
Dem har gjort vapnet FÖR bra, men egentligen borde jag inte klaga, jag äger bara mer nu

EDIT: Har aldrig använt de andra support vapnen, så om dem suger eller nåt vet jag inte

Nu spelade jag endast på Karkand så det kan säkert skilja på olika kartor och spelsätt men om man siktad så träffade man inget innom 50m men om man bara låg och burstade på folk som sprang över gatan var det inte så svårt att döda men man lever inte så länge på den kartan om man gör så.

Sedan i närstrid sprider kulorna för mycket om man inte ligger ner så den inte så bra längre som tidigare före den senaste patchen.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

då var det andra gången idag man blev utkastad ur spelet och hamnade i windows, jävlar vad förbannad man blir.

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Är det bara jag men är inte support klassen helt underlägsen de andra klasserna?

Jag kan ta ut en sniper på grymt avstånd utan problem med RPK:n men kan inte döda någon innom 100m så för att ta Basic combat support fick jag använda handgranater för att få mina 10 kills.

För att få medaljerna för tråkiga klasser så är det bara att åka blackhawk eller ta en tank och döda 10 pers med den, räknas ändå

Varför får jag att jag har modifierat mitt spel när jag försöker joina en server. Förut var det alla servrar där Wake var igång men sen så laddade jag just den banan av en polare och då funkade det. Nu är det Warlord som inte verkar funka, släpper dom olika versioner av banorna i samma patch eller? :Pp

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
För att få medlajerna för tråkiga klasser så är det bara att åka blackhawk eller ta en tank och döda 10 pers med den, räknas ändå

Det är bara det att jag inte fick tag i någon vagn då alla vet var dom finns på Karkand kartan.

Det var faktisk riktigt kul att spela Engineer då det tar en del skill att använda hagelbössan så det gick ganska bra att ta den.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Fan vad det är roligt när allt funkar och man hamnar i en schysst squad. Har precis lirat i 45 minuter och är nyförälskad i spelet.

Permalänk

Har ett problem. När jag ska lira online så laddar den, sen precis när bilden kommer upp där man ska välja lag och vapen så stänger spelet ner och jag är tillbaka på skrivbordet.
Lirar jag singleplayer så funkar det på högsta upplösningen utan problem. Jag har 6600GT och 512mb internminne.

Varför blir det såhär??

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thewall
Fan vad det är roligt när allt funkar och man hamnar i en schysst squad. Har precis lirat i 45 minuter och är nyförälskad i spelet.

Ja men ack va sällan det hände.

På Wake är det mycket kul att var USMC squad leader då man måste hålla sig vid liv åt sina mannar, om man nu kommer i land vill säga.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av willehenkan
Har ett problem. När jag ska lira online så laddar den, sen precis när bilden kommer upp där man ska välja lag och vapen så stänger spelet ner och jag är tillbaka på skrivbordet.
Lirar jag singleplayer så funkar det på högsta upplösningen utan problem. Jag har 6600GT och 512mb internminne.

Varför blir det såhär??

512mb är LIIITE lite för BF2! Sen kanske t.ex. graffet blir för varmt!? fast det borde inte kunna hinna bli på så liten tid.

Permalänk

Ok, så det kräver mer när man är online? Är det 2gig som gäller eller??

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av willehenkan
Har ett problem. När jag ska lira online så laddar den, sen precis när bilden kommer upp där man ska välja lag och vapen så stänger spelet ner och jag är tillbaka på skrivbordet.
Lirar jag singleplayer så funkar det på högsta upplösningen utan problem. Jag har 6600GT och 512mb internminne.

Varför blir det såhär??

Har du testat med lägre grafik inställningar?

Jag kör med 1GB och även det är inte nog så 2GB skall uthämtas i morgon, det tar ca 5 minuter innan jag kan spela om jag har allt på max.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

Har du testat med lägre grafik inställningar?

Japp, blir exakt samma sak.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av willehenkan
Japp, blir exakt samma sak.

Ja det skall ju inte crasha med 512MB utan bara bli mycket ryckigt.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

Det är ju skumt eftersom det fungerar utmärkt i singlepalyer

Permalänk
Medlem

Har du konfigurerat brandväggen så att den tillåter BF2?

Permalänk

Har ingen brandvägg.

Har i o f s inte gjort några updateringar, är det några updates man behöver kanske?

Permalänk
Medlem

Hur varm är din dator? Om det är värmeproblem...

EDIT: Jo du MÅSTE uppdatera till 1.2 patchen för att kunna spela online.