Världens sämsta program - enligt SweC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av izee
Fuldc?!?!?!? En grymt bra dc-mod ju! ! ! !

RevConnect !! fick mig att installera dc igen efter att ha övergett det för överlägsna p2p-protokoll.

Börjar bli svårt att komma upp med program som ingen redan skrivit.

IE 6 (måste erkänna att 7an inte var en så stor besvikelse som jag trott)
De flesta inbyggda "hjälp" guider i windows(visserligen inte ett externt program, men kunde lika gärna varit examens program i progg A)
iTunes (z0mg, vad tänkte dem på?) (ge mig ett plugin till foobar så jag kan sköta min ipod (och inte riskera att döda den))(kanske inte det sämsta men det är verkligen inte top10)

Visa signatur

"Din bakgård är en kyrkogård och du har ett mini-auswitch i källaren? Nä precis, fast i kyrkan hittas detta." -Hipshot

Permalänk

Explorer.exe Varför plåga sig själv mer än nödvändigt? Bättre att skaffa bbLean, just nu drar det bara ca 8 MB ram med.

Till andraplatsen finns det ju så många olika program som kvalar in, men jag måste nog säga alla Winamp versioner från 3 och uppåt. Använde 2.91 i några år tills jag hittade Foobar2k för ett tag sen.

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F | R7 7800x3D | 64GB Kingston Fury | Sapphire RX9070XT Nitro+

Permalänk
Medlem

Känns som att det är på tiden att bumpa tråden bara för att utnämna BitComet till det sämsta som någonsin hamnat på min startmeny. Använde det förut till torrents där ration kvittade.

Efter sin senaste update har dem förut att lagt till reklam även avskaffat alla möjligheter att ha en stabil dator. Undrade lite varför min upload och download flukturerade mellan 20-150/20-80 när mina torrents stod helt stilla. Exporterade och öppnade med uTorrent och tankar samma torrents nu i 400 kb/s och tänk, nu kan man surfa också.

Misstänker att BitComet numera är någo sorts virus, eftersom den uploadade massor även fast mina torrents stod helt still.

Permalänk
Medlem

Windows ME: Kan knappast bvli mer ostabilt:
Acrobat reader: Onödigt segt program, som tur var finns det andra alternativ.
Real player: Fullständigt onödigt program på alla sätt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adzer
Acrobat reader: Onödigt segt program, som tur var finns det andra alternativ.

Tänk på att acrobat reader är ganska gammal, testa att ladda hem senaste versionen av adobe reader, senaste versionen. Visst alternativen går ju ofta bra också men jag vill säga till adobes försvar att de blivit mycket bättre sen acrobat readers tid.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk

iTunes tycker jag är skit kasst, likaså Windows media player, så jobbigt och hålla reda på sin musik, Winamp for life! Enkelt, smidigt, snabbt!

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Alla musikspelare förutom foobar är värdelösa
Andra värdelösa är ju Acrobat Reader

Permalänk
Avstängd

F-SECURE

Visa signatur

fuck intel core 2duo and fuck windows vista

Permalänk
Medlem

Ja F-secure är ju både dyrt och värdelöst

Paint, Norton, MSröj ligger tätt efter.

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk

Purble Place i Vista, det spelet har jag aldrig fattat meningen med... asså, man ska göra olika sorters tårtor... Vad i h_lvete ä grejen med det? känns som ett leka lära program för treåringar....
Senatse varianten av BSplayer är sorglig också... Whwn U Save... *suck*

Visa signatur
Permalänk
Medlem

WMP 11 till vista (Den ända media spelaren man kan komma åt mac-adresserna genom, dock endast i nätverket)

Panda antivirus (Tvingades installera det på min skoldator)

Quicktime

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Findah
Hm, har lite tråkigt och är nyfiken..

Firefox, vad saknade du hos det?

Realplayer, Mediaplayer stödjer väl inte "real media"? Tur att Real alternative finns dock iom att deras egna spelare är hemsk.

ICQ, varför farligt att använda?

HAHAHA, att inte mediaplayer störjer real media.... varför tror du real media finns??? jo för att realplayer skapat det formatet. Ett helt onödigt format som blivit onödigt stort...!

Visa signatur

Blessed is the mind too small for doubt.

Permalänk
Medlem

Surfarn 1.1 av en av mina polare. Byggd i VB6 på en kvart.

Nää.. men jag har svårt för många av Microsoft produkter, förutom exempelvis Word, VB och Access. Vet inte varför, vana kanske?
En torrent-klient som heter något med "Spirit", segt, för mycket GUI, för lite funktion och absolut för mycket reklam, dvs mer än inget.
IE är alltid ett hatobjekt.
Panda Antivirus är segt, dumt, krashigt, fult, trångt och bråkigt.
WMP11 är segt, har onödiga funktioner, "spionerar" på mig och krashar gärna utan vidare förklaring, är dock ganska snygg med rätt färg och toning.
Spyware Doctor är ett gammalt hatobjekt, orsaken till åtskilliga problem på någon annans dator.
Outlook Express, finns nog ingen sämre mail-klient.
Norton Internet Security, för länge sedan var Norton (lixom Panda) något man ville ha på datorn, det var längesedan det.

Nej men sämst?
Windows Messenger!
När nu MSN Messenger finns, varför Windows Messenger?
Ihåligt närapå, fult, måste tas bort med mer avancerade trick än "lägg till / ta bort", vilket så klart försvårar för Mama och andra som måste ha hjälp med sådant.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

Miranda.

Att jag som användare ska behöva ladda ner 50 plugins för att uppnå normal funktionalitet i ett IM-program är ett skämt.
Har just börjat testa programmet, och maken till mindre användarvänligt program får man leta efter.
Har laddat 5-10 dll-filer redan och ännu inte fått mina skins att fungera.
Finns ingen ordentlig hjälp utan står bara lite lösryckt här och var vad man ska göra, ofta på alltför tekniskt språk.

Ni som gillar Foobar, ni bryr er inte så mycket om utseedet va?
Det ser ju ut som skit.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Miranda.

Att jag som användare ska behöva ladda ner 50 plugins för att uppnå normal funktionalitet i ett IM-program är ett skämt.
Har just börjat testa programmet, och maken till mindre användarvänligt program får man leta efter.
Har laddat 5-10 dll-filer redan och ännu inte fått mina skins att fungera.
Finns ingen ordentlig hjälp utan står bara lite lösryckt här och var vad man ska göra, ofta på alltför tekniskt språk.

Ni som gillar Foobar, ni bryr er inte så mycket om utseedet va?
Det ser ju ut som skit.

Foobar går att få sjukt snyggt, men jag förstår inte hur alla orkar lära sig och göra om allt för att få det snyggt, är ju som Miranda, massa plugins and shit som man inte fattar ett smack av, som man ändå inte får att funka :confused::p

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gr1ng0
Foobar går att få sjukt snyggt, men jag förstår inte hur alla orkar lära sig och göra om allt för att få det snyggt, är ju som Miranda, massa plugins and shit som man inte fattar ett smack av, som man ändå inte får att funka :confused::p

Skönt o se att man inte är ensam.

Jag såg faktiskt i Foobar, direkt när man går in på preferences så hamnar man på display där "user interface module" finns, tänkte att det kanske är en möjlighet att ändra GUI.
Men som standard så ingår ju inget annat där. Schysst att möjligheten finns iaf, får kolla runt lite och se om det inte går att hitta färdiga skins.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk

Windows spelar i en egen klass.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killbom
Alla musikspelare förutom foobar är värdelösa

Har du testat alla?

Jag röstar på RealOnePlayer
och Photoshop(!) - onödigt krångligt för att göra enkla saker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falcon85
och Photoshop(!) - onödigt krångligt för att göra enkla saker.

Hur menar du då? Det är väll inte speciellt krångligt att göra enkla saker?
Ge ett exempel?

Visa signatur

Dator: Q9550 | TWIN2X8500C5DF 4096MB | Asus P5Q Deluxe | HIS Radeon HD4870X2

Kamera: Nikon D80 | Nikkor AF 85/1.8 D | Tamron AF 17-50mm f2,8

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av miedO
Hur menar du då? Det är väll inte speciellt krångligt att göra enkla saker?
Ge ett exempel?

Jopp.
Dock vet jag inte hur det är i senare versionen, har inte provat sen typ version 6 eller 7.
För att bara klippa&klistra använder jag hellre Paintshop Pro.

Dock är det väl en vanesak.
Så att kalla det det sämsta programmet var ganska dumt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falcon85
Så att kalla det det sämsta programmet var ganska dumt

Utomordentligt dumt, för att säga det lite taskigt.
Photoshop är inte riktigt programmet för att klippa och klistra, kan man använda MS Paint till istället, eller Photoshop Elements, lightversion av Photoshop. Finns massor med andra program som är snabbare för klistra och klippa och tejpa och spackla, alla klarar det i stort sett lika bra.

Det är på det hela riktigt stor skillnad på senaste Photoshop (senaste och senaste.. senaste jag prövade var CS2) och gamla 6.0 respektive inte fullt lika gamla 7.0. Feelingen är annorlunda, känner man efter 10 minuter.
Själv började man med 7.0 och när man väl testade CS så var det ovant och kändes inte riktigt rätt till en början, men man vande sig och nu kan man inte gå tillbaka.
Ja, jag har testat tidigare, ner till 4.någonting..

Så din kommentar var.. well.. inte fel, du säger ju något efter egen erfarenhet, men man kan kanske säga att du var några år sen med tyckandet?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Inaktiv

Kanske det kanske.

Men du höll ju delvis med om vad jag sa

Permalänk
Medlem

Ja, det är skillnad. Jag ville bara rätta till och ge upprättelse.
Så.. allt i ordning, alla glada, nu kan jag snart sova med gott samvete.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Haha. Det låter bra

Men istället för Photoshop så nominerar jag Windows ME om man får ta sånt, annars får det bli...nåt annat.

Permalänk
Medlem

Två bidrag till den här listan.
1. Norton (anti?)virus
2. Outlook

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

ja när vi är inne på AV så varför inte slänga in

Panda och Norman

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem

1: Windows

2: Internet explorer

Pga : virus o crash

Permalänk
Avstängd

Bonzi Buddy?

MSN Messenger
Yahoo! Messenger
PalTalk
QuickTime
RealPlayer
Norton Antivirus
MSN Explorer
Windows Media Player 7, 8, 9, 10 - Men version 11 är dock helt okej.

Visa signatur

Världsmästare i elakhet!

Permalänk
Medlem

Utforskaren!

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

explorer.exe

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian