Returnera grafikkort till Gigabyte?

Permalänk
Medlem

Returnera grafikkort till Gigabyte?

Någon som vet ifall man kan returnera ett kort direkt till dem? Utan kvitto då också. Sitter ju diverse lappar på kortet med långa nummer på.
Någon som har en mail man ska maila till i såfall?

/Henke

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe | Conroe E6600 | 2GB Corsair PC6400 CL5 | XFX 7900GT 470M | Cooltek CT600 | 250GB+2x400GB Samsung SATA | Samsung SATA DVD Brännare |

Permalänk
Medlem

Tillverkagarantin styrs av när kortet såldes av Gigabyte och inte när du köpte det. Garantin avgörs således av serienumret på kortet.

Kontakta Gigabyte för RMA.

http://www.giga-byte.se/

Har du kollat om du kan reklamera kortet i butiken där du köpte det?
Är det högst ett år gammalt kan du alltid reklamera det till dem.

Permalänk
Medlem

Jag får ta och kontakta Gigabyte. Jag köpte det "beggat" och har inget kvitto, inte heller han jag köpte det av. Ska få han att ersätta mig ifall det inte funkar hos GigaByte.

/Henke

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe | Conroe E6600 | 2GB Corsair PC6400 CL5 | XFX 7900GT 470M | Cooltek CT600 | 250GB+2x400GB Samsung SATA | Samsung SATA DVD Brännare |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HubeRt
Jag får ta och kontakta Gigabyte. Jag köpte det "beggat" och har inget kvitto, inte heller han jag köpte det av. Ska få han att ersätta mig ifall det inte funkar hos GigaByte.

/Henke

du kan ju inte kräva förra ägaren på garantifel.

Tillverkare eller affär är vart du bör vända dig.

DOCK om personen innan tappat bort kvittot och butiken absolut vill ha kvitto...då kan du nog kräva honom på ersättning. Tillverkare brukar dock sällan krävan mer än serieNR.

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

Näst intill omöjligt att kräva säljaren på något vid privatköp om man inte avtalat om det.