svensk dator+skärm till staterna

Permalänk

svensk dator+skärm till staterna

farsans tjej ska fytta till staterna och vill ha med sig nya datorn + skärm. räcker det med att byta nätagg i datorn för att den ska funka? och hur gör man med skärmen?
och hur blir det om man tar med sig en tv?

Visa signatur

gigabyte p35 ds3 | e6750 | 8800gt | X-FI extreme gamer | 320GB seagate | p182| Corsair vx450W

Permalänk
Medlem

Re: svensk dator+skärm till staterna

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Love_is_a_.45
farsans tjej ska fytta till staterna och vill ha med sig nya datorn + skärm. räcker det med att byta nätagg i datorn för att den ska funka? och hur gör man med skärmen?
och hur blir det om man tar med sig en tv?

Jag TROR att de flesta skärmar klarar 110-220v, min gör det iaf. Bara läsa specifikationerna för skärmen.

Permalänk
Medlem

Kolla bak på nätagget om det finns en liten röd switch. Där kan man ställa in nätagget för 110v respektive 220v. Se till att ha rätt när man pluggar in det annars ryker agget i luften oftast

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem

inte om man kör 110v på 220v inställningen men tvärtom

Permalänk
Medlem

Vore det inte lättare att sälja datorn och skärmen, bränna ut all data som ska bevaras och köpa en dator i staterna?
Känns som frakten är liiiiite dyr, för skärmen speciellt.

Visa signatur

One man. One desire.

Permalänk

Jag tog med mig min dator på flyget. Var förövrigt ett fulltower... Men köpte ny skärm då.
Kolla aggregatet, troligtvis klarar det både 110 och 220. Annars är det bara att byta ledning i USA, och kolla... Kan vara automatiskt. Det är ingen större fara för datorn iallafall
Skärmar vet jag faktiskt inte. Troligtvis är väl skärmen en LCD, och då är den ju inte så stor. Hadde själv en CRT, och den tog jag inte med mig..

TV apparater blir lite värre. För det första så använder dom NTSC där borta, fast det kan ju iofs vara så att din TV klarar NTSC och PAL. Då behöver du bara köpa en transformator, för ett par 100-lappar. Ett tips är dock att köpa det i USA, då det är mycket billigare där.
Men TV hadde jag nog köpt i USA...

Annars så blir nog inte frakten så dyr, då dom troligtvis använder en container, om dom ska flytta dit

Edit: Förresten, det här borde vara fel forumsdel. Fast jag vet inte riktigt vilken forumdsdel som passar bäst. Hmmm

Visa signatur

- "ZyberZone är min nya hjälte." - LazyDroog, 2004-09-12 13:23
- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"

Permalänk

tack för all hjälp

nån som vet ifall de har något annat än 50 hz i elsystemet? om ja kan det fucka upp datorn då.

Visa signatur

gigabyte p35 ds3 | e6750 | 8800gt | X-FI extreme gamer | 320GB seagate | p182| Corsair vx450W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Love_is_a_.45
tack för all hjälp

nån som vet ifall de har något annat än 50 hz i elsystemet? om ja kan det fucka upp datorn då.

Inge så länge din PSU klarar av det. Som sagt så står det på PSU'n (och evt skärmen)

Visa signatur

- "ZyberZone är min nya hjälte." - LazyDroog, 2004-09-12 13:23
- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"

Permalänk

vad är psu, vart finns den och vart på den står det

Visa signatur

gigabyte p35 ds3 | e6750 | 8800gt | X-FI extreme gamer | 320GB seagate | p182| Corsair vx450W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Love_is_a_.45
vad är psu, vart finns den och vart på den står det

PSU = Power Supply Unit.
Ditt nätaggregat mao. Står vanligtvis på sidan utav ditt nätaggregat, så du är tvungen att ta bort sidplåten på datorn. Kan även står på baksidan utav nätaggregatet.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk

k, tack. tror btw att det är 60hz i staterna, såg en skärm på handelsbanken som hade 50/60 hz stöd

Visa signatur

gigabyte p35 ds3 | e6750 | 8800gt | X-FI extreme gamer | 320GB seagate | p182| Corsair vx450W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Love_is_a_.45
k, tack. tror btw att det är 60hz i staterna, såg en skärm på handelsbanken som hade 50/60 hz stöd

jag är säker på att det är 60 Hz i staterna

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elysion
Vore det inte lättare att sälja datorn och skärmen, bränna ut all data som ska bevaras och köpa en dator i staterna?
Känns som frakten är liiiiite dyr, för skärmen speciellt.

Du tror inte att hon hyr ett flyttlass för att få med sig övriga möbler då?

Visa signatur

Det man inte vet, har man inte ont av.

Människan är fortfarande i beta-stadiet.

Permalänk
Medlem

Är det inte så att skärmar (CRT) och TV inte fungerar på andra sidan jorden pga att jordens magnetfält är annorlunda?

[Edit] Nej, fel av mig. Såvida du inte är high-end-fanatiker spelar det ingen roll.

Visa signatur

War is Peace.
Freedom is Slavery.