Permalänk
Medlem

GeCube dissar mig.

Har haft div. problem med graffakortet och valde att flasha bios.
Då det inte hjälpte skulle jag flasha tillbaka, men hade råkat ta bort mitt gamla bios.
Mejlade gecube och besrkev problemet och bad dom mejla mig ett nytt bios. Förs ville dom veta modell-nr samt vilka minnen det sitter på kortet. Mejlade tillbaka med svaren till dem. Jag skulle få bioset efter att dom fick veta detta. Sen frågade dom om jag överclockat kortet nån gån, och frågade varför jag flashat bioset från första början. Skrev då att jag har överklockat kortet. I första mejltet hade jag skrivit varför jag flashade bios. Supporten var jätte bra från början. Fick svar efter en dag. Sen jag skrev att jag överklockat kortet så sket dom i mig.
Detta tycker jag är lite konstigt, eftersom man t.om brukar få med överklockningsmjukvara. Förbrukar man sin rätt till hjälp om man överklockat kortet? Kan tilläggas att mitt OpenGL API inte funkar. Det har inget med överklockning att göra. Skrev också att min garanti är slut, och det enda jag ville ha var ett bios.

Permalänk
Medlem

Du förbrukar din garanti när du överklockar ja.

Edit: Men jag tycker ändå att dom kunde skicka ett nytt bios

Visa signatur

Du är min fiende tills motsatsen är bevisad, och bevisbördan ligger hos dig.

Permalänk
Medlem

´Kanske kan tilläggas att jag skrev att kortet var över ett år gammalt också.
Han visste mao att man garanti var slut, men han skulle skicka mig ett bios. Men när jag skrev att jag överklockat så sket han i mig

Permalänk
Medlem

Varför skriva att du överklockat det ? det dom inte vet tar dom inte skada av.

Permalänk
Medlem

Som sagt, ville bara ha ett bios. Pga av att dom ignorerade mig har jag bytt till Sapphire.

edit: Dom förlorade mao en kund.