Permalänk
Skrivet av RHA:

Jag ringde kundtjänst och tog bort cpun och grafikkortet ( köpt från annat håll). Då förväntade jag mig att allt skulle kunna skickas idag. Men icke, lagersaldot på noctuan och ramet stämde inte på hemsidan. Ramet där det står "Beräknad till vårt lager 2015-11-30" sa han i kundtjänst att det kommer in 2015-12-06. Varför har kundtjänst annan information än hemsidan?!
Till slut bad jag honom även ta bort noctuan och ramet, då sa han att dom har allt för att skicka idag...man får hoppas.

Hej!

Då har det nya datumet av någon anledning inte synkats till hemsidan. Skulle du kunna skicka ditt ordernummer via ett PM till oss, så vi kan undersöka saken? Det låter lite som en bug nämligen.

Mvh Pontus

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk

märkliga priser på Dustin

ja såg Intel Compute Stick säljs för 890kr på dustin

https://www.dustinhome.se/product/5010825646?ssel=false&utm_c...

det märkliga kommer fram när man går till kassan
SanDisk Ultra MicroSDHC 32GB Class 10 för 213kr okej, "SDSQUNC-032G-GN6MA" sökning ger att samma kort säljs för 119kr av dustin & 99kr på CDON

prestandan är den samma
119kr
https://www.dustinhome.se/product/5010889961/ultra?ssel=false...
213kr
https://www.dustinhome.se/product/5010810593/ultra#specificat...

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

Den ena har ju uhs class 1? Kanske det som är skillnaden. Nu är jag inte jätte expert på klasser när det gäller minnes kort men har hört att det kan vara skillnader på de olika klasserna.

Visa signatur

|Phanteks Enthoo Evolv ITX|EVGA G2 750W|Asus H81i-plus + 4790K med en Cooler Master Evo 212|8GB 1600Mhz|ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

ja såg Intel Compute Stick säljs för 890kr på dustin

https://www.dustinhome.se/product/5010825646?ssel=false&utm_c...

det märkliga kommer fram när man går till kassan
SanDisk Ultra MicroSDHC 32GB Class 10 för 213kr okej, "SDSQUNC-032G-GN6MA" sökning ger att samma kort säljs för 119kr av dustin & 99kr på CDON

prestandan är den samma
119kr
https://www.dustinhome.se/product/5010889961/ultra?ssel=false...
213kr
https://www.dustinhome.se/product/5010810593/ultra#specificat...

Det ena minnet heter GN6MA och det andr GN6IA, det som skiljer korten åt är att det ena är ett SDHC kort och det andra ett SDXC

Permalänk
Hedersmedlem

@Grönahunden:

Hej!

Eftersom vi redan har en officiell tråd om Dustin så fanns det ingen anledning att starta en helt ny tråd om en prisfråga. Jag har därför flyttad din tråd hit.

*Trådar sammanslagna*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av Mögel:

Det ena minnet heter GN6MA och det andr GN6IA, det som skiljer korten åt är att det ena är ett SDHC kort och det andra ett SDXC

och skillnaden mellan SDXC & SDHC är formateringen exfat / fat32 ?
båda är ju class 10 och 80 MB/s men SDXC klarar av större filer? sist ja kollade gick det att formatera usb minnen i NTFS, exfat, fat32, osv, Intel Compute Stick ska ju kunna ta båda formaten varför då sälja den sämre till högre pris ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av saigon:

Köpte ett Xbox one 1Tb med Tomb Raider förra veckan, fick i måndags men konsolen har lite konstiga ljud för sig, troligen dåliga lager i stora fläkten upptill. Skickar tillbaka den idag, och hoppas på att få en ny tillbaka så småningom.

Första gången jag handlar av Dustin så ska bli intressant att se hur ärendet går.

Ringde och blev faktiskt erbjuden att dom skickar en likvärdig redan idag då den inte fanns i lager tyvärr, med faktura som "rivs" när min konsol kommer in, men kör på det vanliga sättet då jag antar att man har mer "ryggen" fri om posten skulle tabba sig under returen. Men att erbjuda det är ju bara positivt.

Dom fick in konsolen nu på Onsdagen. Idag fick jag mail om att återköpet? Har godkänts och en kreditfaktura? "Har betalt kontant" har skrivits ut. Ringde och pratade med kundtjänsten då hade dom missat att skicka ut igår eller nåt sånt. Fanns tydligen en kvar i lager som dom skickade nu. Så då får man vänta till nästa vecka.

Hade ju kunnat gå lite smidigare än såhär men men

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

och skillnaden mellan SDXC & SDHC är formateringen exfat / fat32 ?
båda är ju class 10 och 80 MB/s men SDXC klarar av större filer? sist ja kollade gick det att formatera usb minnen i NTFS, exfat, fat32, osv, Intel Compute Stick ska ju kunna ta båda formaten varför då sälja den sämre till högre pris ?

https://www.youtube.com/watch?v=FVLOJdpliA0

Jag håller med om att det är en märklig rekommendation vid utcheckning, prisbilden har jag naturligtvis inte heller något svar på.
Kan måhända vara något som legat till sig på hyllorna och är inköpt till ett annat pris förut? Då kommer det ju lägligt att försöka bli av med dom utan att sälja dom med förlust i samband med en compute stick kampanj.

Nåväl, ville bara poängtera att det rör sig om två olika produkter med skiljda artikelnr. Får se vad Dustin säger om saken.

Permalänk
Medlem

@Dustin Home

Försökte posta en recension på eran sidan. Den är säkert för lång då eller något då jag är grundlig med mitt testande.
Jag testade att skicka recentionen med både i FF och Chrome på både Windows och Linux med och utan addons men jag får igen indikation på att jag glömt fylla i nåt eller för den delen att min recension mottagits för granskning.
Ser i bästa fall en rund cirkel en tiondels sekund men sidan uppdateras inte med någon indikation på att recensionen mottagits.

Så jag postar min recension här då jag tycker produkten inte alls håller vad den lovar och är klart överprisad skit rent ut sagt.

Produkten i fråga är Logitech MX Anyhwere 2.
https://www.dustinhome.se/product/5010876385/mx-anywhere-2

Citat:

Första intrycket var väl att den verkade hålla vad den lovade men problemen med den uppdagade sig snabb. Scorllhjulet har två axlar så det kan ha funktioner i sidled men det glappar extremt mycket i sidled innan mikrobrytarna ens aktiveras vilket ger en plastig och låg kvalitetskänsla på skrollhjulet villket kan vara störande om man gillar dessa typ av funktioner i skrollhjulet.

Men tyvärr är väl detta det MINSTA problemet med Musen.
Stora problemet är Logitechs nyare micro unifierade mottagare.
Vill minnas att K400 har samma mottagare.
Själv har jag ett första generations Dinovo Mini (versionen med fabrikationsdefekt dessutom som slutar fungera titt som tätt om man inte tar ur batteriet) med den stora Bluethooth 2.0 donglen som faktiskt har en räckvidd som räcker till ett vardagsrum även om man har en HTPC med tjock aluminiumfront och gedigen plåt så skärmar det inte av så att det märks av på 3-4m.

Problemet med den nyare och vanligare trådlösa Micro USB donglen är att räckvidden är allt annat än existerande.

Beställde hem denna till päronen då deras gamla MX500 fick kabelbrott och dom ville ha trådlöst (alla tror det är så bra och enkelt "ironi") så valde denna för att slippa byta batterier och sedan får en standard USB kontakt för laddning.
På tal om USB kabel, den som följer med mäter max 50cm så har man inte sin dator i knät så kan man glömma att man kan ladda musen och använda den samtidigt även om detta är något som påstås i marknadsföringen och enligt resenationer, men något dom inte påpekar är att då får du allt köpa till en USB kabel på 1m eller mer i alla fall.
Den som kommer med gör att musen precis kan läggas jämte ITX lådan som är väldigt lite, så kort är den....

Päronen har en Lian-Li låda i Aluminium, ITX låda med SFX nätdel med en 3.5 plats och 2st 2.5" och den tar inte några diskreta grafikkort så vi talar om en mycket liten låda.
Trotts detta så kan donglen inte användas i USB uttag på moderkortets baksida eller i fronten på chassit om datorn står på vänster sida och musmattan är på höger sida och då är detta på ett 120cm skrivbord som dessutom är grundare än i princip det minsta du kan hitta på IKEA då jag kapat till skivan själv pga plattsbrist så vi pratar avstånd mellan den Trådlösa micro USB donglen till musen på under en meter.
ÄNDÅ tappar datorn kontakten med musen sporadiskt vilket orsakar hopp och lagg och i bland sekundlånga avbrott.
Lägger man musplattan framför datorns front och sätter donglen i USB 3.0 porten mitt utför så fungerar det men det är inte praktisk då skrivbordet är så grunt pga platsbrist att man inte kan använda musen utan att sätta näven i fronten på datorn. Tror skrivbordet mäter 60cm djupt ca.

Jag har provat räckvidden när INGET är i mellan motagaren och musen och den är väl ca 2m MAX sedan laggar det loss pga paketförlust mellan mus och USB dongel.

Har även provat på donglen i moderkortet på baksidan av MIN ATX Midi lådan i stål och det går lite bättre men lågt från vad jag skulle kalla goda marginaler.
Ända fallet den fungerar på ett 120cm brett skrivbord var när jag satte den i USB portarna i sidan på min ATX midi låda bara för att utesluta den andra datorn (deras kör windows och min kör linux) och då jag har front USB portarna på datorns höger sida i mitten och datorn står på vänster sida av skrivbordet och jag är högerhänt så körde med musen på höger sida så fungerade det då jag har total fri sikt under 1m men som sagt marginalerna är ju inte ens existerande.

Aluminiumchassin har ofta tjockare plåt för att få samma styvhet och kvalitetslådor är väl som mycket annat populärt så köper man en 700Kr mus så är väl oddsen inte så små att man lagt lite extra på en fin låda i tjockare plåt eller aluminium.
Men som sagt musen marknadsförs till Mac bland annat och dom har ju Aluminium om något då det är premium datorer så detta är ju inte direkt en LITEN design miss. Donglen behöver helt klart mer effekt och en bättre antenn men det kan ju bara få plats så mycket i en dongel som mäter 3mm i djupet med USB kontakten borträknat så det märks helt klart att vinst marginalerna har varit prio ett på denna produkt.

Har provat den på Bluetooth 4.0 med med 2st wifi antenner och ja med 24 tums skärm så kan jag se muspekaren på 4-5 meter (kan inte gå lägre bort från datorn om jag ska se skärmen genom dörren från hallen) och då fungerar det oavset lådan är ivägen för antennerna eller ej så musen i sig fungera, problemet är donglen.
Även uteslutit Wifi och annan trådlös teknik som problemet genom att koppla bort detta i deras hus temporärt och som sagt provat med andra Bluthoot motagare och datorer för att säkerhetsställa att det är USB donglen som är felkällan.
Oavsett Wifi har alla på sina enheter i dag så tål den inte det så är det åter igen en skit produkt som inte är genomtänkt för att fungera i praktiken.

Helt enkelt inte kraftfull nog att nå 1-2m om det så råkar vara en dator skärm i vägen eller som jag sett andra notera i forum (talar vi om donglen som denna och andra logitech produkter använder) att tangentbord eller om du ställer datorn under skrivbordet och har en träskiva till skrivbord så räcker ofta det för att Logitechs micro USB trådlösa donglar inte kan nå mer än 60-70cm innan man får märkbara lagg där muspekaren hoppar fram på skärmen.

Kan inte annat än att ge denna Mus 1 av 5, kunde man gett den 0 så hade den fått det för den är obrukbar och drämed värdelös och med ett pris på 700Kr så är den tom värdelös som pappersvikt då den inte väger ett skit och jag tycker nog inte det är acceptabelt att köpa en USB förläningskabel för 100Kr till donglen för att dra fram den nära musmattan som vissa gjort när jag läste om problemet på diverse forum där folk har problem med logitechs nyare micro donglar.
En mus för 700Kr ska man inte behöva köpa USB kabel för laddning och förlägnigskabel för dongel för ca 200Kr extra för att kunna använda produkten tillfredsställande utan att känna sig totalt blåst och lurad.

Och som sagt på det är skrollhjulet extremt glappigt, 2mm i alla fall så känns extremt billigt för något som kostar 700Kr.

Skulle egentligen gjort en felanmälan på denna i morgon men fick reda på att min far varit och köpt sig en Logitech G402 i ren frustration då både han och min mor var så besvikna på hur värdelös den var.
Så fick gå dit och koppla in den och slänga upp MX Anyware 2 i sin lådapå vinden där den troligen kommer ligga tills den dagen igen vet vad det är för en antikvitet om nu dustin inte vill ha tillbaks skiten vi säga.
Synd Logitech ska få mer pengar men antar att deras populära varumärke tillåter dom att sänka kvalitén mer och mer för varje år utan att ändra priserna.

Jag köpte en MX1000 en vecka efter släppet 2005, den lever än, 10+ år nu utan minsta fel, ser ut som en utsliten skosula men den går som en klocka.

Dinovo Mini, K400 och Nu MX Anyware 2 är 3st logitech produkter jag varit med om dom senaste åren som hållet "låg" kvalité jämfört med vad som såldes för 10 årsedan då jag ägt flera MX500 och MX1000.

Tyvärr upplever jag att Logitechs produkter numera har premiumpriser men har kvalité likt 299Kr lågbudgetprodukter och därmed lever på namnet på flera av sina produkter i sortimentet.
Som sagt K400 har jag installerat ett par hos polare i vardagsrummet och man får även där ha donglen i fronten på datorn för det ska fungera och sitta inom 3 meter ungefär med fri sikt om det ska fungera över huvud taget och jag vet att det första K400 jag testade så glappade ena knappen för touch padden villket inte direkt imponerade.
Men hade som sagt trott att dessa donglar skulle klara 1m på det minsta tänkbara skrivbord man kan köpa med en lite ynklig ITX låda men icke.
Skamligt rent ut sagt för en 700Kr produkt att det ska krävas TOTAL fri sikt då detta inte är rimligt att folk ska kunna uppnå. USB portarna sitter ju där dom sitter och det varierar ju högt och lågt på olika system.

Musen är inte värd 700Kr, den kunde varit värd 300Kr OM räkvidden är 1.5meter när donglen skyms delvis av chassit och skrollhjulet glappar som det gör. Fixar dom bra räckvidd även för stora skrivbord, ett skrollhjul som inte klappar som en utsliten 5 år gammal kinakopia och skickar med minst 1m, gärna 1.5m lång usb kabel för laddning så tycker jag nog den kan var värd 700Kr men som sagt detta är inte fallet.

Och ja den kanske är avsedd för Mobilt bruk men "Anyware" kan väl vara Desktop PC'n också beroende på var man behöver den för dagen eller? Som sagt tänk dig att använda den på en Bärbar Mac med Aluminiumchassi och ha musen på motsatta sida till donglen, lär fungera rätt kass med den skärmnigen ett sådant gediget aluminium chassi ger.

Så nej jag kan inte rekommendera denna mus ens till min värsta fiende för den är extremt känslig om man inte har bra Bluetooth redan i datorn som ska brukas och den är i viss mån för plastig sett till sitt höga pris.

Dåligt
- extremt glappigt och plastigt skrollhjul
- usb trådlös donglen har under 1m räckvidd med chassin i majoritet aluminium eller tjockare stål om chassit skymmer dess fria sikt det minsta och skapar kopiösa lagg och ända lösningen är egentligen en USB förlägnings kabel framdragen till musmattan som ökar totalpriset.
- 50cm usb kabel vilket gör användning av den vid laddning omöjlig om man inte köper till en lägre kabel vilket då ökar totalpriset, om inte annat är det rent ut sagt SNÅLT för en soppas dyr mus.

Bra.
- Kan användas som Utbildningsändamål för hur man INTE designar en produkt!

Ärligt talat sådan här skit borde inte få säljas, när inte ens vanligt folk kan använda den till en vanlig PC för vanliga sysslor vad fan är den då bra till?
Kan ju tilläggas att i efterhand så har jag förstått att MX Anywhare (gamla modellen) hade glapp i batterier och on/off knappen och andra brister när jag läst runt på forum så ja man undrar ju hur dessa möss kan anses vara värda 700Kr när en billig 99Kr mus gör ett bättre jobb.

Permalänk
Medlem

Beställde ett PNY GTX 970 från Dustin den 9/12 och ringde även in för jag MÅSTE ha kortet senast på måndag. fick ett besked att det skulle inte vara något problem. pengarna dragna från kontot. totalt 3297:-. kollar upp status idag 11/12 fanns 10+ på hemsidan men min order var inte ens behandlad. ringer in och när jag kommer fram är kortet endast beställningsvara som kommer i januari. jag försöker få tag i någon som kan hjälpa mig att få hem ett grafikkort tills på måndag men efter 2 samtal är det enda dom kan göra är att annullera min order, det visade sig nu att dom hade ett annat kort som var under min ordersumma så dom hade kunnat behållit pengarna och skicka det kortet istället och verkligen visat serviceanda. men nejdå nu sitter jag här med låsta pengar, inget grafikkort på väg och shitförbannad. hade t.o.m. lagt en order på asuskortet och hoppats pengarna skulle hinna tillbaka på mitt konto innan kl. 16 så jag kan få hem ett nytt grafikkort tills på måndag.
just nu HATAR jag supporten på Dustin för dom är extremt ovilliga att hjälpa till och visa serviceanda.

Visa signatur

http://rec.elmor.se/review.php?user=airtec

Chassi Corsair Obsidian 700D| Nätaggregat Corsair AX850W | GPU Asrock RX 7900 XTX | Moderkort NZXT N5 z690| RAM 64GB Corsair DDR4 3200MHz| CPU i7 13700K | System WD Black SN850 M.2 500GB Lagring Kingston N1 M.2 2TB x2

Permalänk
Medlem

Fult att sälja HP Microserver Gen8 för 2495kr i julkalendern som att priset skulle vara nedsatt från över 5000kr. Ni har sålt den för 2495kr sedan i somras, och haft den ännu lägre vissa stunder. Hoppas detta är ett misstag, annars skjuter ni er själva bara i foten.

https://www.dustinhome.se/product/5010890207?ssel=false&utm_c...

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade:

Fult att sälja HP Microserver Gen8 för 2495kr i julkalendern som att priset skulle vara nedsatt från över 5000kr. Ni har sålt den för 2495kr sedan i somras, och haft den ännu lägre vissa stunder. Hoppas detta är ett misstag, annars skjuter ni er själva bara i foten.

https://www.dustinhome.se/product/5010890207?ssel=false&utm_c...

Sådant får mig att koka av ilska.......

Visa signatur

B450 Aorus Elite - AMD Ryzen 5 3600X - GeForce RTX 2060

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fade:

Fult att sälja HP Microserver Gen8 för 2495kr i julkalendern som att priset skulle vara nedsatt från över 5000kr. Ni har sålt den för 2495kr sedan i somras, och haft den ännu lägre vissa stunder. Hoppas detta är ett misstag, annars skjuter ni er själva bara i foten.

https://www.dustinhome.se/product/5010890207

Hej!

Det stämmer att priset är nedsatt från 5795 kr (som är ordinarie pris), vilket visas när en produkt är på kampanj, inte ett tidigare kampanjpris.

Denna frågan kom upp om en switch för ett tag sedan, och fick då detta svaret:

Skrivet av Dustin Home:

Hej!
Ordinarie priset som skrivs ut är det ordinarie pris vi fått av våra leverantörer. Vi är medvetna om att på exempelvis Prisjakt så står det att denna tidigare legat runt 300kr i pris. För att klargöra så är även det priset ett kampanjpris som vi haft en väldigt lång tid. Så ordinarie priset är fortfarande baserat på det ordinarie pris vi har hos leverantören.
Mvh Pontus

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Avstängd

Jag skulle gärna vilja ha ett svar varför ni försöker lura oss i dagens julkalender?

För ett år sen så sålde ni den för 2259:-
http://www.sweclockers.com/forum/trad/1343207-hp-microserver-...

Så några 5795 är inget ordinarie pris, har ni någonsin sålt den för 5795?
Ni har aldrig haft den för ens i närheten av det priset. http://www.prisguide.no/produkt/hp-proliant-microserver-gen8-...

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade:

Fult att sälja HP Microserver Gen8 för 2495kr i julkalendern som att priset skulle vara nedsatt från över 5000kr. Ni har sålt den för 2495kr sedan i somras, och haft den ännu lägre vissa stunder. Hoppas detta är ett misstag, annars skjuter ni er själva bara i foten.

https://www.dustinhome.se/product/5010890207?ssel=false&utm_c...

Har den sålts för 2495:- sedan i somras så får man inte ens kalla det kampanj då det endast få pågå
en begränsad tid. (2 månader har jag för mig)

Tyvärr har Dustin halkat in på samma väg som stormarknaderna med att bolla med priser och fiktiva reor.
Det var bättre förr innan riskkapitalbolag tog över.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SUMITOMO:

Har den sålts för 2495:- sedan i somras så får man inte ens kalla det kampanj då det endast få pågå
en begränsad tid. (2 månader har jag för mig)

Tyvärr har Dustin halkat in på samma väg som stormarknaderna med att bolla med priser och fiktiva reor.
Det var bättre förr innan riskkapitalbolag tog över.

För ett år sen så låg den på 2290, i somras sålde dom den för 1995:-

I somras så var ordinarie pris 2495:-

Edit: http://www.vartgoteborg.se/prod/sk/vargotnu.nsf/1/konsumentfr...

Kampanjpris
Konsument Göteborg
Fråga: Hur länge kan ett företag kan sälja en vara till kampanjpris? Jag har ett exempel på en vespa från ett företag som har haft samma kampanjpris på denna i cirka sju månader. Det känns som att tiden inte längre är begränsad. Företaget har heller inte angivit något slutdatum. Vad gäller?

Svar: Uttrycket "kampanjpris" används typiskt sett för att skapa en förväntan hos konsumenten att det handlar om särskilt förmånliga villkor under en viss tid. Min bedömning är "kampanjpris" bara ska användas under en begränsad tid och att en jämförelse kan göras med "realisation". I vart fall är sju månader en så lång tid att användandet av uttrycket "kampanjpris" är vilseledande enligt Markandsföringslagen. Marknadsdomstolen har i fråga om realisationer uttalat att en realisation i verklig mening borde ha en varaktighet av högst några få veckor och att ett påstående om realisation är missvisande om det pågår i flera månader.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

För ett år sen så låg den på 2290, i somras sålde dom den för 1995:-

I somras så var ordinarie pris 2495:-
http://i.imgur.com/2bhKHJI.png

Det som känns mest fantastiskt är att Dustin försöker lura folk här på SweClockers, som har järnkoll på priser m.m.
Det hade kanske fungerat i daghemmet "Blåsippans" julkalender, men knappast här!
Pajasvarning!

Edit:
Sen att SweClockers tillåter att Dustin kommer med detta "supererbjudande" till julkalendern är väl inte världsklass heller.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av seal33:

Det som känns mest fantastiskt är att Dustin försöker lura folk här på SweClockers, som har järnkoll på priser m.m.
Det hade kanske fungerat i daghemmet "Blåsippans" julkalender, men knappast här!
Pajasvarning!

Jag har alltid tyckt gott om Dustin, tills idag.
Förtroende är nått man förtjänar och det tar tid att bygga upp men det går att bränna på en enda dag.

Edit för din Edit, jag tycker inte vi kan klandra swec dom måste kunna lita på sina annonsörer framförallt en som är så stor som Dustin Dom trodde säkert att det var en jättebra deal som dom flesta av oss tills det kom fram att allt vara bara en enda stor bluff.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att höra deras förklaring till det hela. Man vet ju åtminstone, till skillnad från vissa konkurrenter, att dom har en kundservice.
Det här får mig att tappa förtroendet för dom. Bluffreor överallt fan-i-mig!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam West:

Ska bli intressant att höra deras förklaring till det hela. Man vet ju åtminstone, till skillnad från vissa konkurrenter, att dom har en kundservice.
Det här får mig att tappa förtroendet för dom. Bluffreor överallt fan-i-mig!

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det vore intressant att höra från Dustin själva och inte genom PowerNet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Ja det vore intressant att höra från Dustin själva och inte genom PowerNet.

Precis. Man får väl anta att det kommer ett svar under morgondagen? Troligen sitter not inte representanten här och svarar på fritiden, vilket man kan förstå.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Jag har alltid tyckt gott om Dustin, tills idag.
Förtroende är nått man förtjänar och det tar tid att bygga upp men det går att bränna på en enda dag.

Edit för din Edit, jag tycker inte vi kan klandra swec dom måste kunna lita på sina annonsörer framförallt en som är så stor som Dustin Dom trodde säkert att det var en jättebra deal som dom flesta av oss tills det kom fram att allt vara bara en enda stor bluff.

Nu är jag lite "off topic" känner jag och detta är nog fel tråd kanske, men...
Jag tycker till viss del att du har rätt, men om man skriver som nedanstående så tycker jag att man har ett visst ansvar att kontrollera så att det är ett "kanonerbjudande" också.

God jul önskar SweClockers & FZ!
Räkna ned till julafton genom att vara med i SweClockers och FZs julkalender.
Varje lucka öppnas klockan 12:00 med allt från snabba tävlingar till
kanonerbjudanden. Givetvis är det hårda klappar som gäller!

Permalänk

Gällande artikel 5010890207 HP ProLiant MicroServer Gen8 Entry på Julkalendern

Hej!

Priset på denna är korrekt. Produkten lades upp i vårat sortiment i november. Produkten som tidigare nämnts som låg mot pris 1990kr i somras är en helt annan artikel, med ett annorlunda tillverkningsartikelnummer.

Något som vi skulle vilja förtydliga är även att det aktuella priset inte är exklusivt för bara idag, utan ett tag framöver.

Vänliga hälsningar, Pontus
Dustin Home

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Jag känner mig just nu blind och ev dum i huvudet.

Min kära flickvän köpte Sennheiser PC 350 SE till mig när den såldes för tusenlappen på Dustin. Tyvärr visade det sig att headsets inte funkar på mitt moderkort längre. Så jag vill skapa ett nytt ärende för att se om jag får skicka tillbaka dom eller inte (har ju öppnat varan och är trots allt inte headsetet som är trasigt eller ställer till det), men jag kan inte hitta knappen "Nytt ärende" som det pratas om. Någon som kan hjälpa mig?

Vart på sidan ska den finnas när jag går in på ordern?

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SvanteP:

Jag känner mig just nu blind och ev dum i huvudet.

Min kära flickvän köpte Sennheiser PC 350 SE till mig när den såldes för tusenlappen på Dustin. Tyvärr visade det sig att headsets inte funkar på mitt moderkort längre. Så jag vill skapa ett nytt ärende för att se om jag får skicka tillbaka dom eller inte (har ju öppnat varan och är trots allt inte headsetet som är trasigt eller ställer till det), men jag kan inte hitta knappen "Nytt ärende" som det pratas om. Någon som kan hjälpa mig?

Vart på sidan ska den finnas när jag går in på ordern?

Hej!

Gå in på "Mitt konto - Orderhistorik" ( https://www.dustinhome.se/orders )
Klicka sedan på aktuell order som det gäller.
Sedan i vänsterkanten, rakt under Dustin Home loggan så har du en hel del information, med ex "ordernummer", mm, fortsätt rakt ner så ska knappen finnas där med "Nytt ärende".

Tryck sedan där, välj "Felbeställning" i "Ärendet gäller" och beskriv ärendet.

Om knappen inte syns så kan du testa att logga in och ut från sidan, eller att testa att tvångsuppdatera din dators cache för webbsidan ( ctrl + F5 tangenten, håll in ctrl och tryck F5) om det är så att sidan är i cache på datorn lokalt.

Återkom om du behöver mer hjälp!

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Hej!

Gå in på "Mitt konto - Orderhistorik" ( https://www.dustinhome.se/orders )
Klicka sedan på aktuell order som det gäller.
Sedan i vänsterkanten, rakt under Dustin Home loggan så har du en hel del information, med ex "ordernummer", mm, fortsätt rakt ner så ska knappen finnas där med "Nytt ärende".

Tryck sedan där, välj "Felbeställning" i "Ärendet gäller" och beskriv ärendet.

Om knappen inte syns så kan du testa att logga in och ut från sidan, eller att testa att tvångsuppdatera din dators cache för webbsidan ( ctrl + F5 tangenten, håll in ctrl och tryck F5) om det är så att sidan är i cache på datorn lokalt.

Återkom om du behöver mer hjälp!

Om den finns där och jag bara totalt missat den så kommer jag ta bort mitt SweC konto efter det här ^^

https://www.dropbox.com/s/uyno6pbcwvg2iyy/dustin.jpg?dl=0

Har testat logga in och ut, testat tvångsuppdatera

Edit: Tack för snabba comebacken.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SvanteP:

Om den finns där och jag bara totalt missat den så kommer jag ta bort mitt SweC konto efter det här ^^

https://www.dropbox.com/s/uyno6pbcwvg2iyy/dustin.jpg?dl=0

Har testat logga in och ut, testat tvångsuppdatera

Edit: Tack för snabba comebacken.

Hej!

Den ska ligga rakt under "leveranssätt: MyPack", således rakt nedanför "orderinformation" ner över "Artikelnr".

Någonstans på vägen har det gått snett i en uppdatering av statusen, då orderns status ännu är kvar på "bekräftad", då den borde fått statusen " Fakturerad alt Skickad" när den lämnat lagret, då du fått leveransen.

kontakta Dustin via kundservice@dustinhome.se eller via telefonnummer: 08-553 44 900
Öppet imorgon:
Lördag 19/12 10:00-15:00 så lägger de upp ett ärende från deras sida.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kaya:

Jag har alltid tyckt gott om Dustin, tills idag.
Förtroende är nått man förtjänar och det tar tid att bygga upp men det går att bränna på en enda dag.

Edit för din Edit, jag tycker inte vi kan klandra swec dom måste kunna lita på sina annonsörer framförallt en som är så stor som Dustin Dom trodde säkert att det var en jättebra deal som dom flesta av oss tills det kom fram att allt vara bara en enda stor bluff.

Samma här. Har alltid handlat på Dustin då jag känt förtroende för deras företag och allt fungerat så bra. Men nu blir man verkligen fundersam på om man inte skulle hitta ett annat ställe att bli stammis på :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Hej!

Den ska ligga rakt under "leveranssätt: MyPack", således rakt nedanför "orderinformation" ner över "Artikelnr".

Någonstans på vägen har det gått snett i en uppdatering av statusen, då orderns status ännu är kvar på "bekräftad", då den borde fått statusen " Fakturerad alt Skickad" när den lämnat lagret, då du fått leveransen.

kontakta Dustin via kundservice@dustinhome.se eller via telefonnummer: 08-553 44 900
Öppet imorgon:
Lördag 19/12 10:00-15:00 så lägger de upp ett ärende från deras sida.

Tusen tack för all hjälp, och jag slipper även ta bort mitt konto

Trevlig helg

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin Home:

Hej!

Priset på denna är korrekt. Produkten lades upp i vårat sortiment i november. Produkten som tidigare nämnts som låg mot pris 1990kr i somras är en helt annan artikel, med ett annorlunda tillverkningsartikelnummer.

Något som vi skulle vilja förtydliga är även att det aktuella priset inte är exklusivt för bara idag, utan ett tag framöver.

Vänliga hälsningar, Pontus
Dustin Home

Det vore spännande om ni kunde skriva vilken artikel som pratats om i denna tråden, så man kan jämföra med den ni nu säljer för 2495:-
för vad jag kan se skiljer det ingenting.

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6