Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ganescha
MikaelC, ah okej, måste missat det

Efter vad jag minns finns det bara på Dustin Home, så det kan ju vara därför du har missat det.

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte om det redan är någon som sagt detta men jag tycker priserna på era scsi kablar är lite väl höga, dessa borde kunna bli billigare.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Dustin

Hej!

Blubben: Har du några speciella exempel eller är det i allmänhet?

SUMITOMO: Jag har PM:at dig..

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk
Inaktiv

Jag tycker att priserna är låga

Permalänk
Medlem

Hej, jag ska uttrycka mej kort. Har inte så mycket o klaga på

*Tummen upp för*
Kort leverans tid
Underbar support (vad jag hittils har fått)
Ganska bra och uppdaterat utbud
Produkt tidningen!

*Tummen ner för*
Det är inte mycket, men iallafall jag är inte så förtjust i hemsidans "blädderfunktion" bland produkter.
Så många kategorier också vidare, skulle vilja ha det lättare.

Tänk på att det bara är min åsikt, finns kanske dom som gillar det

Annars är det en toppen sida! *en stor tumme upp*

/Eric - FowZzeR

Permalänk
Medlem

Jag köpte denna på datorbutiken och där kostar den 560kr ungefär och ni ska ha 868kr.
http://www.dustinhome.se/dacsaportal/?ProdID=5010028248

Det är möjligt att det är datorbutiken som är ett undantag men iallafall

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Dustin

Hej!

Blubben: Vi kollar på det, kabeln i fråga kostar 550 hos oss nu i alla fall så nej, vi låg inte rätt i pris på den!
Vi håller på att gå igenom kablarna generellt, SCSIkan bli svårt att få tag på framöver.

mvh
Mikael Carinci
Dustin home AB

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk
Medlem

Yeah! Nu har ni tillbaka fraktfritt - över 500kr !
Gillar verkligen det Känns mycket roligare o handla då, särskilt att inpulshandla.

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe | Conroe E6600 | 2GB Corsair PC6400 CL5 | XFX 7900GT 470M | Cooltek CT600 | 250GB+2x400GB Samsung SATA | Samsung SATA DVD Brännare |

Permalänk
Medlem

Woho, jo såg det nyss också hubert
Nu är det läge för en hyfsat medelstor beställning

Permalänk
Medlem

Det är både bra och dåligt att det är fraktfritt för över 500kr.
Bra = Man handlar oftast för över 500kr och slippa frakt är helt klart ett plus.
Dåligt = Om man nu bara tänkt köpa en billig sak (kring 300kr) så tänker man "fan slänger jag dit en sånhär så blir det fraktfritt" Och vips så sticker beställningen iväg

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Har sagt det förr.
Förskottsbetalningsrutinen måste bli bättre! Idag måste kassören i min båtklubb först gå till Handelsbanken och ta ut en postväxel, sedan får hon gå till S-E Banken och sätta in pengarna på Dustins konto.
Inte bra. Hade varit mycket enklare om man hade möjligheten att betala via Plus- eller Postgiro.

Visa signatur

System:IBEX 7001, CPU: Z80A Zilog 2.5MHz, RAM:64KB, ROM: 64KB, Lagring: 400KB * 2, Grafik:24 x 80 tecken (grön), OS: CP/M

Permalänk
Medlem

Jag har bara haft goda erfarenheter av Dustin, gillar särskilt den snabba leveransen samt att det är mycket bättre utbud, särskilt inom nätverk och VoIP än hos många andra.

Det enda som jag egentligen märkt är att det skulle vara trevligt om ni kunde skickapå faktura till privatpersoner, även om jag vet att det är något som de flesta företag inte gör.

Edit: Bättre lagerstatussystem vore faktiskt väldigt bra, dels så man kan se när ni uppskattar att produkter som inte finns i lager kommer in och även gärna att man kan se hur mycket ni har på lager.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Dustin

Hej!

DrRotmos:
Antal artiklar i lager har vi inga planer på att lägga ut för tillfället tyvärr, däremot skall det, på artiklar som står som 'ej i lager', finnas ett Preliminärt leveransdatum angivet förutsatt att vi har fått ett av tillverkaren. Se exempel http://www.dustinhome.se/dacsaportal/?ProdID=5010082351
Vi speglar inte våra leverantörers lager utan det som står som 'I lager' har vi själva på hyllan, då vet vi att vi kan leverera. Står det '1-2 dagar' innebär det att det finns hos leverantör.

adameri:
Handelsbanken har nyligen bytt system för sina internetkunder och det ställde till det en hel del för oss tyvärr. Det ska fungera att betala direkt med deras internetbank nu, om det inte gör det så får du gärna PM:a mig ordernummer där det misslyckas så kan vi lättare spåra transaktionsförsöken.

mvh
Mikael Carinci
Dustin home AB

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk
Medlem

Ska precis köpa dvdinspelare (Sony RDR-HX710) och det tar emot att behöva beställa den på netonnet för att få den reg fri. Varför inte erbjuda möjlighet till reg fria spelare?

Permalänk
Dustin

Hej!

mr_cobra: Vissa spelare kan vi få tag i regionsfria, det beror på vad tillverkaren i resp land har för synpunkter på detta. Vissa spelare får vi tag på i Sverige som regionsfria men däribland finns inte sonys tyvärr.

mvh
Mikael Carinci
Dustin home AB

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk
Medlem

Det var ett tag sen jag handlade hos er på Dustin, men något som slog mig direkt när jag gick in på sidan var att priserna borde stå med moms per default, eftersom det är de priserna som de flesta faktiskt får betala...

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingen
Det var ett tag sen jag handlade hos er på Dustin, men något som slog mig direkt när jag gick in på sidan var att priserna borde stå med moms per default, eftersom det är de priserna som de flesta faktiskt får betala...

Det är redan så på www.dustinhome.se som är riktad till privatpersoner

Permalänk
Dustin

Hej!

Ingen: Som Kanel skrev, på dustin home visas priserna ink moms per default men du kan under dina kontoinställningar på Dustin AB välja att visa priser med moms. Kräver dock att man loggar in men det går ju att sköta automatiskt.

mvh
Mikael Carinci
Dustin home AB

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk
Medlem

Hejsan!

För mig känns Dustin som det mest seriösa datorföretaget på internet och jag har bara bra upplevelser efter att ha handlat av er.

En positiv sak är leveransen. Jag beställde en mp3-spelare klockan halv 11 på kvällen. Dagen efter klockan 15 kom den levererad till min dörr (företagspaket). Där kan man snacka om snabb service.

En annan otroligt positiv sak var när min Intellimouse Explorer 4.0 började glappa. Då ringde jag till Microsoft (eftersom jag trodde att jag skulle kontakta dem i och med att det är deras produkt), men de hänvisade mig till återförsäljaren (som i detta fallet var Dustin). Jag fick då en ny mus hemskickad till mig utan någon som helst kostnad. Jag behövde inte ens lämna in den trasiga musen, vilket var långt över min förväntan. Om jag inte misstar mig så kom musen 1 eller 2 dagar efter att jag kontaktade supporten. Otroligt fin service!
Nu har för övrigt denna mus också börjat glappa, skitmus. Men det känns som att jag skulle utnyttja systemet lite för mycket om jag ringde igen

Det enda negativa är att priserna ligger något i överkant.

Totalt sett: Mycket bra återförsäljare!

Permalänk
Medlem

Är det inte dags att sänka hårddiskpriserna lite? Maxtor DM10 3.5" SATA 300GB har kostat 1400 i många månader nu, priserna måste ju sjunka lite misstänker jag?

Har tänkt köpa en sån länge därför jag undrar.

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Dustin

Hej,

danne2k:
Priserna på disk har inte sjunkit så mycket från tillverkare/distributörer på sista tiden, beror dels på att dollarn har stigit och dels på att det inte har kommit så väldigt mycket nya diskar.

mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MikaelC
Hej,

danne2k:
Priserna på disk har inte sjunkit så mycket från tillverkare/distributörer på sista tiden, beror dels på att dollarn har stigit och dels på att det inte har kommit så väldigt mycket nya diskar.

mvh
Mikael Carinci

hmm okej.

Får vänta lite till då..

föresten, har ni en affär nära stockholm man kan komma in och handla i?

har för mig det..

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem

Hur lång tid tar det i regel för er att få in produkter där det står 1-2 dagar? Kan ju tyckas självklart men jag börjar undra eftersom jag har en order från fredag morgon förra veckan som fortfarande inte levererats med bl.a. en Samsung 970p.

Permalänk
Dustin

Hej!

danne2k: Tyvärr inte, ingen butik...

XerXes: 1-2 dagar innebär att varan finns på hyllan hos nån av våra leverantörer. Om din order har andra varor som är restnoterade så kan det dröja då ordern automatiskt väntar in resten av varorna.
För tillfället har vi inga order med denna skärm som hänger 'olevererade', antar att det är art no 5010088714 du menar. PM:a mig ordernummer så skall jag kolla vad som hänt...

mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MikaelC
Hej!

danne2k: Tyvärr inte, ingen butik...

mvh
Mikael Carinci

En gång i tiden kunde man hämta varorna direkt på lagret borta i Värtan. Väldigt trevligt när det är extremt bråttom med något. Om jag inte minns fel drogs den möjligheten in med förklaringen att lagret hamnat utanför Sverige.. (Alltså utanför tullad zon). Därför gick det inte att hämta varorna längre.

Hämtning gick bara om man hade faktura. Direkthämtning är något som jag skulle vilja få tillbaks..

Visa signatur

System:IBEX 7001, CPU: Z80A Zilog 2.5MHz, RAM:64KB, ROM: 64KB, Lagring: 400KB * 2, Grafik:24 x 80 tecken (grön), OS: CP/M

Permalänk
Dustin

Hej!

adameri: Det är några år sen vi tog bort det, dels för att Sverige i och med Schengensamarbetet inträdde i det nya fria europa (och därmed satte upp 2,40m höga stängsel runt siljaterminalen) och tullen då också satte upp bommar och kontroller så man helt enkelt inte kommer in. Dels för att det urartade, folk stod i kö och ville kolla på varor, betala kontant, lämna tillbaka etc. Så det fungerade helt enkelt inte som det var tänkt.

mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk
Medlem

Måste erkänna att ni, som tidigare nämnts, har väldigt bra service. Beställde Min DVD-brännare från er efter att ha haft stora problem med komplett. Jag mailade dem flertalet gånger och frågade om när den skulle komma in och när jag skulle få den. Det enda beskedet jag fick var att den var slut i hela Sverige och att den troligen skulle komma in om cirka 5(!) veckor. Jag som behövde den inom minst en vecka gick då in på er hemsida och hittade samma brännare till ungefär samma pris. Den levererades dagen efter (!) vilket jag fann mycket bra.

Tja efter att ha läst denna tråd lutar det mot flera order till er från min sida.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Jättebra service, snabb frakttid....

Jag beställde min Creative Zen Touch 40GB av er och den har så långt fungerat jättebra!!! Tummen upp för det.

Det andra är att ni har väldigt snäll och trevlig kundservice, det kanske massvis har skrivit i denna tråden men jag orkar inte läsa allt så jag bara skriver det.

Jag har inte beställt så mycket av er att märka några nackdelar så jag tackar för mig och ger er högsta betyg!

Mvh / Ett troget Creative Fan!

Visa signatur

| 5950x | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600mhz cl 16 | x570 Aorus Master | 3080 Aorus Master | Gigabyte Aorus NVMe Gen4 M.2 2280 | Fractal Design Define 7 XL | Corsair H115i Pro XT | Corsair HX1000i 1000W |

Permalänk

Något jag absolut tycker om är den tjocka och väldisponerade katalogen man automatiskt får hem efter att ha gjort ett inköp hos er. Fortsätt skicka ut den!

Visa signatur

MacBook

Permalänk

Har beställt 7 gånger och det fortsätter! TACK för en bra butik, bra service och lättanvändning hemsida med bra urval på alla grejer! Fortsätt så!

blir mer å mer dustinhome å mindre å mindre andra sidor!

Visa signatur

Dator: a64: 3200+ s939, ABIT AN8-SLI, C3D x800GTO@ 16pipes, 1gb Elixir, 2*200gb S-ata.
Beware Of ONOFF: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54085...