Webhallen, inget vidare på leveranser...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nisslass
För att få en vara samma dag som den skickas behövs det ett expressbud.
Kostar massor. Knappast 99 kr.

Företagspaket skickas enbart till företagsadresser.
Om du väljer företagspaket och skriver en adress som är privat så tar det en dag extra.
I vanliga fall kommer företagspaket fram DAGEN EFTER varan har skickats men om man, som jag sa tidigare, inte angivit en företagsadress så tar det minst TVÅ dagar innan du får AVI'n så du kan gå och hämta ut ditt paket. Företagspaket körs inte ut till privatpersoner.

Jag angav en företagsadress, men 2 dagar ??? fast igentligen så spelar det inte så stor roll, jag kommer garanterad att beställa mer från webhallen.

Visa signatur

KUMRIF = Kontant Utan Moms Rakt I Fickan www.soderort.com Bilduppladdnings site

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av babel haffo
Jag angav en företagsadress, men 2 dagar ??? fast igentligen så spelar det inte så stor roll, jag kommer garanterad att beställa mer från webhallen.

Mjo, de måste ju packa och skicka ordern samma dag för att du ska få den dagen efter med företagspaket. Något sådant brukar inte ske.. de gångerna jag varit med om det är när jag handlat från dustin.se.

Permalänk
Medlem

Tycker Webhallen har riktigt dålig service..väntar fortfarande på saker jag beställde för 3 veckor sedan..Posten har strulat bort paketet..Och Webhallen väntar in Postens svar på deras reklamation...Bra kundservice ?!?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fb1
Tycker Webhallen har riktigt dålig service..väntar fortfarande på saker jag beställde för 3 veckor sedan..Posten har strulat bort paketet..Och Webhallen väntar in Postens svar på deras reklamation...Bra kundservice ?!?!

Det är väl ändå inte webhallens fel att POSTEN slarvar bort paketet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fb1
Tycker Webhallen har riktigt dålig service..väntar fortfarande på saker jag beställde för 3 veckor sedan..Posten har strulat bort paketet..Och Webhallen väntar in Postens svar på deras reklamation...Bra kundservice ?!?!

Ge dom en mån och säg sedan till dom att du inte vill ha grejerna längre för vad jag vet så har företag en mån på sig att leverera grejer till kund. Iofs så är det förmildrande omständigheter i detta fallet men det brukar vara så att avsändaren står för risken att saker kommer fram eller inte dvs Webhallen i ditt fall så du bör få nya grejer av dom och sedan får Webhallen ta det med posten om ersättning o dyl.

Men kolla gärna med en konsumentvägledare i din komun innan du gör något och kolla också vad Konsumentköplagen alt Distansavtalslagen säger.

Permalänk
Medlem

Jo ska kolla upp de imorron...Ska även ringa Webhallen för typ tionde gången o kolla om de händer nått..Kan ju säga att de e första o sista gången jag beställer nått från dom.

Permalänk
Medlem

Jag har beställt från Webhallen 2ggr under dom senaste månaderna och det har fungerat riktigt bra. Vart förvånad hur smidigt och bra deras system var. Det bästa är att man kan betala direkt via sin internetbank.

Senast var det två saker som inte var i lager och dom beräknade att som skulle få in sakerna på tisdagen. Jag hade sakerna på posten på måndagen. Riktigt bra.

Permalänk
Medlem

Jag är nöjd med deras leverans. Väntar nu på att sätta in en Hx4700 hos de.

Sommaren är kort, och vikarieraren är ännu kortare.

Visa signatur

InMortumVeritas

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag webhallen är väldigt bra på leveranser.
Beställde en grej som var slut, dvs, dom hade den inte i lager. Lik förbannat så fick jag en avi två dagar senare. Detta är något år sen dock.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheGimp
Själv tycker jag webhallen är väldigt bra på leveranser.
Beställde en grej som var slut, dvs, dom hade den inte i lager. Lik förbannat så fick jag en avi två dagar senare. Detta är något år sen dock.

Lagerdiffar är något som händer, men det kan ju även vara så att någon korkad anställd plockade en vara som var bokad till en annan order =/

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk

beställde en grej i fredags kväll.. på tisdagen kom brevbäraren och tutade på!

Permalänk

Hej!
Jag driver en butik sedan 6 år tillbaka och köper för drygt 30-50.000kr i månaden av webhallen. Vill bara säga att dem är väldigt seriösa för att vara så stort företag. När dem klyddade (vilket har hänt mig en gång) så kompenserarade dem mig!

Många andra stora butiker/leverantörer tycker jag har svårt med bra service!

Visa signatur

Mvh / Best Regards
Dennis

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dennis8001
Hej!
Jag driver en butik sedan 6 år tillbaka och köper för drygt 30-50.000kr i månaden av webhallen. Vill bara säga att dem är väldigt seriösa för att vara så stort företag. När dem klyddade (vilket har hänt mig en gång) så kompenserarade dem mig!

Många andra stora butiker/leverantörer tycker jag har svårt med bra service!

???
Det här låter ologiskt. Har du en butik som köper av en retail-affär?
Antar att det är en rätt lite butik då, annars så brukar man ju ta kontakt med leverantören själv.

Måste säga att sist jag handlade av webhallen. (den 4 oktober) så fick jag inte alla grejerna.
Beställde ett Compact flash kort på 256MB för 199:- och ett antistat handledsband för 29:-
Betalade via föreningssparbanken.
När jag fick paketet så var endast minneskortet däri.
På följesedeln är också bara minneskortet avkryssat inte handledsbandet.

Har skickat mejl men inte fått svar. Ska skicka en gång till senare.

Lite sur iom att det är en princip sak. 29:- Kommer nog att kosta lika mycket om man skulle försöka sig på att ta ärendet via telefon.

De verkar ha lite för mycket kunder för att kunna ta hand om alla när det krisar.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
???

Lite sur iom att det är en princip sak. 29:- Kommer nog att kosta lika mycket om man skulle försöka sig på att ta ärendet via telefon.

Då ska du begära kompensation för dina omkostnader du har i samband med reklamation/avhjälpande vilket du har rätt till enligt konsumentköplagen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Då ska du begära kompensation för dina omkostnader du har i samband med reklamation/avhjälpande vilket du har rätt till enligt konsumentköplagen.

Fick till slut ett svar via mejl där de lovar att skicka armbandet i efterhand.
Mycket trevliga så det blir att fortsätta handla därifrån.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

Du skulle bett mig köpa det åt dig. Bor vid webhallen och åker förbi Norrtälje en gång i veckan

Kan tänka mig att webhallen har fullt upp. Alltid packat med folk i den affären. Tror nog Mycom som ligger brevid är lite sne