Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberhof
Det är ca en månad sedan dom släppte kortet och jag hittade det via olika forum på nätet.
Jag har mailat runt olika företag och det enda svenska företaget som har sagt rakt ut att de kommer ta in kortet så är det overklockers.se men det kan dröja ett tag eftersom de tar in kortet direkt från kina.

http://www.trend4pc.de/product_info.php/products_id/618/langu...
Här är butiken jag beställde ifrån, den ligger i tyskland som sagt...

Grattis det lär blir ett bra kort. Återkom gärna med lite detaljer vad du tycker om den.

Vad gick allt på om man få fråga.

Permalänk
Hedersmedlem

Efter vad jag har hört kan man inte ge minnena mer än 3,2 V med det kortet.

Permalänk
Antielefant

Häftigt, men jag byter inte ut min rigg mot det.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DualCore
Grattis det lär blir ett bra kort. Återkom gärna med lite detaljer vad du tycker om den.

Vad gick allt på om man få fråga.

Kortet är hyffsat buggigt just nu vad jag har läst på dfi street (måste invänta en ny bios version) men med lite knep och knop i bios så får man det nog att funka plus att man kan läsa hur andra har lyckats på dfi street...

Det kostade exakt 1 212:- med frakt så det var inte alls så farligt dyrt.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zcenicx
Häftigt, men jag byter inte ut min rigg mot det.

Hehe det förstår man.
Vad säger du om SMP prestanda på min. +/- 0 om man jämför med en Opteron.
Hmmm NUMA är Mumma ifs. ))
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=5512310...

Kul med Dual Core på en DFI socket 939 bräda som man kan överklocka en del oxå.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberhof

Kortet är hyffsat buggigt just nu vad jag har läst på dfi street (måste invänta en ny bios version) men med lite knep och knop i bios så får man det nog att funka plus att man kan läsa hur andra har lyckats på dfi street...

Det kostade exakt 1 212:- med frakt så det var inte alls så farligt dyrt.

Precis det löser sig säkert med nästa Bios uppdatering. DFI är duktiga på att slänga ut rätt så bra Biosar. Vänta tills Oskar Wu på DFI fipplar lite med den Biosen då jävlar är den kanon.

Priset var inte alls så farligt. Jag tror den hade varit stor säljare iem att många sitter på AGP grafikkort idag, och vill ha DFI-s brädor.

Permalänk
Antielefant

Mm, tre saker som mina Opteron är bättre på däremot;

Opteron kör med en HT-buss per processor till NB, X2 delar på en.
Opteron har varsin minnesbuss, X2 delar på en.
Mina opterons var gratis.

Däremot är Opteron-plattformen dyr, man behöver trots allt dubbelt så mycket minne och processorerna är lika dyra var för sig som en ensam X2.

Däremot skulle jag vilja se hur mycket superpi belastar processor 2 på en X2 egentligen, för vad jag kan se när jag kör med mina 250'r är att cpu1 (dvs processor 2) inte går högre än 25-30%. Vad jag kan se är testet dessutom gjort under XP, inte XP64 som jag kör.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

för fan DualCore, köp en ny kamera

Snygga grejor annars, funderar på en sådan jäkel med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ca[[pp
för fan DualCore, köp en ny kamera

Snygga grejor annars, funderar på en sådan jäkel med.

Tackar
Nästa grej jag skall köpa så är en bättre digital kamera. För den jag har gör fina bilder fast när det är närbild så är den görrr kass. Åker man på semester eller med kompisar så blir bilderna kanon.

Fick mina högtalare idag, jäfflar viket ljud. Helt otroligt.
Altec Lansing MX5021 2.1
http://www.inet.se/index_main.asp?p=6304335
Review:
1. http://www.neoseeker.com/Articles/Hardware/Reviews/mx5021/

Chockerande bra ljud. Har rätt så bra hemmabio och givetvis så slår inte det här ifs så är det bara 2.1 system men vilket fint ljud. Klockrent.

Permalänk
Hedersmedlem

Försök att inte diskutera produkter som ligger alltför långt bort från X2-processorer här.

Permalänk
Medlem

Helt korrekt GAPa.

Permalänk
Medlem

Är helt ny på X2 processorer.. fick en fet dator med en i bara sådär.

Jag undrar bara, hur är det med operativsystem. Ska man använda vanlig XP pro eller funkar en 64 bitars XP bättre? Jag har aldrig använt ett sånt förut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svetty
Är helt ny på X2 processorer.. fick en fet dator med en i bara sådär.

Jag undrar bara, hur är det med operativsystem. Ska man använda vanlig XP pro eller funkar en 64 bitars XP bättre? Jag har aldrig använt ett sånt förut.

Grattis till din feta datorn. Jag rek. Win XP Pro. Trots allt så har den funnits på marknaden så hoppas länge så att allt fungerar smärtfritt. Det är aldrig några problem med drivisar och allt bara fungerar från börjarn.
Win XP64 kan du vänta med ett tag till tills det har satts sig ordentligt, men visst så funkar det och det finns drivisar men man får kanske leta leta lite och trixa...

Xp pro är ett säkert kort,
Xp 64 om du vill trixa lite och leta efter drivisar/program som fungerar för 64bit.

Permalänk

Underbar läsning du ger oss DualCore...

Nu vet jag vad jag ska ha för något i alla fall *hehe*
Bestämde mig efter att ha läst dina inlägg...

Visa signatur

Sonata III Earthwatts 500w| Intel Core2Duo E6850 @ 3.5Ghz | Asus P5KC | Corsair XMS2-6400 DDR2 CL4 @ 880Mhz (4-4-4-12) | Gigabyte 460GTX 1GB @ 845Mhz | WD Raptor 74Gb | Samsung 160Gb Sata II | SB Audigy 2.......

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alamartimo
Underbar läsning du ger oss DualCore...

Nu vet jag vad jag ska ha för något i alla fall *hehe*
Bestämde mig efter att ha läst dina inlägg...

Tack det gledjer mig.

Permalänk
Medlem

Jag är noob på överklockning å hajar typ inte mycke

Har en X2 4400+ (se sign)

Ligger å idlar på ca 36-38 grader, kör ja 3d mark 05 så går den upp i 45 grader ungifär.

Har en Artic cooler kylare me heatpipe å hyfsade stora flänsar å fläkt.

Skulle vilja få upp den till en 4800+ ..

Ska ja/ räcker det att bara ändra multippeln i bios ? eller måste ja pilla me massa annat också ?

Pdaddy

Visa signatur

Antec P180 | Antec TPII550W | ASUS A8N-E | AMD X2 4400+ | CORSAIR TWINX2048-3200CL2 | ASUS 7800GTX | Samsung 250Gb hdd | Raptor 74Gb hdd | G5 Mus | G15 Keybd | Hyndai L90D+ |