hur fungerar det?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Jun 2003

hur fungerar det?

Hej!
Jag är på väg till USA och eftersom en hel del saker är mycket billigare i det landet så tänkte jag köpa lite!!

Det är så att jag håller på att planera en ny dator.
Då är min fråga...
Kan jag köpa till exempel grafikkort, nätverkskort, ljudkort, moderkort, processor i USA och sedan sätta i det i en dator med kort som är köpta i sverige?

Har till exempel kollat på Geforce 7800GTX som kostar ca 6000 och enligt www.pricegrabber.com (usa:s motsvarighet till pricerunner) så kostar kortet ca 600 dollar som idag är lite över 4500 kronor.

Jag även tänkt att köpa en mp3-spelare i usa.
så då undrar jag samma sak, kan det bli problem av att köpa den därifrån? Passar sladdar och sådant?

Vore tacksam för svar
Ifall det inte är några som helst problem så lär jag komma hem med en väska full med elektronik.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm, Rådhuset
Registrerad
Mar 2005

För det första....du borde verkligen välja en bättre rubrik på din tråd om du ska få vettiga svar...

Det borde för övrigt fungera ypperligt att köpa prylarna där.

Probably the best Hkkathome© in the world...
*** Borde inte C++ heta ++C istället? ***

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002

Det fungerar precis lika bra som delar som är köpta här.
Tänk bara på att du kan få problem mer garantier om något
gå sönder på prylar köpta i USA.

System: i7 4790k | Asus Maximus VII Hero Z97 | 16GB Adata Red | MSI GTX 1070 | Noctua NH-U12S | Lagring SSD: Samsung/Crucial 6TB | NAS: >20TB | NZXT H440W | EVGA Supernova G2 750W | 32" Philips BDM3270QP | 27" Dell U2713HM | SteelSeries Apex M800 | Logitech G502 Proteus Spectrum | Logitech Z-623 | Windows 10 Eng |