http://shg.biz/

Permalänk

http://shg.biz/

Någon som vet eller har beställt något från den här sidan?
verkar vara mkt billig (billigare än db.com och komplett.se) om man bygger ihop en dator på sidan som man sedan får hemskickad.

länk: http://shg.biz/

Permalänk
Medlem

Jag beställde min processor därifrån, funkade bra och leveransen var snabb.

Permalänk
Medlem

beställde moderkort, minnen, processor därifrån va fint packeterat och fungerar toksmort

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk

beställde diverse chassi tillbehör där ifrån, nemas problemas

Permalänk
Hedersmedlem

Flyttad!

Permalänk
Medlem

Beställt minnen, moderkort samt processor. Snabb leverans och allt i handen på 3 dagar.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem

Beställde headset och något till, komme rinte ihåg vad, smärtfritt och kom hit på 2 dagar.

Permalänk
Medlem

beställde mitt dfi ultra-d därifrån några veckor sedan. gick snabbt och fint. billigt också.

Permalänk
Medlem

Beställt mycket där ifrån. Funkat helt perfekt alla gånger, snabb leverans och oftast väldigt bra priser!

Permalänk
Medlem

Re: http://shg.biz/

Citat:

Ursprungligen inskrivet av reaLL.onE
Någon som vet eller har beställt något från den här sidan?
verkar vara mkt billig (billigare än db.com och komplett.se) om man bygger ihop en dator på sidan som man sedan får hemskickad.

länk: http://shg.biz/

En av dom bästa sajter, enligt mig. Deras sortiment är väldigt bra. Leverans super bra. Har beställt en del grejor och inga problem. Funkar hur bra som helst.

Permalänk
Medlem

Beställt laptop och lite småsaker från dem, allt har gått smärtfritt.

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Medlem

Har fungerat mycket bra för mig.

Permalänk
Medlem

Beställde en AMD 64 Venice, den kom till mig med ett böjt ben

Visa signatur

Main: i5 6600k|ASUS Z170-P|Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4
WindForce GTX970| 500GB evo850|Phanteks Enthoo EVOLV

Retro: S939 A64 venice 3000+@2826mhz|ASUS A8N-E|PoV 7800GT|1024mb Corsair XMS 450mhz|Aspire 520w

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryo Hazuki
Beställde en AMD 64 Venice, den kom till mig med ett böjt ben

Fick ett böjt ben på min Winchester jag köpte av Komplett. Men en annan är väl mer man än att man returnerar, bara att böja det i position

Permalänk

någom som beställt en komplett dator (stationär) därifrån?

Permalänk
Medlem

Nej, men en bärbar dator. Jag blev en gång tvungen att skicka in den p.g.a. ett fel och det gick oerhört smidigt, så supporten kan jag inte heller klaga på.

Visa signatur

"'We're pro-life.' Eww, you look it! You look like you're filled with life."
UNIX man pages online, GNU/Linux-schemaprogram för LiU

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piltvenom
Nej, men en bärbar dator. Jag blev en gång tvungen att skicka in den p.g.a. ett fel och det gick oerhört smidigt, så supporten kan jag inte heller klaga på.

Gick din skärm sönder på den? Det hände mig lagom till dreamhack W04, men tack vare deras utmärkta support så ordnade vi att dem skickade min dator direkt dit, var bara att hämta den på ett statoil när jag kom dit

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tartin5
Gick din skärm sönder på den? Det hände mig lagom till dreamhack W04, men tack vare deras utmärkta support så ordnade vi att dem skickade min dator direkt dit, var bara att hämta den på ett statoil när jag kom dit

Nej det var strul med WLAN, grafikkortet och lite allt möjligt på den - så de bytte ut allt utom hårddisk, skärm, och minne. Själva barebonen gick på 6200 kr och det lade dom ut utan komplikationer.

Visa signatur

"'We're pro-life.' Eww, you look it! You look like you're filled with life."
UNIX man pages online, GNU/Linux-schemaprogram för LiU

Permalänk
Medlem

det lustiga är ju att butiken är en dansk sådan om jag förstått det rätt.. .fattar inte hur det kan göra det billigare, men men... jag har aldrig handlat från affären själv, men jag vet en del pers som gjort det utan nåra som hellst problem!

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sgt. Stinger
det lustiga är ju att butiken är en dansk sådan om jag förstått det rätt.. .fattar inte hur det kan göra det billigare, men men... jag har aldrig handlat från affären själv, men jag vet en del pers som gjort det utan nåra som hellst problem!

För det första betalar man väl inte svensk moms på prylarna man köper där, det sänker säkerliget priset.

Permalänk

beställde ett komplett datorpaket där ( i delar ) funkade perfekt !

Visa signatur

Processor: AMD 64 x2 4600+ | Internminne 2048 MB DDR | 1.4 TB HDD | DVD-läsare | DVD+-RW/+-R/R9 Lightscribe-Teknik och dual layer | Ljudkort Creative Labs SoundBlaster X-Fi (motsvarar Xtreme music) | TV-kort (analogt och digitalt) | nVIDIA GeForce 7800GTX, PCI-Express | HP LP2464, 24" TFT Widescreen 8ms | Upplösning 1920 x 1200

Permalänk
Medlem

Beställde en laptop sen lite diverse prylar från shg, och de har funkat bra... trevlig kundsupport också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klingon
För det första betalar man väl inte svensk moms på prylarna man köper där, det sänker säkerliget priset.

Alla priser är inkl. 25 % moms och i SEK, om inget annat nämns.

Permalänk
Medlem

helt ok..
lite bökigt vid fel och problem eftersom testverkstaden är i danmark men man skickar produkt först till jönköping(?) och dom skickar vidare. Inga problem som jag har märkt. Inget att anmärka på leveranstider.

Visa signatur

...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Alla priser är inkl. 25 % moms och i SEK, om inget annat nämns.

Vad tråkigt.

Permalänk

Beställt lite allt möjligt smått och gott. Allt har fungerat problemfritt.

Inget att klaga på

Visa signatur

Inte kasta bäver i trähus!

Permalänk

Har precis beställt ett moderkort därifrån.
Det är skickat och jag borde ha det i min hand på måndag.
Synd bara att jag har ont om pengar och måste vänta ett tag på att beställa processor, kylare och minnen. (de handlar jag dock ifrån något annat företag tror jag.)

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

har beställt komplett dator därifrån idag(i delar) ...får se hur det går

Permalänk

Beställde en order på typ 9000kr .. skickades i Onsdags från dem men kan fortfarande inte söka efter paketet på posten :S

Visa signatur

Stationärt: i5 750, MSI P55-GD65, HX750, 4gb ddr3 XMS 3 1600mhz, x800 gto
Mobilt: Dell XPS 1330

Permalänk

Jag har köpt chassi, moderkort m.m från shg, och kan inte annat än att rekommendera att köpa från dem! Men frakten är lite dyrare än exempelvis datorbutiken, så nu när jag ska beställa processor, blir det ändå från db!

Visa signatur

Gigabyte B560M Aorus Pro | i5 11400 | 16GB Corsair Vengeance DDR4 | FireCuda 520 M.2 NVMe 1TB | ASUS GTX 1080 8GB ROG STRIX | Corsair Strafe RGB mkII Cherry MX Red | Razer Deathadder V2