Butiker i Eskilstuna/Örebro trakterna som bygger ihopp datorer för en billig peng!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Cyberworld
Registrerad
Sep 2002

Butiker i Eskilstuna/Örebro trakterna som bygger ihopp datorer för en billig peng!

Hej

Jag har köpt ett nytt moderkort men jag vågar/orkar inte sätta ihopp det själv.
Mest för att jag är rädd för att ha sönder min cpu pågrund av min läskiga Volcano 9 kylare som har pajjat 2 processorer innan när jag försökte ta bort eller sätta dit den.

Vill max pejja 500 kr för tjänsten !

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Nov 2001

fråga MTdata *MTdatorer* eller danox eller kommer inte ihåg mer dom behöver ju "bara" sätta ihop moderkortet,minnena,cpu,cpu kylare, i chassit så dom kan väl inte kunna begära mycket för det.
För du kan ju sedan göra resten av jobbet eller om det bara är cpu och kylaren som är svåra moment för dig så kan du ju likagärna låta dom göra det bara? och sedan göra själv resten så jag tippar på att dom kanske tar någon hundring eller kanske till o med gör gratis? jaja länge sedan man var i någon datoraffär här i stan

Olen Jumala ja Rafaelin enkeli tulee hakemaan teiät!
Tackar Grillcliff för varningen och det kan du uppfatta hur du vill.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Edsbruk - Småland
Registrerad
Maj 2004

Har du ingen kompis som kan görat då?
Eller fråga nån e-tuna bo här på swec om dom kan hjälpa dej?
Med lite tur så gör dom de gratis!
Annars för kanske en runda på donkan!

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Cyberworld
Registrerad
Sep 2002

LordTTK: MTdata, vart ligger det ?. Jag var inne på danox och frågade förut dom ville ha 800-1000 kr för det, nej tack ;).
Har inte varit inne på "Enter" och frågat ännu, är lite rädd för gubbens kompetens som jobbar där, när han försökte övertyga mig om att Q-tec är bra nätagg och att det är Watten som räknas.

dj_labbo: Ingen polare i närheten som kan det tyvärr, visst ifall någon Swecare skulle vilja hjälpa till så är givetvis villig att beta för tjänsten, en Cheeseburgare på donkan i Centrum kanske :D. Nej men några stålar ska jag nog kunna ge.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Nov 2001

http://www.mtdatorer.com/
Vägbeskrivning
Vår butik ligger i Eskilstuna och när ni kommer över Nybron in mot centrum, ta första höger direkt efter bron, sväng sedan in första vänster på Drottninggatan. Ta sedan höger i den tredje korsningen (tillåtet om man har ärende dit). Kör sedan cirka 50 meter, ta sedan vänster in genom en svart järngrind. Kör rakt in på gården, där finner du MT Datorer.

*finns en karta på deras hemsida*

Telefonnummer: 016-42 18 95.
Faxnummer: 016-48 47 05.

Våra öppettider är:
Mån-Fre: 09:30-18:00
Lördag: Stängt

Frågor gällande teknisk support på varor klicka här först.

Ni kan beställa varor av oss genom att skicka ett e-mail till info@mtdatorer.com.
Även övriga frågor skickas till info@mtdatorer.com.

^^

hehe enter dom är roliga dom försökte sälja en q-tec nätagg till mig med jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta...

Olen Jumala ja Rafaelin enkeli tulee hakemaan teiät!
Tackar Grillcliff för varningen och det kan du uppfatta hur du vill.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Cyberworld
Registrerad
Sep 2002

Tack för det, ska kolla up det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I bil?
Registrerad
Dec 2003

Jag skulle kunna göra det pm mig isf.(torshälla bo)
Volcano 9 vet ej hur den ser ut men jag tar av min volcano 12 fram å tillbaka på andra datorn.
Kylpasta har jag ett par tuber så det behövs inte heller.

Dator1:5820k@4.5Ghz, H110+NF-A14, Asus X99-A ,16Gb ,Evga 1080sc, HX850W,Asus PG278Q, Fractal XL R2, Samsung 970 Evo 500GB NVMe M.2, Samsung 840 250gb+4tb +2tb firecuda,Svive titan V pro+ Qpad Mk-85+PC-363D Dator2:8700@4.6Ghz, H100I, Asus VG278,16Gb, NZXT 530,CM G650M,Evga 1060 6gb, Samsung 840 120gb+250gb,SSD525gb Crucial, 1+500gb Seagate, Logitech G933, Qpad Mk-85

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Nordeuropa
Registrerad
Jul 2001

Skapade en liten tråd i kylningsforumet. Får se om det kanske ramlar in någon mer Eskilstuna bo med lite erfarenhet av kylaren.

Se http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=47736...

(och ja, jag får korsposta och jag får göra reklam för andra trådar )

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Jul 2003

Jag bor i Torshälla men kan hjälpa dig med kylaren om du vill.. om du betalar buss biljetten och lunch

Asus Zephyrus GX501

MacBook Air 2011

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Cyberworld
Registrerad
Sep 2002

Hehe tackar för all hälp.

Jag var inne på MTdata idag denna svettiga dag, och dom kunde hjälpa mig för 100-200 kr, så jag ska nog ta in den dit imorn.
Annars hör jag av mig :).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Edsbruk - Småland
Registrerad
Maj 2004

Annars kan du snacka med vonpluring här på forumet!
Min polare och han är en hejare på att bygga ihop datorer!
Har byggt ihop alla mina ja haft och alla han haft och alla andras oxå för den delen!

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!