Permalänk
Medlem

Som jag precis sa till dig är att jag kommer ha TVÅ 90watts peltiers, och med förluster tar det kanske med en 20 timmar, två skulle isåfall gå på runt tio timmar?

Visa signatur

AMD X2 4200+ 2.2ghz - MSI Amethyst (HP OEM) moderkort - 2x 1gb Infinion PC3200 @ 3-3-3-8-2T - MSI 7800GTX 256mb - Raptor Gaming M2 - Koss SB45

Permalänk
Medlem

problemet är att hur mycket du än isolerar så KOMMER det att slippa in värme... o va ska hända med den värmen? jo den ska oxå kylas med en massa förlust... Du kan ju alltid försöka förståss, men efterssom du först ska kyla luften i kylen som sen i sin tur (med kass kylförmåga) kyler burkarna så kan det fan ta mer än 20 timmar!!
det hade kanske gått på 9-10 h om du hade haft vatten i hela kylen

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Det kommer slippa in en del värme ja, eftersom kall luft blir mindre o då blir dte undertryck... Beror ju dock på hur locket sätts, som sagt tänkte jag ha kraftig isolering och tror det blir gummilist då, så hela lådan kommer sugas ihop när den har gått tillräckligt länge.

Visa signatur

AMD X2 4200+ 2.2ghz - MSI Amethyst (HP OEM) moderkort - 2x 1gb Infinion PC3200 @ 3-3-3-8-2T - MSI 7800GTX 256mb - Raptor Gaming M2 - Koss SB45

Permalänk
Medlem

tror du helt enkelt du får ta ner volymen som skall kylas till max 2 plattor

sedan vad gäller isolering så kör en tunn 12mm frigolit sedan isolera med glasfiberull sedan på med en större frigolitbit ca 20mm sedan på med ull igen och täck för allt med en sista fet frigolitbit då har du bra isolering samt många luftfikor som isolerar bättre än vad ett stort massift block frigolit skulle göra, lager på lagerprincipen.

satt å funderade på om du inte kunde typ ha en vattenpump och låta botten på kylen vara tank så får burkarna helt sonika stå i ett par cm djupt vatten och vattnet cirkulerar runt burkarna via peltiern som antingen har vattenblock på sig eller bara rent sonika flänsar som sticker ut i vattnet och nån form av pump som rör runt vattnet

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem

eller bara sätta ett dushmunstycke(stava?) i toppen av kylen som sprayar nerkylt vatten över drickan... bör va mer effektivt än bara luft iallafall

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

kul att öppna den utan att stänga av trycket till duchmunstycket lär bli en liten överaskning så att säga

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golliwog

30ölspaltta? ok om de finns så är de inte vanliga de på bordershop i Tyskland var all 24 cans

Va? Har du missat den goaste ölen som finns? Blå Thor e fan det goaste man kan förtära på denna jord o finnes enbart i 30flak vad jag vet

Visa signatur

Antec SLK3000 | Asus P4P800 | P4C Northwood HT 2,6ghz @ 3,5ghz + Big TT | 2x512mb Corsair TWINX PC4400 | Sapphire ATI Radeon 9800pro [R360] + VF700 |
Intel P4 Överklocknings DB | ATI Radeon 9200 Vmod | ArneAnkas 3dMark 2001 DB |

Permalänk
Medlem

Varför inte skaffa 4x270w peltar och sen vattenkyla dessa :), så kommer det att gå litta snabbare. Men detta är iof inte ekonomiskt försvarbart...

Permalänk
Inaktiv

hmmm, jag tror nog du ska skita i peliter momentet och sno en gammal frys lr nått.... mkt mer effektivare skulle jag tro

Permalänk
Medlem

typ sno kompressorn från en frys är nog det som är mest lämpligt och effektivast.

Visa signatur

Framtida projekt Tillspejsning av min dator: Bygget har börjat men får vänta tills Ledmatrisen är klar.
Nuvarande projekt Ledmatris: Matrisen är nästan färdig bara lite mer mjukvara.
Förra projektet Ledsnurra v3.0: Snurran är så kallad klar och har flyttats till sidan.

Permalänk
Medlem

Får jag tag i en sån kompressor kan ni ju hälsa på min nya processorkylning...

Visa signatur

AMD X2 4200+ 2.2ghz - MSI Amethyst (HP OEM) moderkort - 2x 1gb Infinion PC3200 @ 3-3-3-8-2T - MSI 7800GTX 256mb - Raptor Gaming M2 - Koss SB45

Permalänk
Medlem

30 plattor är inte svåra att finna i tyskland...