Permalänk
Medlem

Chieftec Mesh Big Tower

Hade tänkt köpa denna bjässe och undrar om det finns något som är dåligt eller kanske lite tips på om man kanske ska modda dit ett fläkthål i taket eller nånting... Skriv vad ni vill om det här.

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=307585&view=default

Tacksam för hjälp, hittade inget när jag sökte..

Permalänk
Medlem

Re: Chieftec Mesh Big Tower

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Hade tänkt köpa denna bjässe och undrar om det finns något som är dåligt eller kanske lite tips på om man kanske ska modda dit ett fläkthål i taket eller nånting... Skriv vad ni vill om det här.

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=307585&view=default

Tacksam för hjälp, hittade inget när jag sökte..

Gillade den lådan ganska skarpt. Fina utrymme och gott om plats för HD och annat bös. Ser ut att ha även fina möjligheter för luftflöde.
Jag hade kört på det.

Permalänk
Medlem

Nån som vet några fina recensioner? Hittade inga på svenska (förutom miditower-modellen) så nån kanske har nån fin på engelska?

Permalänk
Medlem

klockren låda kan jag med erfarenhet säga, men dock om du har massa diskar så blir problemet kablarna som tar i sidan.. går dock att lösa men runda kablar i en hop blir tjock och då utrymmet mellan "dörr" och hdds inte är så stort så...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GoTaLL
klockren låda kan jag med erfarenhet säga, men dock om du har massa diskar så blir problemet kablarna som tar i sidan.. går dock att lösa men runda kablar i en hop blir tjock och då utrymmet mellan "dörr" och hdds inte är så stort så...

Hur många diskar snackar vi om?
fundrar på att köpa en jag med & jag har 5 diskar kanske bara 4 som ska in.

Visa signatur

Signatur raderad, max 2 färger (svart är en färg!). Se reglerna för mer information.

Permalänk
Medlem

då jag inte har chassit själv utan bara moddat det åt svågern så kan jag inte uttala mig om hur det blir med 4-5 diskar men man kanske ska ha det i åtanke

Permalänk
Medlem

Har man SATA diskar så funkar de fint.
Med ATA kan det bli lite bökigt.

Annars har chassit fina kyl möjligheter och gått om utryme.

Visa signatur

System: AMD 3500+ @2409Mhz . Asus A8N SLI . Club 3D Geforce 6600GT . 1024 MB Kingmax . Raptor 74Gb + WD 160Gb . Chieftec Mesh Fulltower .
Kylning: Zalman 7000Alcu . Zalman VF700Alcu . Zalman NB47J . Zalman HDDCooler x 2 . Coolermaster 120mm x 2 . Titan 120mm x2
Mods: ChieftecBTX-Layout - Routen Yrke: Elektriker

Permalänk
Medlem

Ok, nättagget som följer med då? Är det bra o tyst?

Permalänk
Medlem

Sitter med ett sånt chassi sen en tid tillbaka och kan bara säga att det är det bästa chassi jag någonsin haft Mkt plats, praktiska saker i det osv. Den enda nackdelen är isf att det är så lite plats mellan chassisidan och hårddiskarna.

Kör du med SATA måste du ha vinklade SATA-kablar. Vanliga IDE hårddiskar funkar nog bäst med en sån där flat kabel, för jag kör på en rund nu men dne måste jag stoppa mellan hårddiskarna för att den ska få plats.

Rekommenderar detta chassi varmt iaf.

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe, Intel C2Q Q9550 (TRUE/Scythe SFF21F), Corsair Dominator 2x2GB PC8500, Asus Radeon HD4870 512MB
2xSamsung HD501LJ 500GB, 1xWestern Digital VelociRaptor 300GB
Corsair HX620W, Lian-Li PC-A05B (4xNoctua NF-S12-1200), Sound Blaster X-FI Xtrememusic (Sennheiser HD555), BenQ FP241W

Permalänk
Medlem

nätagget som sitter i funkar väll men de e inte så himla tyst!? men de enade felet med lådan e ett litet utrymme vid hdd:arna och att de e 92mm fläktar !? tackar för mig

Visa signatur

There's no Irl only Afk!

Permalänk
Medlem

Vad är det för fel på att de valt att använda 92mm fläktar?

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe, Intel C2Q Q9550 (TRUE/Scythe SFF21F), Corsair Dominator 2x2GB PC8500, Asus Radeon HD4870 512MB
2xSamsung HD501LJ 500GB, 1xWestern Digital VelociRaptor 300GB
Corsair HX620W, Lian-Li PC-A05B (4xNoctua NF-S12-1200), Sound Blaster X-FI Xtrememusic (Sennheiser HD555), BenQ FP241W

Permalänk
Medlem

de e jobbit spec. om man vill ha lysande.. men de kommer fler å fler 92 mm fläktar.. min kompis som köpte ett blev Fly förbannad.! men då fanns de knappt nå 92mm fläktar att få tag i ! men visst vet alla att de sitter 2 st fläktar bakom hdd:arna 2 i sidan å 2 bak å en fram!?

Visa signatur

There's no Irl only Afk!

Permalänk
Medlem

120 skulle ha varit bättre! Du kan också om du vil spana in Coolermaster Stacker. Det är också en grymt bra och stor låda. Du kan ju kolla och se om den passar din smak/plånbok.

Permalänk
Medlem

men de sitter 2 st 120 bak en uppe å en nere (chassit e typ 2 delat)

Visa signatur

There's no Irl only Afk!

Permalänk
Avstängd

ääääh köp ett begagnat dragon istället!

Permalänk
Medlem

Jag har ett Dragon. Det är högt som få, men känns ändå rätt litet pga att det inte är så djupt.
Föreslår att du köper ett CM Stacker (det ska jag göra)