Tecken på att man spelat för mycket...

Permalänk
Medlem

det ni säger att ni gör och upplever e ju riktigt sjukt har aldrig hänt mig, det låter ju som nån hjärn skada.

om ni menar allvar(vilket jag inte hoppas) så kan ni utgöra en fara för allmänheten när ni blir äldre och fortfarande håller på med spel o blir mer o mer psykade

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Jag håller med förgående talare. Om man påverkas så mycket som många här påstår sig göra, bör man nog försöka minska den tid man spenderar framför datorn.

Permalänk

ctrl+z och ctrl+f har väl alla provat någon gång xD

Har även försökt med windowstangent+e
När jag vill byta musik på mp3-spelaren... Självklart bara köpt musik som jag har lagt in på min hdd från mina köpta skivor som en säkerhetskopia! Samt för att lättare lägga in dom på mp3-spelaren.

Visa signatur

Citera för att jag ska hitta tillbaka.

Permalänk
Medlem

när man vaknar på morgonen och ska till skolan, vänder sig om och somnar om med tanken att:
"jag kan köra en pause/restart" på dagen lite senare"

och sen gör man det hela 3 gånger innan man kommer på att det inte funkar med restart from last save IRL på samma sätt som i soul reaver...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeliMastah
annars är de väl "mogen teamflash jävla fitt n00b" ?

Oj kanske det är , Men dom är ju inte så olika heller för den delen

Permalänk
Medlem

Händer rätt ofta att när far och mor ska gå och lägga sig säger dom godnatt och jag svarar med ALT knappen intryckt.
Då börjar dom andra på vent tro jag säger det till dom

Även hänt det där med Quicksave/Quickload och CTRL+F/F3

Permalänk
Medlem

Min bror spelade CS massor. Han satt tills han somnade över tangentbordet. Kröp till sängen om han hann.

Han hade beställt WoW för att få det i tid till lanseringen i Europa. Problemet var att han inte fick det.
Pappa skulle lugna ner honom med då hämtade han en kniv och skar pappa i handlederna. Sparkade ner honom på marken och hoppade på honom.

Idag sitter han på ett vård ställe i Kalix.

Tänk det det när ni sitter. Den som säger att spel inte gör en aggresiv har helt fel. Visst det drabbar inte alla men många.

/En halv bror.

Visa signatur

Liten nisse dator hittar, och i denna de nu tittar. Nisse flexskiva vill vara, då datorn fil på honom spara.
Nisse inget skrivskydd har, så nisse slutar sina dar.

Permalänk
Medlem

När man ser lådor eller lyktstolpar så försöker man slå i marken med shiftnyckel i hopp om att hitta bolts (Ratchet & Clank)

när man spelat för mycket bilspel och sen ska köra på riktigt tänker man: oj bra körkönsla och finkantutjämning

Visa signatur

Compaq suger

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malvack
Min bror spelade CS massor. Han satt tills han somnade över tangentbordet. Kröp till sängen om han hann.

Han hade beställt WoW för att få det i tid till lanseringen i Europa. Problemet var att han inte fick det.
Pappa skulle lugna ner honom med då hämtade han en kniv och skar pappa i handlederna. Sparkade ner honom på marken och hoppade på honom.

Idag sitter han på ett vård ställe i Kalix.

Tänk det det när ni sitter. Den som säger att spel inte gör en aggresiv har helt fel. Visst det drabbar inte alla men många.

/En halv bror.

Du tror inte han hade en psykisk sjukdom redan innan, och att spelen bara var en av de saker som utlöste det?

/En hel bror.

Visa signatur

(\ /)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Han suger.

Permalänk
Medlem

Att trycka in "bind-knappen" i Ventrilo har väl hänt allt för många gånger. Spelade alldeles för mycket, samma med CTRL+C sen CTRL+V och CTRL+F, och till CTRL+Z när man skrivit fel. Och att man försökt ta saker utanför datorn med hjälp av musen(detta oftast efter ett LAN eller något dylikt så man är jättetrött).

Har nu inte upplevt något av detta på ett flertal månader. Dragit ner på tiden vid datorn ganska rejält.

Visa signatur

Death is just a lame excuse to lay still and do nothing.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Du tror att gymnasiet är en usel uppföljare till Resident Evil

Den var fan bra

Permalänk

Tecken på att man spelat för mycket Tekken?

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!

Permalänk
Medlem

har hänt att jag försökt vända mig om genom att dra runt musen .... sen hade jag en förmåga att hålla in knappen för att prata i ventrilo när jag pratade med någon i rummet ;D

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
det ni säger att ni gör och upplever e ju riktigt sjukt har aldrig hänt mig, det låter ju som nån hjärn skada.

om ni menar allvar(vilket jag inte hoppas) så kan ni utgöra en fara för allmänheten när ni blir äldre och fortfarande håller på med spel o blir mer o mer psykade

Det är knappast konstigt att man råkar göra saker som försöka trycka ctrl-z eller något liknande IRL om man suttit väldigt mycket vid datorn osv. Det är absolut inget fel på personen, det är bara att hjärnan är trött och fått en vana att när han skrivit fel så ska han göra just den kombinationen med knapparna.

Som igår på jobbet, jag fick jobba över ett tag eftersom att allt krånglade, jag jobbade 11 timmar i sträck och den sista timmen började jag göra saker automatiskt: Jag la i lådor i maskiner som vi inte haft igång på hela veckan, jag vände mig om och skulle fixa fel som inte fanns där osv. Min hjärna var helt enkelt trött och ville vila, samma sak när man spelar för mycket hjärnan blir trött och börjar "hallucinera".

Sen att man utgör en allmän fara är knappast troligt, även om jag spelar CS konstant i en vecka och får ryck att jag måste skjuta så fort som möjligt när någon kommer runt ett hör så kommer jag troligen ändo inte ha nån tillgång till en ak eller awp eller något annat sorts vapen heller.

Om man då istället har införskaffat ett vapen, planerat och get sig ut och skjutit folk, då har man en störning redan och det är fan inte spelets fel att man går ut och skjuter.

Permalänk
Medlem

...när du möblerar om rummet och sedan inte blir nöjd, går ut ur rummet och går in igen och hoppas att allt är tillbaka på sin ursprungliga plats

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk
Medlem

Sitta och prata i telefon framför datorn inte så smart.
Man tycker man att man hör dåligt i telefonen,så tar man och höjer på datorn.
Hänt mig många gånger

Permalänk
Medlem

När man säger "welcome to duty" i stället för "god morgon" till flickvännen.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk

Re: Tecken på att man spelat för mycket...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
När man ser nån på stan och för en bråkdels sekund försöker skriva /wave. Gäller även i spel som t.ex. BF2.

När man tänker "Bäst att köra en quicksave innan jag gör det här", IRL.

När man funderar på att byta till tredjepersonsvy för att se ur en annan vinkel, IRL.

När man för en sekund börjar titta runt om helikoptern har spawnat i Ironforge.

Någon dyker upp runt en hörna och första tanken är att snabbt sätta headshot med lightning gun. Sekunden efter tar man sitt förnuft till fånga och tänker "Nä, shit, det är ju en friendly!". Sekunden efter DET inser man att man inte spelar...

EDIT: Kan väl tillägga att dessa är inte bara som jag hittar på, de har faktiskt hänt mig.

de sog ju ratt hart

Och om det har hant dig sa ar du liiite pa gransen att bli galen.
och till er andra som gor lite konstiga saker SOK HJALP! Arligt.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
När man säger "welcome to duty" i stället för "god morgon" till flickvännen.

vad har det med spel att göra....?

Visa signatur

något fyndigt, alt. en skrytbeskrivning på min dator

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cognitive D
vad har det med spel att göra....?

I BF2 sager spelet "Welcome to duty commander"

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

Om någon här verkligen är seriös så borde dom nog låsas in så snabbt som möjligt, men som tur är så tror jag inte att ni är det ^^ ......eller....?

Visa signatur

Antec SONATA Silent Piano-Black | Antec NeoPower 480watt | Asus A8N-SLI Deluxe nForce4 SLI | 2 x Geil 1024 | 2 x Hitachi Deskstar 14R9248 7K250 160Gb | LITE-ON CD-RW | Samsung DVD Dual-Layer | Leadtek WinFast PX6800 GT GeForce 6800GT 256Mb DDR3 | Zalman CNPS7700-AlCu cpu-cooler 120mm | Zalman VF700-CU Grafikkortskylning | AMD Athlon64 4000+ Hyper Transport |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JomM
Om någon här verkligen är seriös så borde dom nog låsas in så snabbt som möjligt, men som tur är så tror jag inte att ni är det ^^ ......eller....?

Ska folk låsas in för att dom blir vana vid något?

Permalänk
Medlem

har varit med om att man vill pausa en stund för att hinna se allting innnan man går vidare...
har ibland tyckt att gator och väggar mm har haft dåliga texturer...
har försökt strafe-hoppa för att komma fortare fram... det funkade inte...

också lite datorrelaterat...

*man pratar med sina kompisar/föräldrar/släktingar i förkortningar brb, ffs, fu, omfg osv osv...
*man försöker visa olika känslor genom att försöka föreställa smileygubbar..,

Permalänk
Medlem

Jag brukar hålla inne min Hotkey till Ventrilo när jag snackar i tele..

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MackeMan
Händer rätt ofta att när far och mor ska gå och lägga sig säger dom godnatt och jag svarar med ALT knappen intryckt.
Då börjar dom andra på vent tro jag säger det till dom

Även hänt det där med Quicksave/Quickload och CTRL+F/F3

Haha, jo det har hänt för mig med. Förutom att jag använder capslock istället för alt

Visa signatur

1,2,3 på händerna stå.

Permalänk
Medlem

hmm kan erkana en sak nar man spelar natt spel a anvander ventrilo sa kommer polaren a fragar vad gor du eller natt liknande sa haller man in prat knappen...:)

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Willhelm, CTL+C (?) eller bara väldigt tråkigt?

Visa signatur

Antec SONATA Silent Piano-Black | Antec NeoPower 480watt | Asus A8N-SLI Deluxe nForce4 SLI | 2 x Geil 1024 | 2 x Hitachi Deskstar 14R9248 7K250 160Gb | LITE-ON CD-RW | Samsung DVD Dual-Layer | Leadtek WinFast PX6800 GT GeForce 6800GT 256Mb DDR3 | Zalman CNPS7700-AlCu cpu-cooler 120mm | Zalman VF700-CU Grafikkortskylning | AMD Athlon64 4000+ Hyper Transport |

Permalänk
Medlem

Aldrig upplevt några "bi-effekter"...

Permalänk
Medlem

tekken på att man spelat för mycket, huh? läser en gång till...

Permalänk
Medlem

Man går runt och hugger sönder buskar i parken för att hitta diverse värdesaker.

När man brutit benet så ligger man på sjukhuset och skriker efter "potions".

Man går in i andras hus och "lootar".

När man är utomlands och vill hem, så försöker man använda en "town portal"

Man gnäller på CSN för att de inte ger en GP i stället för kronor.

Man sätter upp lägreldar mitt i städer för att "resta".

Visa signatur

Main: i5 6600k|ASUS Z170-P|Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4
WindForce GTX970| 500GB evo850|Phanteks Enthoo EVOLV

Retro: S939 A64 venice 3000+@2826mhz|ASUS A8N-E|PoV 7800GT|1024mb Corsair XMS 450mhz|Aspire 520w