Permalänk

Tagan .. skillnad?

Jag ska köpa ett tagan ~480w i slutet på denna månad och vill veta ..vilen skillnad det är på

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=308880&cks=PRL

och

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=308883&cks=PRL

vad är skillnaden och vilket ska jag ta ? är båda lika tysta ?
vad kan jag köpa dom billigast? vart får jag snabbast leverans? vart kostar det inst med frakt ? ja jag kan ställa frågor i all oendlighet men ni kan ju börja me det där tack på förhand

mvh/mathias

Permalänk
Medlem

den ena har pci express kontakter

Visa signatur
Permalänk

ok.. nån mer skillnad på de bägge

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kadafi
den ena har pci express kontakter

Fel, båda har PCI-express kontakter numera. Ifall icke 2force har eller inte vet jag inte dock.

Annars den största skillnaden är att 2force versionen har 2 stycken 12V linor, och att man kan själv välja ifall man vill ha det eller bara en enkel 12V lina.
Ljudnivå tror jag är lika.

Permalänk

tack så mycket för det välutvecklade svaret dåblir det de dyrare då

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karagoth
Fel, båda har PCI-express kontakter numera. Ifall icke 2force har eller inte vet jag inte dock.

Annars den största skillnaden är att 2force versionen har 2 stycken 12V linor, och att man kan själv välja ifall man vill ha det eller bara en enkel 12V lina.
Ljudnivå tror jag är lika.

Varför skulle man vilja ha 2 st 12V linor?

Permalänk
Medlem

För att man har en 12voltslina till moderkortet (processorn) och en till resterande komponenter.
Detta leder till att då processorn går från 0% load till 100% load kan det blir så att resterande komponenter inte får tillräckligt med ström precis under det ögonblicket och fungerar felaktigt.

Ta 2force modellen, den stödjer ATX 2,01, vilket är en ny standard, där just 2st 12voltslinor är ett måste. Det är också krav på effektiviteten vilket leder till att det (generellt sett) blir mindre spillvärme i ett ATX 2,01 agg. (Kan ju skilja mot de bästa gamla aggen, jämfört med det sämsta ATX 2,01). Men som regel är det bättre effektivitet, alltså att den största delen av strömmen som kommer in, kommer ut till komponenterna utan att nått förloras i kablar etc.

//fog

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk

Tack då beställer jag 2force då

Permalänk
Medlem

No problems :). Har själv beställt ett nytt Chieftec chassi med 410W nätagg ATX v 2.01 för att jag själv behövde ett. Så man satt och forskade lite innan, alltid bra om man kan dela med sig av sin info

//fog

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux