Min rigg är kass, behöver inskaffa bord och stol, hjälp!

Permalänk
Medlem

Min rigg är kass, behöver inskaffa bord och stol, hjälp!

Hej, min dator rigg(hörna) är väldigt kass, bordet är för högt, stolen för låg, kan varken sänka eller höja något ut av det.
Möblera kommer säkert förra andravärlds kriget, jag spelar mycket spel, vill ha en schyst dator stol med armstöd i lagom höjd
och ett ganska brett och lagom långt bord där det får plats
Crt skärm, tangent bord,mus och 2 små högtalare, någon som
har tips på speciela möbler i skåne(helst nordvästra)
kom gärna med tips och bilder, tack för alla svar.

MVH

Permalänk
Medlem

Jag använder ett sånt här, tycker det är bra.

http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?...

Stol har jag lite sämre koll på. Det bordet finns vänt åt andra hållet med.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem

Har också ett Galant bord, dock med andra stödben så det ser snyggare ut

kan verkligen rekommendera det bordet, det finns två tillsatser du kan skruva på, till dem kan du köra upphängningsanordning så du kan hissa upp datorerna

Permalänk
Medlem

den här är också bra www.jysk.se och billigt

Visa signatur

------------------------------

Permalänk
Avstängd

Finns det Galant-bord där benen inte "sticker ut" från bordsytan? Jag skulle behöva ett nytt bord och det är såg bra ut, förutom benen då. Jag känner på mig att de kommer vara i vägen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klingon
Finns det Galant-bord där benen inte "sticker ut" från bordsytan? Jag skulle behöva ett nytt bord och det är såg bra ut, förutom benen då. Jag känner på mig att de kommer vara i vägen.

Det finns T ben också, men jag tyckte dom verkade vara drygare än dom benen som är snea. Rekommenderar också galant bordet, fast gärna med en extra skiva så man får lite mer yta :).
Sen hade ikea en trevlig stol också, dock hittar jag den inte nu, men köp ingen stol från jysk, bara skrot som går sönder efter ett tag.

Visa signatur

mAngAn_

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAngAn_
Det finns T ben också, men jag tyckte dom verkade vara drygare än dom benen som är snea. Rekommenderar också galant bordet, fast gärna med en extra skiva så man får lite mer yta :).
Sen hade ikea en trevlig stol också, dock hittar jag den inte nu, men köp ingen stol från jysk, bara skrot som går sönder efter ett tag.

Håller själv på att kolla på galant bord. Men hur menar du med benen? Tycker att T benen verkar snyggare, men dom kostar ju extra....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Getto
den här är också bra www.jysk.se och billigt

Bra... nja... billigt... inte i förhållande till kvalitet!

Permalänk
Medlem

Jag är hur nöjd som helst med IKEA's datorboard "Jerker:
http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?...

Rymmer mycket prylar och sladdar.

Visa signatur

I am not a politician and my other habits are also good.

Permalänk
Medlem

Tack alla, specielt NoAim!, har nu bestämt mig för det datorbordet du visade och en annan ikea stol!, skall inskaffas så tidigt som möjligt

stolen :http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?...

MVH

Permalänk
Medlem

har också Galant skrivbord ... med den minsta "halvmåne skivan" till den ... som du ser på bilderna har jag satt den på högersidan ... stolen är en Ullman och väldigt bekväm ... kanske lite ful men bekväm ...

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk

Fick tag i ett höj-och-sänkbart Galant-underrede på Ikeas fyndhörna, ~2000 istället för ~5000, mycket trevligt. Har det upphissat hela dagarna och har nu under de åtta månaderna jag haft det haft suttit med stol vid det två gånger. Riktigt skönt att stå faktiskt, lite jobbigt i början men nu har man vant sig.

Permalänk

Hmm funderar på ett rakt galant som är 160x80..... Vad tjänar jag på att ta rundningen?
Mitt skrivbord ser ut så här just nu.

Men rundningen i vänsterhörnet så för inte det plats utan sticker ut i dörren.... Får nog bli ett rakt galant, sen så funderar jag på att antingen köpa en bra beg kontorstol typ kinarps eller så köper jag en racing stol till en bil och moddar den på en vanlig snurrstol....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Håller själv på att kolla på galant bord. Men hur menar du med benen? Tycker att T benen verkar snyggare, men dom kostar ju extra....

Jag har för mig att man fick lov att ha några balkar eller vad det var under bordet som var ivägen istället på T benen.

Visa signatur

mAngAn_

Permalänk
Medlem

Om du vill sitta riktigt bra framför datorn så kan jag rekommendera att göra ett sånt här bygge:

http://paintedover.com/uploads/show.php?loc=18&f=datorstol.jp...

Det är en recarostol från en opel omega och en bottendel från en billig ikea-kontorsstol. Man sitter bra vill jag lova.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAngAn_

Jag har för mig att man fick lov att ha några balkar eller vad det var under bordet som var ivägen istället på T benen.

Ok då blir det a ben, tycker nu efter att ha kollat på dom att dom är snyggare

Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Om du vill sitta riktigt bra framför datorn så kan jag rekommendera att göra ett sånt här bygge:

http://paintedover.com/uploads/show.php?loc=18&f=datorstol.jp...

Det är en recarostol från en opel omega och en bottendel från en billig ikea-kontorsstol. Man sitter bra vill jag lova.

Precis ngt liknade som jag har tänkt mig...

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

http://www.kinnarps.se/v2/sweden_v2.nsf/06_6_8000_large.jpg

sån där sitter jag med på jobbet, finfin och skön stol..skulle gärna köpa en hem också

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
http://www.kinnarps.se/v2/sweden_v2.nsf/06_6_8000_large.jpg

sån där sitter jag med på jobbet, finfin och skön stol..skulle gärna köpa en hem också

Hehe, är väl nästan toppmodellen det där.
Den kostar väl närmare 8000 också, iaf över 5000 om jag minns rätt.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Hehe, är väl nästan toppmodellen det där.
Den kostar väl närmare 8000 också, iaf över 5000 om jag minns rätt.

Men den är bra

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk

Jo, tror jag säkert.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
http://www.kinnarps.se/v2/sweden_v2.nsf/06_6_8000_large.jpg

sån där sitter jag med på jobbet, finfin och skön stol..skulle gärna köpa en hem också

Jo ja tackar jag... de där stolarna är rätt bra

Permalänk

Jo dom är sköna... Är bestämt att jag ska köpa ett galant bord nu... får se hur jag löser det med stol.... Någon som vet ett ställe som säljer beg skrotdelar för ok priser.. Våran skorto skulle ha 4000:- för ett skin säte och 2000:- för ett vanligt. Vilket jag ser som dyrt, för 4000:- får jag en schysst ny racing stol... Har kollat på kinnarps stolar men dom är ruskigt dyra och har inte råd att lägga ut en sån summa på en stol just nu...

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nokia6230
Bra... nja... billigt... inte i förhållande till kvalitet!

Absolut inte.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk

Dom är väll ett bra exempel på man får vad man betalar för.... Någon som vet en butik som säljer beg kontorsstolar för humana priser? har kollat men dom flesta har bara dragit max av 20% av ny priset fast dom är beg... Gärna en butik i sthlm

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
Absolut inte.

vad menar du håller du med eller tvärtemot?

Permalänk
Medlem

gå till skroten, be om att få/köpa deras finaste bil stol
ta eller fixa en gammal stols ben,rull sak, och montera och
KÖR HÅRT½!

Permalänk

Jo ska nog göra det. någon som vet vad som är rimligt att betala för en halvskinns stol från en volvo 850/55 eller en saab 9000? Fick pris av ett ställe frö sab stolarna och då var det 4000 för skin och 2000 utan skin...

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nokia6230
vad menar du håller du med eller tvärtemot?

Sorry.. jag håller med. Jysk håller inte måttet pris vs. kvalitet.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk

Jo jysk suger. Visst billiga priser men dom har inte samma kvaliet. Provade en stol på ikea för 700:- och en likande stol på jysk för 1600:- stolen från ikea var mera stabil och hade bättre kvalitets känsla. Så ska ni ha bra pris i förhållande till kvalitet så är det ikea som gäller.....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Jo ska nog göra det. någon som vet vad som är rimligt att betala för en halvskinns stol från en volvo 850/55 eller en saab 9000? Fick pris av ett ställe frö sab stolarna och då var det 4000 för skin och 2000 utan skin...

Stol från en Saab måste va de bästa. Grymt sköna brukar dom vara