Permalänk

Hjälp! Hur nollställer man bios?

Hej
Råkade trycka in nån inställning i bios för en stund sen och nu blir det ingen skärm när jag startar datorn och den låter som en j**la abulans...:(. Har hört att man kan nollställa moderkortet med nån jumper, men jag hittar den inte. Har också hört att man kan ta ut batteriet en stund, men vilket är batteriet? Snabba svar uppskattas :(.

Permalänk
Medlem

Finns bara ett batteri på moderkortet. Ett litet knappcellsbatteri ungefär som du har i klockan men lite större. Jumpern finns också på moderkortet, svårt att säga var eftersom jag/vi inte vet vad du har för moderkort. Du får helt enkelt kolla i manualen eller på tillverkarens hemsida

Permalänk
Medlem

Sitter en jumper cap för att nolla din bios kolla i din manual
(sitter i regel 3 stift nära batteriet med en sk jumper cap på 2 av dessa flytta över )

Visa signatur

Intel i7 9700K @ 4900MHz LGA 1151
MSI MPG Z390 GAMING EDGE AC
CORSAIR VENGEANCE RGB PRO DDR4 2X8GB 3000MHz
MSI GAMING X RTX 2070
M.2 970 EVO 500. 860 QVO 1TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _2FST_
Finns bara ett batteri på moderkortet. Ett litet knappcellsbatteri ungefär som du har i klockan men lite större. Jumpern finns också på moderkortet, svårt att säga var eftersom jag/vi inte vet vad du har för moderkort. Du får helt enkelt kolla i manualen eller på tillverkarens hemsida

Tror jag hittade batteriet... nu ska vi se... *Går och testar.

Det funakade!!!!:D. Tack sååå mycket!!!!!!! (Fick Mega panik) Lev väl ;).

Edit: Du med sVe!:D

Permalänk
Skrivet av Shadowhunter-[Da:

Tror jag hittade batteriet... nu ska vi se... *Går och testar.

Det funakade!!!!:D. Tack sååå mycket!!!!!!! (Fick Mega panik) Lev väl ;).

Edit: Du med sVe!:D

Jag har en annan bekymmer..min fastnar i boot läge. Jag kommer inte åt bios heller

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av holyman121:

Jag har en annan bekymmer..min fastnar i boot läge. Jag kommer inte åt bios heller

Skickades från m.sweclockers.com

Gör samma sak? Ta loss batteriet och sätt i det efter några minuter?