Blev hattrick supporter, hur ska jag göra?

Permalänk
Medlem

Blev hattrick supporter, hur ska jag göra?

Jag blev precis hattrick supporter i 3 månader, ska kosta 56 kronor. Jag valde att jag skulle betala med bankkort, trodde först att pengarna skulle dras av från mitt konto direkt. Men det verkar som om dom inte gjorde det för jag ska betala inom 10 dagar och jag kan betala från internetbank eller annat fördelaktigt sätt att överföra pengarna. (Har ingen internet bank).
Finns det ett formulär på banken man kan fylla i? Några saker som jag ska fylla i har jag ingen aning om vad det är för något, är det ett vanligt formulär som ligger framme eller? T.ex. plusgiro, IBAN, swiftcode, referensnummer.
Jag är lite nervös för jag har inte gjort något sånt här förut Och vill inte göra fel, därför jag frågar er.
Mycket tacksam för svar!

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Medlem

Jag e hattrick supporter och jag betalar alltid med mitt visa kort.. funkar klockrent.

Du får ju 2 val:

Kreditkort
Trygg och säker kreditkortsbetalning genom GlobalCollec

och

Banköverföring
Överför pengar från ditt bankkonto

Valde du banköverföring så står det så här:

Citat:

Om du önskar betala genom direktdebitering väljer du detta betalningssätt och klickar sedan på "Fortsätt". Fyll därefter i dina personliga uppgifter och i förekommande fall dina kontouppgifter. Dessa används av oss för att identifiera din betalning. Kontrollera dina uppgifter ordentligt innan du klickar på "Bekräfta". Följ de vidare instruktionerna på nästa sida. Här får du reda på hur du kan betala. Du får också reda på mottagande bank och kontonummer samt det referensnummet som ska inkluderas i betalningen. Du kan nu betala genom din internetbank, via postgiro, privatgiro eller genom att gå till en bank och betala där.

Alltså kan du gå in på en bank och be dom hjälpa dig att betala. Ta med uppgifterna du fått från Hattrick så löser det sig.

Jag kan dock rekomendera att använda bankkort nästa gång. Mycket smidigare.

Permalänk
Medlem

IBAN och swiftadress behövs när man ska hålla på med utländska banker.
Bara att ringa din bank så fixar dom fram det.

Permalänk
Medlem

Tusen tack för svaren!
Jag vet at det blir kreditkort, men min pappa var inte hemma så jag kunde inte använda det. Kan man göra mitt vanliga bankkort till ett kreditkort föresten?

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Farner
Tusen tack för svaren!
Jag vet at det blir kreditkort, men min pappa var inte hemma så jag kunde inte använda det. Kan man göra mitt vanliga bankkort till ett kreditkort föresten?

Det kan man men det är andra regler för "kreditkort" än för bankkort.
Många kallar de kreditkort trots att man inte har kredit på kortet.
Visa eller MasterCard är det som man kan betala med på nätet där de tar kort så något av det ska du ha. I min bank, seb, måste man vara 18 för att få Visa.

Det är bara att skicka in en ansökan, vilken bank har du?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nisslass
Det kan man men det är andra regler för "kreditkort" än för bankkort.
Många kallar de kreditkort trots att man inte har kredit på kortet.
Visa eller MasterCard är det som man kan betala med på nätet där de tar kort så något av det ska du ha. I min bank, seb, måste man vara 18 för att få Visa.

Det är bara att skicka in en ansökan, vilken bank har du?

Föreningssparbanken har jag (igentligen Skurups sparbank, men dom samarbetar) Är föresten bara 16, 17 blir jag i Augusti.
EDIT: Här hittade jag något, men står inget om någon åldersgräns. http://www.fsb.se/sst/inf/out/infOutWww/0,,25422,00.html

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Farner
Föreningssparbanken har jag (igentligen Skurups sparbank, men dom samarbetar) Är föresten bara 16, 17 blir jag i Augusti.
EDIT: Här hittade jag något, men står inget om någon åldersgräns. http://www.fsb.se/sst/inf/out/infOutWww/0,,25422,00.html

Jag kollade lite i villkoren och de verkar inte ha någon åldersgräns.
http://www.fsb.se/sst/www/inf/out/fil/0,,112804,00.pdf

Gå in på ett kontor och snacka med dem om det.
Visa är otroligt smidigt.

Handlar ofta med mitt kort på nätet och i affären är det väldigt skönt att slippa kontanter.

Permalänk
Medlem

Betalkort är Visa osv... Åldersgräns kan dom ha, annars brukar dom ha en spärr som säger att du måste ha en fast inkomst eftersom betalkort kostar en liten summa per månad. Däremot borde dina föräldrar kunna gå i borgen för dig

Permalänk
Medlem

Mitt kort kostar 250 om året. Tror jag nog de flesta klarar av
De snackade om inkomst hos mig med men jag pluggade ju när jag var 18.
Ansökte på nätet och det kom hem trots att jag inte hade fast inkomst.

Permalänk
Medlem

Dom var inte så hårda mot mig heller men det stog iaf på pappret när jag ansökte om det att man var tvungen att ha en fast inkomst

Permalänk
Medlem

Okej det låter bra För höra med pappa imorgon, så får jag vi se vad han säger

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Hedersmedlem

Offtopic rensat.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion