Begagnat från komplett??

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av *{c2c}*
Möjligheten finns ju, men jag tvivlar.
Det var inte samma låda som jag fick tillbaka & på lådans kant stog det
moderkortets namn nr + Demo x.
MSIs egna rundade kablar som jag skicka var inte heller mer, istället
ett par platta Asus kablar + annat lull lull som skickade med & inte fick tillbaka.

Var inte dig jag mednade utan trådskaparen.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Grejen är väl den att Komplet vägrar en att återlämna grejer på öppet köp om man har brutit den antistatiska påsen så hur dom kan ha skickat tillbaks en använd vara är ju lite konstigt.

Om dom nu inte har kollat det bara men då kunde dom ju handskats liiite försiktigare med kortet eller gjort rent det efter att det testats.

Permalänk
Medlem

ja men vad ska kunden säga som fått ett trasigt grafikkort då ?

Permalänk
Medlem

Kan upplysa om att jag var på komplett i dag och visade dom bl a, märken efter den gamla fläkten(den med 2st), dom hade satt på den nya typen(den med 1st fläkt), det fanns alltså skruvspår av den gamla fläkten + att limmet som håller ledningen till den gamla fanns kvar, tittade man på kortet i genomskärning, kunde man se att dom skruvat på den nya fläkten för hårt, vilket resultera i att kortet var aningens böjt.

Som sagt, han tittade på detta och konstaterade att så ska det inte vara, givetvis ska du ha ett NYTT kort. Jag tackade för mig, och kan bara hoppas på det bästa när det nya kommer.

(bemötandet jag fick var bra, och jag känner mig nöjd tills vidare.)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
ja men vad ska kunden säga som fått ett trasigt grafikkort då ?

Om du menar mig så är det reklamation som gäller.

Permalänk
Medlem

Nej jag menar allmänt om jag köper en vara och den visar sig vara trasig inte fan ska jag få en begagnad skit produkt tillbaka ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Nej jag menar allmänt om jag köper en vara och den visar sig vara trasig inte fan ska jag få en begagnad skit produkt tillbaka ?

det skulle jag aldrig gå med på iaf, har man köpt nytt och det inte fungerar så ska man självklart få ett NYTT kort tillbaka, och inte ett begagnat.

Permalänk
Medlem

Nja det beror på hur gammal produkten är när du reklamerade den men generellt verkar det vara upp till en vecka som man får en ny tillbaks annars kan man få en reparerad produkt vilket man inte kan säga något om till affären även om man kan tycka att man borde få en ny tillbaka.