Begagnat från komplett??

Permalänk
Medlem

Begagnat från komplett??

Lämnade in mitt nya gainward 6800gt gs för att ena dvi och tv-out inte fungerarde vid leverans, fick hem ett nytt(som jag trodde var nytt) grafik-kort idag, innan jag öppnar paketet så ser man att den guldfärgade plomberingen är halvt loss, öppnar paketet och tar ut grafik-kortet ur esd-påsen, märker en j***a massa fingeravtryck på den silvriga plattan som håller fläkten, det är ju ganska uppenbart att kortet är begagnat.

Nu undrar jag om det finns någon mer här på forumet som varit med om samma svineri från komplett?

Jag ska ju givetvis lämna tillbaka det och begära ett nytt grafik-kort. jag betalar inte närmare 4000:- för sketet beg kort.
(BLIR SÅ J***A FÖRBANNAD)

Permalänk
Medlem

Men snälla du har inte tänkt på att människor jobbar med kortet innan de skickar ut det?
Edit-> Dvs i fabriken

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Det kanske var ditt Gainward 6800GT GS som dom hade lagat

Visa signatur

Ja, jag har också hård vara.
Är du inte dum, har du inte otur när du tänker är du troligtvis totalt hjärndöd.

Permalänk
Hedersmedlem

Skickar du in ett begagnat kort kan du inte kräva att få tillbaka ett nytt kort. Det är bara när man köper ett nytt kort som man kan kräva det.

Så enligt mig har Komplett inte gjort något fel alls.

*tråd flyttad*

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Klart kortet var nytt, jag köpte det nytt testade om det funka med 2 skärmar, det gjorde det inte. Givetvis ska jag ha ett nytt kort, eftersom jag skickade tillbaka ett nytt icke fungerande kort ??

(sedan jobbar man inte utan någon typ av hand-skydd när det gäller ny elektronik)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zonyk
Men snälla du har inte tänkt på att människor jobbar med kortet innan de skickar ut det?
Edit-> Dvs i fabriken

Antagligen har du aldrig varit i ett företag som håller på med elektronik,
de har speciella små fingerhandskar på sig under hela processen.
Ingen tar i något med sina bara fingrar.

Permalänk
Medlem

Detta skulle jag kört efter.

/¨¨Behåll det /¨¨Nej /¨¨Några som helst fel? /¨¨Ja \__Ja Funkar kortet \__Lämna tillbaka det \__Nej \__Lämna tillbaka det

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryden
Detta skulle jag kört efter.

/¨¨Behåll det /¨¨Nej /¨¨Några som helst fel? /¨¨Ja \__Ja Funkar kortet \__Lämna tillbaka det \__Nej \__Lämna tillbaka det

Vore det enklaste, men samtidigt känns det bättre om man vet att kortet är nytt, kunde ju lika gärna köpt ett begagnat istället. Har jag betalat för nytt ska jag ha nytt, inte nått som andra har fingrat på, jag är sådan när det gäller all sort av elektronik-inköp. Jag vet hur känsliga komponenter kan vara, känns inte bra och veta att någon har fingrat på grejerna, förutom dom på fabrik.

Permalänk
Medlem

får man hem ett kort som inte fungerar direkt räknas det som DOA (Dead On Arrival) då är det självklart att man kan kräva ett nytt kort tillbaka...

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk
Medlem

Antagligen har du fått ett kort en annan har lämnat in genom sin Ångerrätt. Eftersom företagen i Sverige är skyldiga enligt distanslagen att ha ångerrätt, så får också företagen sälja korten som nya igen. Det är bara att acceptera, det är säkerligen testad för att funka 100% och du har ju full garanti så.

Permalänk
Medlem

Fan vad komplett.se ska krångla nuförtiden... Först deras jädra semesterplanering och nu detta.

Givetvis ska han ha ett nytt kort om det första kortet INTE fungerade, ja det ÄR svineri av komplett att ta ut 4000 kronor för ett beg kort (och det är vad de har gjort eftersom det första kortet var defekt). Jag hade ringt och gormat och hade de vägrat skulle jag försökt häva köpet och gått till en annan butik, sånt skit tolererar iaf inte jag.

Stå på dig!

Permalänk
Avstängd

Jag hade varit fly forbannad, sjalvklart ska du ha ett nytt kort inget javla drabbel med begagnat prylar.

Permalänk
Medlem

JUpp visst ska man få ett nytt tillbaka om du köpt nytt inget snack om saken, de börjar slarva nu som fan har jag märkt eller dom flesta här inne

Permalänk

En fråga bara varför börjar alla klaga på forumet istället för att ringa deras support? Deras sommar jobbare verkar ha klnantat sig rejält mycket nu under sommaren....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Ring upp komplett och diskutera saken med dom, självklart ska du inte ha ett beg-kort istället för det som var sönder.
Det är sommartider och kanhända att det är vikarierande personal

Visa signatur

1. AMD Athlon XP 2600+@2227 | GT Silent Breeze | ASUS A7N8X | 1536MB TM PC3200 | Radeon X800XL | Raid 0 500Gb + 380Gb HD
2. AMD AthlonXP 2100+@2403 | Spire Falconrock II | Abit NF7 v1.2 | 512Mb TM PC2700 | Maxtor 80Gb | Radeon 9500

Permalänk

Alla kräver att det ska vara öppet köp, men ingen vill ha grejerna som folk lämnar tillbaka när de utnyttjar detta. Blir ju rätt ohållbart för affärerna då ^^

Visa signatur

Q(^_^Q)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sideshow bob
Alla kräver att det ska vara öppet köp, men ingen vill ha grejerna som folk lämnar tillbaka när de utnyttjar detta. Blir ju rätt ohållbart för affärerna då ^^

Håller med dig.....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sideshow bob
Alla kräver att det ska vara öppet köp, men ingen vill ha grejerna som folk lämnar tillbaka när de utnyttjar detta. Blir ju rätt ohållbart för affärerna då ^^

Mig veteligen så är det öppet köp vid obruten förpackning(känslig elektronik), men har man brutit förpackningen så är det ju upp till företaget vad man gör åt det. Om man sedan försöker sälja det som nytt, tycker jag man går över gränsen. (gör inte saken bättre när man försöker dölja att det inte är sprillans)
Varför jag skriver i detta forumet är för att jag blev förbannad igår när jag fick tillbaka kortet, klockan var efter 17:00, och jag ville veta om någon annan varit med om samma typ av utbyte.

Permalänk
Medlem

Om kortet fungerar fattar jag inte vad du klagar på. De kanske har testat nytt kort för att du inte ska få ett kort med samma fel igen.

I alla fall så ska du vara nöjd om det fungerar och inte gnälla i onödan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A1200
Om kortet fungerar fattar jag inte vad du klagar på. De kanske har testat nytt kort för att du inte ska få ett kort med samma fel igen.

I alla fall så ska du vara nöjd om det fungerar och inte gnälla i onödan.

Visst fungerar det, men ska jag gå efter den logiken, kunde jag ju lika gärna köpt begagnat, eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av V1King
Visst fungerar det, men ska jag gå efter den logiken, kunde jag ju lika gärna köpt begagnat, eller?

Det beror ju på om garantitider och sånt spelar nån roll för dig.

Du lär ju ha garantitid på detta kortet från det datumet du köpte ditt första, oavsett om detta är 6 månader gammalt, det hade du inte haft på ett begagnat.

Jag förstår inte heller problemet, funkar kortet så spelar väl ett par fingeravtryck ingen roll.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem

Man kan ju inte veta hur personen innan har hanterat kortet.
Kanske inte hade ESD arband eller så, och då kan man lyckas sabba grejer fast de kan funka en tid fram men sen plötsligt dö.

Håller mig dig att man ska inte få ett beggat kort om man köper ett nytt, isåfall tycker ajg att de ska lägga det under deras demo avdelning och sälja det för någon hundring billigare.
Annars kan man lika gärna köpa ett beggat från början och kanske få det billigare.

Visa signatur

http://www.mobilabredband.se/ Forum för mobilabredband.

Permalänk
Medlem

Man betalar väl inte närmare 4000 kronor för ett kort som någon klåfingrig 14-åring kanske tafflat runt med eller?

Precis som med många andra varor (tex bilar) sjunker värdet såfort man rullar ut bilen ur butiken eller öppnar kortet i kartongen. Som att du går och köper en ny V70 för 250k sedan får en beg som är värd kanske 200k som bäst då den redan har varit utanför butiken en gång.

Bara en tanke.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OTTO
Annars kan man lika gärna köpa ett beggat från början och kanske få det billigare.

Men han har ju kvar garantin. Det är ju det som spelar roll som NoAim säger. Var kortet har vatt innan spelar väl ingen roll om det funkar och har får ett nytt om det går sönder.

Permalänk
Medlem

men om det nu pajjar senare så har du ju ändå garanti, så varför klaga när det funkar? :S

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Darför att han la ut 4000 spänn på kortfan och då ska han inte få tillbaka ett med massa fingeravtryck. Vet andra affärer som hade direkt konstaterat att kortet är trasigt och skickat ett nytt men komplett verkar göra motsatsen.

Permalänk
Medlem

Komplett.se har gjort samma sak med mej.

Moderkortet jag köpte nytt var ett "875P Neo-FISR" som inte funkade nå vidare, så komplett.se skickade tillbaka ett Demo x
till mej, ett 875P Neo, utan "FISR" & med Asus platta kablar.

Jag blev självfallet sur & tyckte det va dålig stil, men hade mycket strul just då & orkade inte strula mer, för moderkortet funkade ju iaf.

Visa signatur

*****PS:...all stavknas från c2c e © skyddat ;)*****
>---------------------(3DMark)--------------------<
{03-64.620p}-{06-16.890p}{Vantage-10.103p}
-->("Profil", för HårdVara info.Gammal info,ej uppdaterad!)

Permalänk

Det kan inte ha varit samma kort som dom lagade?

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LsdBoy
Det kan inte ha varit samma kort som dom lagade?

Möjligheten finns ju, men jag tvivlar.
Det var inte samma låda som jag fick tillbaka & på lådans kant stog det
moderkortets namn nr + Demo x.
MSIs egna rundade kablar som jag skicka var inte heller mer, istället
ett par platta Asus kablar + annat lull lull som skickade med & inte fick tillbaka.

Visa signatur

*****PS:...all stavknas från c2c e © skyddat ;)*****
>---------------------(3DMark)--------------------<
{03-64.620p}-{06-16.890p}{Vantage-10.103p}
-->("Profil", för HårdVara info.Gammal info,ej uppdaterad!)

Permalänk
Medlem

Jaja, men alla ni som tycker att det var fel, ni tycker också att rätten att ångra ett köp inom 2 veckor är fel då eller?

Isåfall kan jag förstå er, inte annars.

Visa signatur

E det så?