WinDVD7 vs PowerDVD6 vs MPC

Permalänk
Medlem

WinDVD7 vs PowerDVD6 vs MPC

Tänkte bara fråga om det är motiverat att lägga ut pengar på nåt av dessa DVD-program? Kör just nu med MPC och det fungerar ju bra och är gratis, men hur stor skillnad är det i bildkvalité mot ex Win- och PowerDVD, nån som vet?

Har tidigare haft en risig 19" CRT, men nu när jag har en hyfsad TFT vill man ju ha bra kvalité på filmerna, även om man bara ligger o slökollar i sängen.

Visa signatur

9950X | X670E | 64GB/6000MHz | RTX4080 | 990Pro | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

PowerDVD 6 är min favorit. Jag låter grafikkortets hårdvara avkoda DVD-bilden.
Mjukvarudekodrarna förr i tiden var ganska dåliga men de bästa nu ger ungefär likadan bild som grafikkortets dekoder.

Har du ett ATI grafikkort? I så fall kan du testa DVD-dekodern som finns i ATI Multimedia Center, vilken ligger på den medföljande CD:n till grafikkortet. Kolla även in www.ati.com och hämta uppdateringar. Jag vet inte hur bra den dekodern funkar men det är värt ett försök.

Permalänk
Medlem

Tror knappast du ser skillnad på själva decodern, men om du använder diverse filter kan skillnaden nog bli märkbar. Kolla in http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?s=&threadid=246...
Och du har inte en hyffsad TFT, du har en överjävligt häftig sådan.