Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noxxik
Här hittar du en lista jag satt ihop på några som inte är något att ha:

http://www.enlisy.se/distarinte.txt

Vad är det för fel på Kubuntu?

För övrigt rekommenderar jag Kubuntu som första dist. Det är en Ubuntu med bättre desktop.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soulfly
Det är en Ubuntu med bättre desktop.

...eller inte.

Visa signatur

Ubuntu/Fedora-troll, Mono-kodare,
Ogg Vorbis/Theora-fetischist samt FSF-förespråkare.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soulfly
Vad är det för fel på Kubuntu?

För övrigt rekommenderar jag Kubuntu som första dist. Det är en Ubuntu med bättre desktop.

Glöm den där listan, den är inte aktuell längre. Var bara ett sätt för mig att kunna bestämma mig för vilken dist jag skulle köra.

Permalänk
Medlem

Börja med gentoo

Hur bra som helst ju...
Lätt att fixa de program man vill bara att emerge:a dem

Visa signatur

Stuff: Asus P9X79 Deluxe | 3930K @ 4375 Mhz | 16 GB DDR3 @ 2000 Mhz | 2x R9 290X CrossFireX | SSD |
Windows 10
-=Water-cooled with custom loop=-
MG279Q triple screen
6700K, 32 GB DDR4, Fury X, Samsung PRO M.2 SSD 256 GB, Samsung SSD 1 TB, Windows 10 pro

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyzed
Börja med gentoo

Hur bra som helst ju...
Lätt att fixa de program man vill bara att emerge:a dem

Ja jag har kört Gentoo förut men satt nyss och tänkte om jag skulle lägga in det igen, det får bli så. Är jag inte nöjd med Gentoo så går jag över till FreeBSD istället, för där har jag aldrig varit förut.

Permalänk
Medlem

Ska du köra gentoo får du räkna med någon månad innan ditt system är färdigkomplicerat

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem

Att säga att folk som är nya på linux ska börja med Gentoo är som att säga att bästa sättet att lära sig köra är att ge sig ut i rusningstrafiken och fortsätta köra tills man kan

För en nybörjare tycker jag nog Fedora/Mandriva/SUSE/(K)Ubuntu är bäst, men varje dist har sin plats.

PS. Jag har kört Gentoo heltid på både desktop och två servrar under flera års tid. Nu har jag Kubuntu på desktopen och CentOS på servrarna.

Visa signatur

void@qnet
teeworlds, stålverk80, evil schemer, c, c++
Languages shape the way we think, or don't.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jdv
Att säga att folk som är nya på linux ska börja med Gentoo är som att säga att bästa sättet att lära sig köra är att ge sig ut i rusningstrafiken och fortsätta köra tills man kan

Jo det är faktiskt sant det du säger, men nu är jag dock ingen nybörjare som du kanske uppfattade. Har hållit på med Linux i 5 år så det är inga problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noxxik
Jo det är faktiskt sant det du säger, men nu är jag dock ingen nybörjare som du kanske uppfattade. Har hållit på med Linux i 5 år så det är inga problem.

Tänkte snarare på den som skapade tråden.

Visa signatur

void@qnet
teeworlds, stålverk80, evil schemer, c, c++
Languages shape the way we think, or don't.