Permalänk

a925 - GPS med Telia kontantkort?

Jag har precis köpt en upplåst Motorola a925. Jag stoppade i mitt Telia simkort och allt verkar funka. Men hur är det med GPSen. Är det någon som vet om jag kan använda GPS med ett Telia kontantkort och i så fall hur gör man? Kostar det pengar att använda GPS?

tack på förhand

Permalänk
Medlem

GPS är helt gratis och oberoende av operatör. Du kan köra GPSen utan att ha simkort i telefonen. AGPS däremot funkar bara med Tre, men det behöver du egentligen inte.

För att använda GPSen behöver du en mjukvara, t.ex. nhGPS. Finns ett par stycken, folk kommer säkert att tipsa om andra i denna tråden om några minuter ;).

Visa signatur

Har du nhGPS? kolla detta.
Fotograferar lite ibland när jag har tid. Annars jobbar jag som fotograf.

Permalänk
Medlem

Istället för att skriva allt ytterligare en gång på detta forum så länkar jag till ett annat forum med en speciell avdelning bara för GPS & A92x/A10x0

http://mobilforumet.se/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pixas
GPS är helt gratis och oberoende av operatör. Du kan köra GPSen utan att ha simkort i telefonen. AGPS däremot funkar bara med Tre, men det behöver du egentligen inte.

För att använda GPSen behöver du en mjukvara, t.ex. nhGPS. Finns ett par stycken, folk kommer säkert att tipsa om andra i denna tråden om några minuter ;).

Funkar verkligen AGPS bara med 3?

Permalänk

Okej, toppenbra. tack för hjälpen