Garanti för moderkort hos Komplett.se?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Sep 2002

Garanti för moderkort hos Komplett.se?

Har ett defekt moderkort som gått sönder och vad jag ser så är det inga synliga fel på det. Har haft det 1 månad så man tycker ju att ja borde få ett nytt. Va tror ni?

Been leveling up since 1983

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Jul 2001

Re: Garanti för moderkort hos Komplett.se?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiQ
Har ett defekt moderkort som gått sönder och vad jag ser så är det inga synliga fel på det. Har haft det 1 månad så man tycker ju att ja borde få ett nytt. Va tror ni?

Nej det finns inte några garantier på defekta moderkort...

Gör som alla andra .. kontakta butiken.

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur?
PC
HTPC
Mediaspelare

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Quebec City
Registrerad
Jun 2002

Är väl bättre att kontakta komplett än låta oss gissa? Har det gått sönder så ska du få ett nytt såvida det dog en naturlig död så att söga.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Sep 2002

Det är klart jag har kontaktat butiken. Ska skicka ned kortet så får dom kika på det.
Tänkte bara höra vad ni andra trodde, om nån annan kanske har tidigare erfaranhet osv.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2002

Ja, jag tror att du får ett nytt sålänge det inte är du som orsakat skadan.

Eller ja, det är din rättighet som konsumet.
Finns mycket intressant läsning på www.ko.se

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2003

Men se till att testa kortet först innan du skickar det, har läst att många skickar in saker och sen får dom tillbaka det där komplett skrivit inge fel funnit och så får man betala för det.

Corsair Carbide 200R chassi med 2x120mm
i3-4370 @ 3,8GHz, 8GB DDR3
Asus Geforce GTX 1050 Ti 4GB
Windows 8.1 64Bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Jul 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiQ
Det är klart jag har kontaktat butiken. Ska skicka ned kortet så får dom kika på det.
Tänkte bara höra vad ni andra trodde, om nån annan kanske har tidigare erfaranhet osv.

Var nogrann med hur du packar kortet & använd antistatpåsen som kortet kom i annars kan du glömma allt vad garantier heter..

BTW: Riktigt kul det du skrev i första inlägget -> Har ett defekt moderkort som gått sönder ...

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur?
PC
HTPC
Mediaspelare

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Sep 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Var nogrann med hur du packar kortet & använd antistatpåsen som kortet kom i annars kan du glömma allt vad garantier heter..

BTW: Riktigt kul det du skrev i första inlägget -> Har ett defekt moderkort som gått sönder ...

Hehe, dekekt moderkort som gått sönder Ja... de va ju defekt... därför det gick sönder