Permalänk
Medlem

paypal

Kan man överföra pengar till ett paypal konto från en vanlig bank?

Visa signatur

Eddie

Permalänk
Medlem

Svar, ja

Permalänk

Ja.

EDIT: 10 sekunder sen. T.T

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

var finner jag mitt paypal ID?

Visa signatur

Eddie

Permalänk
Medlem

Det står på hemsidan, det är din Emailadress

Permalänk
Medlem

typ, jonas879975@hotmail.com? så när jag ska gå och föra in pengar på paypal ber jag dem lägga in xxxxkr på jonas879975@hotmail.com?

hm låter märkligt...

Visa signatur

Eddie

Permalänk
Medlem

Allt står på hemsidan hur man gör. Själv har jag mitt kreditkort kopplat till det istället, mycket lättare.

Men läs hur på deras hemsida.

Permalänk
Medlem

gå in på add funds,sen transfer from bank account,där efter ska du få ett eget ID som du sen skriver under meddelande-boxen på överförningsblanketten.

Visa signatur

-Ipod Touch 8gb , Westone UM2 + custom sleeves
-Nokia N95
-Apple MacBook Pro 2.2 Ghz

Permalänk
Medlem

Tusen tack! då vet jag det.
Och detta ska funka från vilken bank som helst?

edit: går det att komma med lösa pengar och be dom sätta i dom, eller måste det vara bankkonto till paypal

Visa signatur

Eddie

Permalänk
Medlem

Lite oft men kanske ändå inte? Går det att lita på Paypal? Frågar iom detta http://www.google.se/search?q=paypal+class+suit&start=0&start... där dom har blivit stämda för div problem som kontoinnehavare råkat ut för eller är det kanske löst så man vågar öppna konto hos dom?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Lite oft men kanske ändå inte? Går det att lita på Paypal? Frågar iom detta http://www.google.se/search?q=paypal+class+suit&start=0&start... där dom har blivit stämda för div problem som kontoinnehavare råkat ut för eller är det kanske löst så man vågar öppna konto hos dom?

"lite oft men kanske ändå inte?" vad menar du :S?
tycker att det verkar vara många som säger att man kan lite på paypal

Visa signatur

Eddie

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gud_nu
"lite oft men kanske ändå inte?" vad menar du :S?
tycker att det verkar vara många som säger att man kan lite på paypal

Har du läst nått ifrån länken jag skickade där så vitt jag kommer ihåg flera har haft div problem som nu verkar lösta men bl.a detta har klagats på:

---------------------
Grievance speak
Given below is list of reasons that led to this lawsuit.
1)"If users have experienced or reported to PayPal an unauthorised or incorrect electronic transfer to or from your PayPal account including, without limitation, electronic transfers initiated by (a) you ; (b) PayPal in connection with, among other things, chargebacks,
refunds, buyer complaints, PayPal's Seller Protection Policy, Buyer Complaint Process and/or Buyer Protection Policy; or (c) any third party."

2) "Had access to your PayPal account improperly, incorrectly or erroneously limited or restricted, in whole or in part."

3) "Made a request for information in connection with PayPal's restriction or limitation of your PayPal account or regarding an incorrect or unauthorised electronic transfer to which PayPal did not respond at all or did not respond to your satisfaction."
---------------------

Men du kanske vet mer och kan tala om med 100% säkerhet att det funkar nu att anlita Paypal vid transaktioner?

Permalänk
Medlem

Jag litar på dom till hundra. Jag blev blåst på en Auktion på Ebay. Efter en månads tvist och inget svar ifrån säljaren efter jag skickade pengar genom Paypal , kontaktade jag paypal. Tog 2 veckor, så fick jag alla pengar tillbaks.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trackmaster
Jag litar på dom till hundra. Jag blev blåst på en Auktion på Ebay. Efter en månads tvist och inget svar ifrån säljaren efter jag skickade pengar genom Paypal , kontaktade jag paypal. Tog 2 veckor, så fick jag alla pengar tillbaks.

Om man läser på t.ex http://www.paypalsucks.com/ märker man att det ofta är personer som säljer saker genom ebay som klagar. Paypal ställer sig nästan alltid på köparens sida vilket gör att säljaren förlorar både sin produkt och sina pengar om en dialog inte upprättas med paypal.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psylocke
Om man läser på t.ex http://www.paypalsucks.com/ märker man att det ofta är personer som säljer saker genom ebay som klagar. Paypal ställer sig nästan alltid på köparens sida vilket gör att säljaren förlorar både sin produkt och sina pengar om en dialog inte upprättas med paypal.

Denna gången gjorde dom rätt i alla fall. För säljaren svarade inte ens Paypals email. Och genom det tog de beslut att jag hade rätt till pengarna.

Permalänk
Medlem

men funkar det att komma med lösa pengar och be dom sätta in dom på paypal, eller måste det vara bankkonto till paypal?

Visa signatur

Eddie

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psylocke
Om man läser på t.ex http://www.paypalsucks.com/ märker man att det ofta är personer som säljer saker genom ebay som klagar. Paypal ställer sig nästan alltid på köparens sida vilket gör att säljaren förlorar både sin produkt och sina pengar om en dialog inte upprättas med paypal.

Då lär det vara säljarens fel och iom det så gör Paypal i dessa fall rätt så i ett sånt fall för vad har säljaren att förlora på en dialog med dom förutom att bli avslöjad med byxorna nere

Permalänk
Medlem

För mig har Paypal funkat 100%, alla transaktioner har gått klockrent... Har fört över pengarna via deras PG konto här i Sverige till mitt paypal...