Problem med Xandros installation

Permalänk

Problem med Xandros installation

Jag har nyss brännt Xandros 3 på en cd-skiva med nero burn image... Men när den ska börja installera så stannar den på "initializing kernel...". Har testat med flera skivor. Flera ISO filer... vad kan vara fel?

kan det ha nåt med att jag kör SATA?

Visa signatur

Gaming: ASUS P5Q PRO - CORSAIR 4GB DDR2 PC6400 - INTEL CORE 2 DUO E8500 - SAPPHIRE RADEON HD4870
HTPC: PENTIUM 4 3.2 - 4gb NONAME -MAXTOR 250gb
MOBIL: SAMSUNG OMNIA I900

Permalänk
Medlem

Nu vet ja inte alls hur xandros är uppbyggt eller fungerar..

är de när du försöker boota install-cd'n eller efter du installerat?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
Nu vet ja inte alls hur xandros är uppbyggt eller fungerar..

är de när du försöker boota install-cd'n eller efter du installerat?

Det är när jag ska boota från install cdn

Det har väl ingen betydelse att jag kör med en CDRW skiva?

Visa signatur

Gaming: ASUS P5Q PRO - CORSAIR 4GB DDR2 PC6400 - INTEL CORE 2 DUO E8500 - SAPPHIRE RADEON HD4870
HTPC: PENTIUM 4 3.2 - 4gb NONAME -MAXTOR 250gb
MOBIL: SAMSUNG OMNIA I900

Permalänk
Medlem

en fråga bara, varför kör du xandros över huvud taget?

kör gentoo lr debian istället....

peace!

Visa signatur

Anledningen att folk fortfarande använder Windows, är för att spelen inte fungerar utan wine lr cedega till Linux...

Permalänk
Medlem

eller slackware

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas2
en fråga bara, varför kör du xandros över huvud taget?

kör gentoo lr debian istället....

peace!

För att jag Aldrig använt linux... Och då är det ju inte alls så smart o börja med Gentoo lr Debian

Visa signatur

Gaming: ASUS P5Q PRO - CORSAIR 4GB DDR2 PC6400 - INTEL CORE 2 DUO E8500 - SAPPHIRE RADEON HD4870
HTPC: PENTIUM 4 3.2 - 4gb NONAME -MAXTOR 250gb
MOBIL: SAMSUNG OMNIA I900

Permalänk
Medlem

Eller hur. Varför börja med Gentoo om man bara vill testa Linux? Gentoo är ju bra om man vill pilla med allt, men de flesta vill nog bara ha ett fungerande system. Debian och slackware innebär också en del pill. Varför skulle nån som försöker installera Xandros vilja ge sig på en installation av Gentoo?
OnT: Jag vet inte om det kan ha nån betydelse, men du kan ju pröva med en CD-r. Annars finns det många andra lätta distar, tex Ubuntu, Mandrake och Fedora.