Datorbutiken.com beställning

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I ett glas bubbel
Registrerad
Okt 2004

Datorbutiken.com beställning

Hallo där igen swecare, trist att man oftast skriver här när dåliga saker vankas.

Till mitt problem, beställde en dator från db.com 7/7, där processorn var av den äldre typen (Semp. Socket A), fick orderbekräftelse och allt på min order.

Nu får några dagar sen fick jag se att dessa processorer inte längre är tillgängliga på marknaden. Skickade ett mail till db.com där jag frågade om de kunde leverera datorn eller om de uppgraderade till Semp. S. 754.

Svaret jag fick då var: "Bäste Kund. Detta är ingenting som kommer ske automatiskt tyvärr. Vi har inga ersättare till dessa cpuer, rekommenderar dig att avbeställa och välja ett annat paket."

Min tolkning av detta är helt enkelt att de inte uppgraderar kostnadsfritt, datorn är åt min farmor och hon vill inte betala mer pengar för en burk hon ska surfa på.

Om db mannen slank in här så skriver jag också detta: Ditt Kundnummer är inte här och
Ditt Ordernummer är inte heller här.

Vad gör jag? Är inte orderbekräftelsen bindande?

Tacksam för hjälp,

/ Oskar

Inlägg redigerat av GAPa: Order- och kundnummer borttagna.

Dekadens

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Internet
Registrerad
Jul 2001

Re: Datorbutiken.com beställning

Maila mig på db@datorbutiken.com så skall vi se vilken lösning vi kan komma fram till.

V.g ta bort info om ditt kundnr och ordernr ovan, inte bra att det ligger på ett publikt forum för alla att läsa.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av oggan
Hallo där igen swecare, trist att man oftast skriver här när dåliga saker vankas.

Till mitt problem, beställde en dator från db.com 7/7, där processorn var av den äldre typen (Semp. Socket A), fick orderbekräftelse och allt på min order.

Nu får några dagar sen fick jag se att dessa processorer inte längre är tillgängliga på marknaden. Skickade ett mail till db.com där jag frågade om de kunde leverera datorn eller om de uppgraderade till Semp. S. 754.

Svaret jag fick då var: "Bäste Kund. Detta är ingenting som kommer ske automatiskt tyvärr. Vi har inga ersättare till dessa cpuer, rekommenderar dig att avbeställa och välja ett annat paket."

Min tolkning av detta är helt enkelt att de inte uppgraderar kostnadsfritt, datorn är åt min farmor och hon vill inte betala mer pengar för en burk hon ska surfa på.

Vad gör jag? Är inte orderbekräftelsen bindande?

Tacksam för hjälp,

/ Oskar

E-mail: ej aktiv
Shoppingsajterna Svenska AB, 556577-2547, försattes i konkurs 17/11-08
Information till drabbade kunder finns på www.shoppingsajterna.se