Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåneland
Registrerad
Apr 2005

Nerladdning på live CD

Hejsan! Om man kör en Ubuntu live-CD och installerar xmms. Sparas filerna då på någon av mina hårddiskar eller hur funkar det?

En fråga till. Kör Ubuntu (inte live) på min andra dator och när jag ska spela upp en låt i XMMS så hänger det sig. Får skriva "killall xmms" för att bli av med det. Någon som vet varför det hänger sig?

Walk the streets, what do I see, Shit on legs approaching me!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nybro
Registrerad
Sep 2004

Nej, filerna sparas på RAMet, men försvinner då du startar om datorn/stänger av den.

Har du kollat så alla libs osv som behövs av XMMS är installerade? Ibland kan Ubuntu få för sig att avinstallera saker som behövs av andra program pga "broken package".

Debian sägs väl vara en avskalad och simpel dist. Det lilla jag har kört den har det funkat bra, så länge du kompilerar själv och inte använder något förvirrande paketsystem.
-HannesP

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåneland
Registrerad
Apr 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CUBErt
Nej, filerna sparas på RAMet, men försvinner då du startar om datorn/stänger av den.

Har du kollat så alla libs osv som behövs av XMMS är installerade? Ibland kan Ubuntu få för sig att avinstallera saker som behövs av andra program pga "broken package".

Libs? Jag är fortfarande nybörjare på Linux så jag har ingen aning om vad "libs" är. Kan det vara codecs för att köra mp3 osv?

Edit: Hur kollar jag om alla "libs" är installerade?

Walk the streets, what do I see, Shit on legs approaching me!