InWarehouse - Lita inte på tiderna

Permalänk
Medlem

InWarehouse - Lita inte på tiderna

Beställde en sync kabel till min Ipaq den 19/7 och skulle då prel. hämta den från lagret fredagen den 22/7. Fick ingen leverans bekräftelse så måndagen efter ringde jag. Då sa dom att den skulle komma in dagen efter dvs tisdagen 26/7. Dagen kom och gick och på eftermiddagen ringde jag och då skulle dom inte komma in förens fredag/måndag. Dom sa att den tagit slut hos leverantör.

Ok, men sen går jag idag (27/7) in och tittar på produkten sida hos dom och ser att 1 kan leveras omgående???
Ringer och frågar och då förstår dom heller inte varför det står så eftersom det inte finns några på lagret.

Slutsats: Deras påstådda leveranstider kan tas med en stor nypa salt.

Permalänk
Medlem

Big deal.
Fel på lagersaldo får alla ibland.

Permalänk
Hedersmedlem

Det är lika överallt, man får en upskattad tid, men det är just vad det är, en uppskattning, dvs när man tror man får det i lager.

Permalänk
Medlem

Jaja, men det var inte riktigt det som var grejen heller. Iofs tycker jag att en uppskattning på 1-3 dagar som blir 2 veckor är lite mycket fel.

Det som var mysko var att dom sa till mig att dom beräknade få in det nu på fredag/måndag men på sidan stod det att det fanns att få omgående och han visste inte varför det stod så. Ännu mer mysko var att jag nu precis fick bekräftelse på att den fanns och hämta på lagret.
Dom verkar inte dirket ha stenpejl på vart dom har prylarna.

Permalänk
Hedersmedlem

Köper endast saker som är i lager om det inte är något exeptionellt som jag måste ha så fort den är i lager. Leverantörerna är de som ger uppgifter till butikerna och sen om de kan hålla det är en annan femma.

Visa signatur

Perhaps its everything you say-G´kar
Fools to the left of me feeders to the right - I need to find a real job! - Londo Mollari (Babylon 5)

Permalänk
Avstängd

dom är ju allt annat än billiga med

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
dom är ju allt annat än billiga med

På hemelektronik är de bland de billigare.