rekomendation, var köpa bärbardator.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jun 2005

rekomendation, var köpa bärbardator.

Tycker att power. siba onoff etc har väldigt bra priser på sina bärbara datorer. Undrar över problem eller fördelar/nackdelar med lågprisvaruhusen jämfört med mer traditionella butiker eller näthandlare. kvalitet, service etc

Vill inte att dagen ska ta slut för imorgon så börjar jag jobba igen

Trädvy Permalänk
Vila i frid
Plats
sängen
Registrerad
Jul 2002

Är väll inga direkt nackdelar att köpa i butik kan jag tänka mig?
Kanska lite högre pris än på nätet. Men å andra sidan så går det snabbare att lämna in den om köper i butik än om man ska skicka den till det företag man köpte av på nätet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Jul 2001

En klar fördel med att köpa i butik är att du kan be att få se skärmen o se så att det inte är några döda pixlar.

Asus Z97-A, 4790k @ 4,8Ghz, Cooler Master Hyper Evo 212, Kingston Savage 16GB @ 2400 MHz, Samsung 840 EVO 250 GB SSD, MSI 1080 Ti GTX Gaming X, Corsair RM 850x, Fractal Design R2, Asus PG348Q 34"

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2005

får man? får man den inte ny i kartong? kan väl iofs lämna tillbaks den om man köper på elgiganten och såna ställen, dom bryr ju sig aldrig varför man lämnar tillbaks den.

netonnet har bra pris på en HP annars, har själv funerat på just den..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Jan 2002

kopte min pa Jmedata, aer helnojd... gillar att ha butik att ga till om nagot gar sonder, speciellt om det aer att sant dyrt kop

'Let's put it this way: if you need to ask a lawyer whether what you do is "right" or not, you are morally corrupt. Let's not go there. We don't base our morality on law.' - Linus Torvalds

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2001

När det gäller HP så är supporten katastrofal om man köper på onoff/siba/elgiganten osv. Om datorn går sönder får du lämna den till inköpsstället där det kan ta allt från nån vecka till några månader innan du får tillbaka den. Det är också HPs konsumentprodukter.

Om man köper t.ex. av ett HP-center så ingår på platsenservice på dom flesta maskinerna och då kommer det en lirare från UPS o hämtar datorn (eller nån från HP som lagar den på plats).
Skulle personligen aldrig köpa bärbar dator hos nån av stormarknaderna.
En annan fördel med företagsburkarna är ockå att du får telefonsupport från HP, annars hänvisar dom till inköpstället...