Rimlig Leveranstid ?

Permalänk

Rimlig Leveranstid ?

Vad tycker du är rimlig leveranstid för en vara du beställer på nätet ?

Dra gärna upp lite exempel !

Jag har nämligen sett mycket hur det gnälls i diverse trådar på det här forumet om hur lång tid det tar för diverse saker att få hem.

Att ta med i exempel:

Tillgänglighet: Hur många av varan fanns det ?
Transportsätt: Går det att välja ?
Beställningstid: Sent på kvällen ? Tidigt på morgonen ? På en helgdag ? Semestertider ?

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem

Från att jag beställer dag 1 så ska paketet senast vara packat och skickat dag 2 och dag 3 ska det vara på posten och dag 4 ska avin droppa ner i lådan.

Men vissa företag klarar av att packa och skicka på momangen så det ligger på posten dagen efter och man kan hämta det med kili id't.

Visa signatur

http://www.mobilabredband.se/ Forum för mobilabredband.

Permalänk
Hedersmedlem

Beror på vart jag beställer, köper jag på dustin eller inwarehouse så ska det vara skickat nästa dag, köper jag från något billigare ställe som datorbutiken.com eller komplett så är 1-3 dagar ok.
Beställer jag under semestertider så kan jag ta ytterligare en extra dag.
Beställer jag saker som inte fins i lager så axepterar jag att vänta så länge det behövs helt enkelt.
Sen får posten ta den tid det tar, har jag tokbråttom och inte kan lita på posten så ringer jag butik och ordnar med leverans via TNT eller DHL och tar den kostnaden själv.

Permalänk
Avstängd

Finns varan i lager när jag beställer tycker jag att leverans inom en arbetsvecka är ok.

Permalänk
Medlem

Som Klingon sa, runt en arbetsvecka för saker som finns i lager, men brukar försöka att beställa från företag med snabbare leveranstid, till exempel Webhallen som brukar vara grymt snabba. Brukar komma dagen efter/nån dag efter när jag beställt därifrån.

Permalänk
Medlem

Beställde ett spel ifrån discshop.se klockan 16:43 en onsdag och dagen efter så låg spelet nedanför mitt brevinkast när jag kom hem ifrån jobbet 14:30...

Från beställning till leverans till slutkund under 22 timmar... det är SÅ man skall bedriva verksamhet!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ordeith
Beställde ett spel ifrån discshop.se klockan 16:43 en onsdag och dagen efter så låg spelet nedanför mitt brevinkast när jag kom hem ifrån jobbet 14:30...

Från beställning till leverans till slutkund under 22 timmar... det är SÅ man skall bedriva verksamhet!

Det är förjävligt!!! De har snott Dustins affärside!!

Permalänk
Medlem

En gång beställde jag från stockholm och fick det levererat 50mil och dryga två timmar senare med helikopter.
Det var inte billigt, men snabbt gick det.

Behöver jag säga att det var akutleverans på jobbet?

Eftersom man handlat en del under åren och lärt sig hur företagen levererar vet man vilken man skall välja om det är bråttom.

Bråttom, 1 dag.

Dustin/Dustin Home, Inwarehouse.

1-3dagar.

Inet
Webhallen
Komplett
Kjell & Company

3-5 dagar

Mycom

3-30 dagar

Datorbutiken